ΑΔΕΔΥ & ΔΟΕ επισκέφτηκαν τη Σάμο και τα προσφυγόπουλα

Επίσκεψη στη Σάμο πραγματοποίησε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τη Δευτέρα 1 και την Τρίτη 2 Απριλίου. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σάμου συμμετείχαν οι αιρετοί του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. καθώς και κλιμάκιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με βάση την απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. της 19ης Μαρτίου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η συνομοσπονδία των δημοσίων υπαλλήλων.

Από την πλευρά της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει μεταξύ άλλων: “Στο διάστημα της παραμονής του στο νησί, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. πραγματοποίησε επίσκεψη στο Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης όπου διαπιστώθηκαν οι άθλιες συνθήκες που επικρατούν, αφού σε ένα χώρο με δυνατότητα φιλοξενίας 800 περίπου ατόμων βρίσκονται «στοιβαγμένοι» 3.805 (σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε η διοικήτρια του Κ.Υ.Τ.) ή μέχρι και 5.500 (σύμφωνα με άλλα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας) καταταλαιπωρημένοι άνθρωποι, εκ των οποίων 813 παιδιά (180 ηλικίας από την ημέρα γέννησης μέχρι την ηλικία των τριών ετών, 416 τεσσάρων έως δώδεκα ετών και 217 δεκατριών έως δεκαοκτώ ετών, όλα εμβολιασμένα σύμφωνα με τη διοικήτρια).

Στον χώρο του Κ.Υ.Τ. λειτουργεί, χάρη στο φιλότιμο και την υπεράνθρωπη προσπάθεια των νηπιαγωγών, παράρτημα νηπιαγωγείου όπου φοιτούν 25 παιδιά. Πρόκειται για έναν απαράδεκτο προκάτ χώρο δίχως την στήριξη με το απαραίτητο υλικό που απαιτούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μικρών μαθητών αλλά και δίχως την ύπαρξη ακόμη και τουαλέτας … Δ.Ο.Ε. και Α.Δ.Ε.Δ.Υ. τόνισαν ότι θα ενισχύσουν υλικά τη σχολική μονάδα, ως κίνηση συμβολισμού, και θα πιέσουν την κυβέρνηση να στηρίξει οικονομικά τις σχολικές μονάδες Ζ.Ε.Π. και Δ.Υ.Ε.Π. στο ύψος του μεγέθους των αναγκών τους”.

ΑΔΕΔΥ & ΔΟΕ επισκέφτηκαν τη Σάμο και τα προσφυγόπουλαΣε άλλα σημεία της ίδια ανακοίνωσης επισημαίνεται πως: “Στις επισκέψεις αυτές, καθώς και στη σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους φορείς που πραγματοποιήθηκε στις 6 το απόγευμα της 1ης Απριλίου αλλά και στη Γ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών στη 1.30 το μεσημέρι της 2 Απριλίου, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόνισε πως καταδικάζει απερίφραστα κάθε επιθετική συμπεριφορά απέναντι σε οποιονδήποτε εκπαιδευτικό και γονιό που προσπαθεί να προασπίσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και ιδιαίτερα αυτά των προσφυγόπουλων και, για μια ακόμη φορά, επεσήμανε την απόφαση της 86ης Γ.Σ. του Κλάδου με την οποία διεκδικούμε ως συνολικό πλαίσιο:

• Σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά για την ομαλή ένταξη των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών στα πρωινά Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία.
• Τη λειτουργία τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία.
• Υποστηρικτικές δομές για όλα τα παιδιά.
• Ορθολογική κατανομή των προσφυγόπουλων στα σχολεία.
• Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς τους.
• Επαρκή χρηματοδότηση, καμία εμπλοκή των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.

Τονίστηκε η ανάγκη της κοινής στάσης εκπαιδευτικών, γονέων και συνολικά της τοπικής κοινωνίας σε έναν διαρκή αγώνα για την ανατροπή της απαράδεκτης σημερινής κατάστασης.
Συμφωνήσαμε όλοι ότι η εκπαίδευση των παιδιών πρέπει να είναι το κύριο μέλημα εκπαιδευτικών και γονέων και ότι το δημόσιο σχολείο θα λειτουργήσει με τη στήριξη όλων μας, με διαρκή επαφή κι επικοινωνία ώστε να αναδεικνύουμε και να επιδιώκουμε τη λύση για το οποιοδήποτε πρόβλημα, δίχως σκιές και παρεξηγήσεις ανάμεσα μας, παλεύοντας από κοινού για τη στήριξη των παιδιών των προσφύγων και των Ελλήνων, απαιτώντας δυναμικά από την κυβέρνηση να πράξει, επιτέλους, το χρέος της.

Ο αγώνας μας για την αλλαγή των τραγικών συνθηκών θα είναι κοινός, δυνατός και ανυποχώρητος.
Προασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών και αγωνιζόμαστε για μια κοινωνία αλληλεγγύης και συνύπαρξης με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος