Πανεπιστημιακή μελέτη είχε προειδοποιήσει από το 2017 για τη γέφυρα

Μηχανολογική μελέτη, που είχε ανατεθεί από την ιταλική εταιρία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων Autostrade πέρυσι, είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση των περιβεβλημένων με τσιμέντο καλωδίων που «κρατούσαν» τη γέφυρα η οποία κατέρρευσε αυτή την εβδομάδα στη Γένοβα, γράφουν δύο ιταλικές εφημερίδες.

Η Autostrade per l’Italia, που ελέγχεται από τον κατασκευαστικό όμιλο Atlantia, διαχειρίζεται το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου A10 ο οποίος συνδέει τα γαλλικά σύνορα με την πόλη-λιμάνι, όπου η γέφυρα υποχώρησε την περασμένη Τρίτη, προκαλώντας τον θάνατο τουλάχιστον 38 ανθρώπων.

Η γέφυρα είχε εμφανίσει προβλήματα λίγο μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της το 1967 και κάποιοι στύλοι είχαν ενισχυθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990, δήλωσαν ειδικοί.

Πανεπιστημιακή μελέτη είχε προειδοποιήσει από το 2017 για τη γέφυραΗ Atlantia δεν σχολίασε άμεσα τις πληροφορίες των εφημερίδων La Stampa και Repubblica οι οποίες επικαλούνται μελέτη μηχανολόγων του Πολυτεχνικού Πανεπιστημίου του Μιλάνου τον Νοέμβριο του 2017.

Η Autostrade έχει πει πως παρακολουθούσε την κατάσταση της γέφυρας σε τριμηνιαία βάση, όπως προβλέπει ο νόμος, και ότι είχε πραγματοποιήσει επιπλέον ελέγχους προσλαμβάνοντας εξωτερικούς ειδικούς.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύονται στις εφημερίδες αυτές, η πανεπιστημιακή μελέτη ανακάλυψε πως οι στύλοι του τμήματος της γέφυρας που κατέρρευσε αργότερα αντέδρασαν στους κραδασμούς «με έναν τρόπο που δεν συνάδει απολύτως με τις προσδοκίες και απαιτεί περαιτέρω έρευνα».

Η μελέτη ανέφερε πως αυτή η ανωμαλία στην αντίδραση των στύλων μπορεί να είχε σχέση με τη διάβρωση του μετάλλου σε ορισμένα καλώδια.

Μία από τις ιδιαιτερότητες της γέφυρας είναι πως τα καλώδιά της είχαν περίβλημα από μπετόν, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την εκτίμηση της κατάστασής της.

Οι εφημερίδες ανέφεραν πως η εταιρία ανακοίνωσε μια προσφορά 20 εκατομμυρίων ευρώ τον Μάιο φέτος καθώς σχεδίαζε να ενισχύσει τους στύλους που δεν είχαν ενισχυθεί από τη δεκαετία του 1990.

Διασώστες εξακολουθούν να ψάχνουν κάτω από τόνους μπετόν και σίδερα από τη γέφυρα που κατέρρευσε στη Γένοβα για τέταρτη μέρα σήμερα καθώς οι Ιταλοί ετοιμάζονται για τις κηδείες των 38 θυμάτων της καταστροφής.

Φωτιά που ξέσπασε στα ερείπια εμπόδισε εν μέρει την επιχείρηση, στέλνοντας στήλες λευκού καπνού στον ουρανό προτού σβήσει. Είναι πιθανόν η φωτιά να προκλήθηκε από μια σπίθα από εξοπλισμό κοπής μετάλλων και ξεκίνησε από μια αποθήκη κάτω από την κατεστραμμένη γέφυρα.

Προς ανάκληση της σύμβασης στην εταιρία Autostrade per l’Italia

Η ιταλική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να ανακαλέσει τη σύμβαση παραχώρησης στην εταιρία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων Autostrade per l’Italia μετά την κατάρρευση μιας οδογέφυρας στη Γένοβα αυτή την εβδομάδα, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο.

«Το λέω αυτό καθαρά, υπάρχει σαφής πολιτική βούληση: θέλουμε να ανακαλέσουμε την παραχώρηση», έγραψε ο ντι Μάιο στο Facebook επαναλαμβάνοντας τα σχόλια που είχε κάνει σε τηλεοπτική συνέντευξη το βράδυ της Πέμπτης 16/8.

Άλλα μέλη του κυβερνώντος συνασπισμού σε δηλώσεις τους είχαν αφήσει να εννοηθεί πως η κυβέρνηση μπορεί να σκέπτεται λιγότερο δραστικά μέτρα εναντίον της Autostrade, όπως την επιβολή προστίμου ή απλώς την ανάκληση της παραχώρησης μόνο του αυτοκινητοδρόμου όπου κατέρρευσε η γέφυρα.

Αγνοούμενοι

Πέντε άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι μετά την κατάρρευση της οδογέφυρας, όπως έγινε γνωστό από την αρχή πολιτικής προστασίας, ενώ οι διασώστες συνεχίζουν να αναζητούν επιζώντες κάτω από τα χαλάσματα.

Τουλάχιστον 38 άνθρωποι σκοτώθηκαν την Τρίτη και πέντε τραυματίστηκαν σοβαρά όταν κατέρρευσε η γέφυρα εν μέσω ισχυρής βροχόπτωσης.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος