Έρευνες για τα μαύρα κουτιά του Boeing στην Ινδονησία-Φόβοι και για τους 189 επιβαίνοντες

Καθώς και οι 189 επιβαίνοντες στο μοιραίο Boeing 737 Max 8  θεωρούνται νεκροίί  οι ινδονησιακές αρχές εντείνουν τις έρευνές τους για τον εντοπισμό της ατράκτου του επιβατικού αεροσκάφους στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, αναπτύσσοντας υποβρύχια μέσα. Θέλουν να  βρουν το  συντομότερο τα λεγόμενα μαύρα κουτιά, που είναι απολύτως απαραίτητα για να εξιχνιαστεί το γιατί ένα ολοκαίνουργιο, προηγμένο αεροσκάφος έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

“Υπήρχαν τεχνικής φύσης ζητήματα, ένα από αυτά ήταν πράγματι η έλλειψη αξιοπιστίας σε όργανο μέτρησης της ταχύτητας πτήσης”, ανακοίνωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Χάριο Σατμίκο της Επιτροπής Ασφαλείας, αναφερόμενος σε προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο ίδιο αεροπλάνο σε πτήση από το Ντενπασάρ του Μπαλί στην Τζακάρτα της Ινδονησίας το απόγευμα της Κυριακής.

“Η φερόμενη αιτία του δυστυχήματος εξακολουθεί να ερευνάται και προκαλεί την περιέργεια όλων μας για το τι μπορεί να το προκάλεσε”, δήλωσε ο ίδιος.

Αν όντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των αρχών και δεν υπάρχει ουδείς επιζών, θα πρόκειται για το δεύτερο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας.Το πρώτο  σημειώθηκε το 1997 με 234 νεκρούς από την πτώση ενός Α300 της Garouda.

Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.

Η Lion Air ανέφερε ότι συγκεντρώθηκαν ανθρώπινα υπολείμματα και τοποθετήθηκαν σε συνολικά 24 σάκους για πτώματα στις έρευνες κοντά στον τόπο της συντριβής, σε ένα τμήμα της θάλασσας όπου το βάθος είναι από 30 ως 35 μέτρα, περίπου 15 χιλιόμετρα από την ακτή, στα βορειοανατολικά της Τζακάρτας. Τα ανθρώπινα υπολείμματα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για να αρχίσει η διαδικασία της αναγνώρισης τους

Αυτό ήταν το πρώτο δυστύχημα το οποίο ενεπλάκη το 737 Max, ένα αναβαθμισμένο αεροσκάφος με μεγαλύτερη αποδοτικότητα ως προς την οικονομία καυσίμου.

Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Λάιον, που ιδρύθηκε το 1999, ανέφερε ότι το 737, που είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο, ήταν ικανό προς πτήση και είχε περάσει τεχνικούς ελέγχους, ενώ ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί 11.000 ώρες πτήσης.

Πετούσε αλλοπρόσαλλα

Μετά την απογείωσή του από το Ντενπασάρ, στο Μπαλί, το απόγευμα της Κυριακής, το αεροσκάφος ανέφερε ασυνήθιστες μεταβολές στο ύψος και στην ταχύτητα πτήσης, περιλαμβανομένης της πτώσης κατά 875 πόδια μέσα σε 27 δευτερόλεπτα ενώ θα έπρεπε κανονικά να έχει ανοδική πορεία, προτού σταθεροποιηθεί και συνεχίσει την πορεία του για την Τζακάρτα.

Ωστόσο, οι πιλότοι συνέχισαν την πτήση σε ανώτατο ύψος 28.000 πόδια σε σχέση με τα 36.000 πόδια που πετούσε εκτελώντας το ίδιο δρομολόγιο νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα.

Το Μπόινγκ είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λάιον, Έντουαρντ Σιράιτ. Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα.

Το βρετανικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο BBC, μετέδωσε πως αναφέρθηκε «έλλειψη αξιοπιστίας» σε ένα όργανο μέτρησης της ταχύτητας και παρουσιάζονταν επίσης αποκλίσεις στις μετρήσεις υψομέτρου μεταξύ των οργάνων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.

Κατά τα τελευταία λεπτά της πτήσης το αεροπλάνο ξεκίνησε να αναπτύσσει πάλι ταχύτητα φθάνοντας τα 397 μίλια την ώρα, προτού χαθούν τα δεδομένα όταν πετούσε στα 3.650 πόδια.

“Πετούσαν πολύ πιο γρήγορα απ΄ό,τι θα περίμενε κάποιος”, είπε ένας δεύτερος πιλότος άλλης αεροπορικής εταιρείας.

Δύο ψαράδες που το είδαν να πέφτει είπαν στο Reuters ότι το αεροσκάφος ταλαντεύτηκε λίγο αλλά δεν έκανε κανέναν θόρυβο πέφτοντας σχεδόν οριζόντια. Κάνοντας κάθετη πτώση και πέφτοντας στη θάλασσα το αεροπλάνο έκανε έναν εκκωφαντικό θόρυβο και έπειτα εμφανίστηκε μια στήλη καπνού.

Ο καιρός ήταν καλός την ώρα του δυστυχήματος περί τις 6:33 πμ της Δευτέρας, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας, ο οποίος είπε ότι οι πιλότοι είχαν ζητήσει να επιστρέψουν στην Τζακάρτα.

Σχετική είδηση: Αεροσκάφος με 189 επιβαίνοντες κατέπεσε στα ανοικτά των ινδονησιακών ακτών (video)

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters, AFP, ΒΒC

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος