Τα λεωφορεία του προγράμματος  CityMobil 2 ξεκίνησαν την πειραματική  πορεία τους  από στα Τρίκαλα πριν  από περίπου τρία χρόνια.

Στο διάστημα της παραμονής τους εκεί από την  1η Σεπτεμβρίου 2015 –έως  την 29η Φεβρουαρίου 2016, σύμφωνα με τον δήμο Τρικκαίων, τρία  αυτοματοποιημένα λεωφορεία αστικού τύπου πραγματοποίησαν 1.490 δρομολόγια και μετέφεραν 12.138 επιβάτες.Ήταν ένα «πάντρεμα» καινοτομίας, παράδοσης και τουριστικής προβολής και φαίνεται πως αποτέλεσε παράδειγμα και για το… Ντουμπάι, όπου με πρωτοβουλία της αρμόδιας Αρχής Μεταφορών της πόλης, λεωφορεία χωρίς οδηγό δοκιμάζονται αυτές τις μέρες σε ξεχωριστή λωρίδα, με την ευκαιρία της Συνόδου για την Παγκόσμια Διακυβέρνηση.

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό «μετέφερε» τον Δήμο Τρικκαίων στον παγκόσμιο χάρτη των αυτοματοποιημένων μεταφορών, ως την πρώτη πόλη που «τόλμησε» την κυκλοφορία του ρομποτικού οχήματος στο αστικό της κέντρο και σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Στο κέντρο έλεγχου τεχνικοί παρακολουθούσαν την πορεία του και κατέγραφαν τα όποια προβλήματα εμφανίζονταν, ενώ το λέιζερ ασφαλείας, που διέθετε το όχημα και εντόπιζε στην πορεία του οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο, το ακινητοποιούσε την ίδια στιγμή.

Σημειώνεται ότι «επάνω» στο λεωφορείο χωρίς οδηγό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μέσα από το οποίο οι μαθητές με τη χρήση διαδραστικών μέσων «μυήθηκαν» στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων και στις πράσινες τεχνολογίες, μαθαίνοντας πώς η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην κυκλοφορία των οχημάτων αυξάνει την οδική ασφάλεια και μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Ως προς τα κοινωνικά οφέλη του εγχειρήματος, σύμφωνα με τον δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου, υπήρξε εμπειρία στη διαχείριση και υλοποίηση προγραμμάτων παγκόσμιου βεληνεκούς, αποκτήθηκε θετική εικόνα και φήμη σε φορείς, πανεπιστήμια και εταιρείες του χώρου, για εξασφάλιση συνεργασιών σε νέα προγράμματα, ένταξη στον παγκόσμιο χάρτη καινοτόμων προγραμμάτων, νέο ταχύτερο ασύρματο δίκτυο, όπως και ποδηλατόδρομος μήκους 2,4 χλμ.

Για τα Τρίκαλα, η λειτουργία του λεωφορείου χωρίς οδηγό εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης (τότε και τώρα) περιόδου για την Ελλάδα, ήταν η απόδειξη πως μπορούμε και πρέπει να θέτουμε υψηλούς στόχους, τους οποίους πετυχαίνουμε, λέει ο δήμαρχος.  Σημειώνει μάλιστα ότι  πέρα από τη μιζέρια, υπάρχει και η δημιουργία, πέρα από το χθες, υπάρχει το σήμερα και το αύριο. Όσο για το μέλλον… «πρόθεσή μας είναι να εντάξουμε μόνιμα λεωφορεία χωρίς οδηγό, αφού εξασφαλίσουμε την κατάλληλη χρηματοδότηση. Όντας οι πρώτοι, το δικαιούμαστε» λέει ο κ. Παπαστεργίου.

Ο Δήμος Τρικκαίων είναι  πρωτοπόρος στην καινοτομία. Το πρόγραμμα Smart Trikala περιλαμβάνει πλήθος εφαρμογών όπως «έξυπνος» φωτισμός, παρακολούθηση συστήματος στάθμευσης με αισθητήρες, έλεγχος διαδρομών απορριμματοφόρων, πρόγραμμα Open Mall, παρακολούθηση κυκλοφοριακού, τηλεπρόνοια.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο: