“Μίλησαν” τα μαύρα κουτιά του Antonov- Πάγος στους αισθητήρες ταχύτητας

Η συντριβή του αεροσκάφους ΑΝ-148 την περασμένη Κυριακή κοντά στην Μόσχα, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 71 επιβαίνοντες, οφείλεται πιθανόν σε βλάβη που είχαν υποστεί οι αισθητήρες για την μέτρηση ταχύτητας (Pitot), σύμφωνα με την εκτίμηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (ΜΑΚ).

Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας, αφού εξέτασε το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης, ανακοίνωσε ως πιθανή αιτία της συντριβής του αεροσκάφους το γεγονός ότι οι αισθητήρες για την μέτρηση ταχύτητας(Pitot) είχαν παγώσει καθώς είχε απενεργοποιηθεί το σύστημα θέρμανσής τους με αποτέλεσμα να μην δίνουν σωστά δεδομένα.

«Σε όλες τις προηγούμενες πτήσεις, που έχουν καταγραφεί στο μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης (ακόμη 15 πτήσεις), η θέρμανση των αισθητήρων για την μέτρηση ταχύτητας(Pitot) είχε ενεργοποιηθεί πριν από την απογείωση» , αναφέρει η ανακοίνωση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (ΜΑΚ).

Το αεροσκάφος ΑΝ-148 συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση του.

Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας διαπίστωσε ότι σε ύψος 130-150 μέτρων το πλήρωμα ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο.

Δύο λεπτά και 30’’ μετά την απογείωση σε ύψος περίπου 1300 μέτρων και ταχύτητα που έδειχναν τα όργανα 465-470 χιλιομέτρων την ώρα, άρχισε να διαμορφώνεται μια ιδιαίτερη κατάσταση. Το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης κατέγραψε διαφορά δεδομένων στους αισθητήρες ταχύτητας.

Μετά από 30’’ η διαφορά αυτή έφθασε τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα. Έπειτα απ’ αυτό εμφανίσθηκε η ειδοποίηση προς το πλήρωμα «Ελέγξτε τα όργανα».

Σε ύψος 2.000 μέτρων η εντολή αυτή επαναλήφθηκε, μόνο που εκείνη τη στιγμή η διαφορά στις ενδείξεις ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Μετά την δεύτερη εντολή «Ελέγξτε τα όργανα» το πλήρωμα απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και ανέλαβε την διακυβέρνηση του αεροσκάφους.

Οι ενδείξεις ταχύτητας του αεροπλάνου σε σχέση με το ατμοσφαιρικό περιβάλλον της πτήσης και οι ενδείξεις ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος, ήταν πολύ διαφορετικές.

Η μία έδειχνε ταχύτητα 0 χιλιόμετρα ανά ώρα και η άλλη 540-560 χιλιόμετρα ανα ώρα. Στη συνέχεια η ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος άρχισε να πέφτει (φθάνοντας τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα και πιο κάτω), ενώ το αεροσκάφος άρχισε να χάνει γρήγορα ύψος με γωνία κλίσης 30-35 μοιρών. Πριν προσκρούσει στο έδαφος οι ενδείξεις ταχύτητας του πρώτου ταχυμέτρου ήταν μηδενικές ενώ η ένδειξη ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος ήταν 800 χιλιόμετρα την ώρα. Τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση το αεροσκάφος άρχισε να έχει κλίση 25 μοιρών προς τα δεξιά, ανακοίνωσε η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας( ΜΑΚ) προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να αναλύει τα δεδομένα που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ TASS

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος