Έρευνα: Δύσπιστοι οι περισσότεροι ως προς την αξιοπιστία των Μέσων Ενημέρωσης

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου του Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας, οι άνθρωποι, στην πλειοψηφία τους, δεν εμπιστεύονται τα παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης, και διατηρούν ακόμα μεγαλύτερη καχυποψία για τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρόλο που το διαδίκτυο είναι το κύριο Μέσο για την προβολή περισσότερο «εναλλακτικών» ειδήσεων, που σχετίζονται, κυρίως, με την προάσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Περισσότεροι από 70.000 καταναλωτές σε 36 χώρες του κόσμου ρωτήθηκαν σχετικά με την εμπιστοσύνη τους απέναντι στα ΜΜΕ.
Από όσους συμμετείχαν στην έρευνα, το 33% ή οι περισσότεροι είπαν ότι δεν μπορούν να βασιστούν στις ειδήσεις, θεωρώντας τις ως αληθινές.

Το ενδιαφέρον είναι ότι παρά τη δυσπιστία στα παραδοσιακά ΜΜΕ μόνο το 24% των ερωτηθέντων είπαν ότι τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκαναν τη διαφορά, καταβάλλοντας ικανοποιητική προσπάθεια για να ξεχωρίσουν την πραγματικότητα από τον μύθο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, άνθρωποι στις ΗΠΑ και στη Βρετανία, φάνηκε να έχουν διπλάσια εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ ως προς το πώς αυτά διαχωρίζουν την αλήθεια από το ψέμα.

Στην Ελλάδα πάντως, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων απάντησε ότι τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης είναι πιο ικανά να ξεχωρίζουν την αλήθεια από το ψέμα.

Ο Νικ Νιούμαν, επικεφαλής της ομάδας των ερευνητών στο έκτο κατά σειρά τεύχος της μελέτης, μιλώντας στην μη κερδοσκοπική οργάνωση Thomson Reuters Foundation, ανέφερε: “Αν και δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά ΜΜΕ, υπάρχει διπλάσια εμπιστοσύνη σε αυτά ως προς την ικανότητά τους να ξεχωρίζουν την αλήθεια από το ψέμα, από ό,τι υπάρχει για τα κοινωνικά μέσα”.

Ο ίδιος πρόσθεσε: “Οι ψεύτικες ειδήσεις μπορεί να είναι το καλύτερο πράγμα που έχει συμβεί στη δημοσιογραφία εδώ και πολύ καιρό. Είναι μια ευκαιρία να αποκατασταθεί η αξία των παραδοσιακών Μέσων και να υπάρξει εστίαση στην ποιότητα”.

Συνέπεια της παραπάνω διαπίστωσης είναι και το γεγονός ότι, σύμφωνα με την έρευνα, οι οργανισμοί ειδήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε ποσοστό 16% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να λάβουν αξιόπιστες ειδήσεις, σε σχέση με το περυσινό 9%.

Από την έρευνα προκύπτει ότι, τα άτομα που είναι κάτω των 35 ετών είναι διατεθειμένα να πληρώσουν για ποιοτικές ειδήσεις, όπως ακριβώς πληρώνουν για υπηρεσίες μουσικής και βίντεο.

Το Ίδρυμα Reuters, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Thomson Reuters, έχει ερευνήσει και στο παρελθόν τα γενικά επίπεδα εμπιστοσύνης στα Μέσα, και έχει φέρει στο φως στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι, το επίπεδο δυσπιστίας του κόσμου ως προς τα ΜΜΕ είχε άμεση σχέση με το πόσο μεροληπτικά θεωρούν ότι είναι τα Μέσα αυτά. Αυτή η σχέση είναι ιδιαίτερα έντονη σε χώρες με ψηλό δείκτη πολιτικής πόλωσης όπως οι ΗΠΑ, η Ουγγαρία και η Ιταλία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος