Συνολικά 15.374 πελάτες κατάθεσαν αγωγή εναντίον της Volkswagen στη γερμανική δικαιοσύνη και ζητούν αποζημιώσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ για τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα που αγόρασαν από την εταιρεία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της DW, στον απόηχο του σκανδάλου με τους παραποιημένους ρύπους, η Volkswagen προσπαθεί στις ΗΠΑ να πείσει τους Αμερικανούς ότι αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία. Για να το επιτύχει αυτό καταβάλλει υψηλές αποζημιώσεις σε κατόχους οχημάτων της και παράλληλα δίνει γενναία κίνητρα σε πιθανούς πελάτες, σημειώνει η DW.

Στη Γερμανία αντίθετα, οι κάτοχοι ενός VW πρέπει να αρκεστούν σε μια δωρεάν αναβάθμιση του λογισμικού. Τους τελευταίους μήνες ωστόσο χιλιάδες Γερμανοί προσέφυγαν στη γερμανική δικαιοσύνη κατά της πανίσχυρης VW ζητώντας αποζημιώσεις.

Τη Δευτέρα 15.374 κάτοχοι αυτοκινήτων VW κατέθεσαν αγωγή κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Πρωτοδικείο του Μπράουνσβαϊκ. Πώς όμως έγινε εφικτή η ομαδική αγωγή παρά το γεγονός ότι η γερμανική δικαιοσύνη δεν προβλέπει κάτι τέτοιο; Το αμερικανικό δικηγορικό γραφείο Hausfeld ίδρυσε την Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης financialright GmbH, στην οποία οι 15.000 πελάτες παραχώρησαν τις αξιώσεις τους. Έτσι είναι η ΕΠΕ, η οποία διεκδικεί τώρα δικαστικά από την VW συνολικά αποζημιώσεις πάνω από 350 εκατομμύρια ευρώ. Προς το παρόν πάντως το αρμόδιο δικαστήριο εξετάζει αν θα κάνει δεκτή την ομαδική αγωγή.

Η VW αναμένεται να βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη και με διεκδικήσεις μετόχων της, οι οποίοι κατηγορούν την αυτοκινητοβιομηχανία ότι λόγω της καθυστερημένης ενημέρωσης για το σκάνδαλο dieselgate τον Σεπτέμβριο του 2015, η μετοχή της VW έκανε βουτιά και οι προνομιούχες μετοχές έχασαν για ένα διάστημα σχεδόν το 50% της αξίας τους. Πολλοί επενδυτές προτίθενται να καταθέσουν αγωγές ύψους δισεκατομμυρίων. Και σαν μην έφθανε αυτό παράλληλα η Εισαγγελία του Μπράουνσβαϊκ συνεχίζει τη διεξαγωγή ερευνών σε βάρος 40 υψηλόβαθμων στελεχών της VW με την υποψία της απάτης.

Οι δικηγόροι υποστηρίζουν ότι οι κάτοχοι στηρίχθηκαν στο γεγονός ότι το όχημα πληροί όλα τα στάνταρτ ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος. «Όμως η εγκατάσταση λογισμικού από την VW που παραποιεί τους ρύπους ήταν παράνομη», δηλώνει ο νομικός Κρίστοφερ Ρότερ από το γραφείο Hausfeld. Κατά την εκτίμηση του γερμανού δικηγόρου υπάρχουν πολλές πιθανότητες επιτυχίας της αγωγής, μιας και όπως τονίζει «όταν ένας κατασκευαστής διαθέτει οχήματα στην αγορά που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις όπως ορίζει ο νόμος, αναγκάζεται να καταβάλλει αποζημιώσεις. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία περί αυτού».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο: