Φρένο στις διαφημίσεις του διαδικτύου θέλει να βάλει νομοσχέδιο της ΕΕ

Aυστηρότερους κανονισμούς για το πώς καταγράφουν τη δικτυακή δράση των χρηστών, θα αντιμετωπίσουν οι διαδικτυακές υπηρεσίες επικοινωνίας όπως το WhatsApp, το iMessage και το Gmail, σύμφωνα με πρόταση της Ε.Ε. όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.

Η πρόταση επιχειρεί να βάλει ένα τέλος στην ασυδοσία των διαφημιστικών μηνυμάτων που δέχονται οι χρήστες προβλέποντας  μεταξύ άλλων  ότι οι εταιρείες θα πρέπει να εγγυηθούν το απόρρητο των συνομιλιών των πελατών τους και να τους ζητήσουν την άδεια προτού τους παρακολουθήσουν στο διαδίκτυο για να τους αποστείλουν στοχευμένα μηνύματα ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επεκτείνει μερικούς κανονισμούς που εφαρμόζονται προς το παρόν από εταιρείες τηλεπικοινωνιών, σε εταιρείες για το διαδίκτυο οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες τηλεφώνου και μηνύματος μέσω του διαδικτύου, γνωστές ως υπηρεσίες Over-The-Top (OTT), και επιδιώκει να κλείσει μια κανονιστική “τρύπα” μεταξύ της βιομηχανίας των τηλεπικοινωνιών και των κυρίως αμερικανικών κολοσσών του διαδικτύου όπως οι εταιρείες Facebook, Google και Microsoft.

Από την άλλη, θα επιτρέψει στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών τη χρήση μεταδεδομένων των πελατών όπως η διάρκεια και γεωγραφική πηγή των τηλεφωνημάτων, καθώς και το περιεχόμενο των συνομιλιών, για να παρέχουν επιπλέον υπηρεσίες και να κερδίσουν περισσότερα χρήματα.

Η πρόταση θεσπίζει επίσης και την υποχρέωση των φυλλομετρητών (browsers) του διαδικτύου να ζητήσουν από όλους τους χρήστες με την εγκατάσταση ενός προγράμματος να επιλέξουν εάν επιτρέπουν στους ιστότοπους να τοποθετούν cookies στους φυλλομετρητές τους ώστε να παράσχουν στοχοποιημένες διαφημίσεις.

“Εναπόκειται (πλέον) στον κόσμο να πει ναι ή όχι”, δήλωσε ο Άντρους Άνσιπ, αντιπρόεδρος της Επιτροπής και επίτροπος της ψηφιακής ενιαίας αγοράς, για το νέο νομοσχέδιο.

Το σίγουρο είναι πως αν ψηφιστεί από το Ευρωκοινοβούλιο η συγκεκριμένη πρόταση, οι εταιρίες που παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες και βασίζονται στις διαφημίσεις  θα “κλάψουν” αρκετά έσοδα μιας και το 2015  στο διαδίκτυο ξοδεύτηκαν για διαφήμιση 36,4 δισεκατομμύρια ευρώ, (IAB).

Οι διαφημιστές στο διαδίκτυο αντιτείνουν ότι τέτοιοι κανονισμοί υποσκάπτουν κάθε δυνατότητα των ιστότοπων να χρηματοδοτηθούν μόνοι τους και να συνεχίσουν να παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες. Ανάμεσά τους όμως υπάρχουν και φωνές, κυρίως από τις εταιρείες τεχνολογίας διαφημίσεων, που θεωρούν ότι οι νέοι κανονισμοί θα φέρουν σαφήνεια και δεν θα έχουν ιδιαίτερες επιπτώσεις στα επιχειρηματικά μοντέλα ή τα έσοδα.

Τι ακριβώς θα γίνει από την ψήφισή της πρότασης και μετά θα φανεί επί του πρακτέου και αν θα λειτουργήσει η περίφημη “απορρύθμιση” της αγοράς.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος