Casus belli για την ΠΕΝΕΝ η μείωση στις οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων στα πλοία

Σε απολογισμό της συνάντησης της ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, που πραγματοποιήθηκε στις 14/10/2015, προχώρησε η πανελλήνια ένωση ναυτών εμπορικού ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

Η μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία είναι το θέμα αιχμής για τους ναυτεργάτες, μαζί με άλλα, όπως η απλήρωτη και η ανασφάλιστη εργασία, η υψηλή ανεργία και άλλα που δημιουργούν ένα δυσμενές εργασιακό τοπίο στον κλάδο.

Στην παρέμβασή του ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στα σχεδιαζόμενα μέτρα, καταγγέλλοντας την απόπειρα υλοποίησής τους και συγκεκριμένα επικέντρωσε στα εξής:
•    Στη μείωση των οργανικών συνθέσεων στην Ακτοπλοΐα
•    Στη διάλυση του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ
•    Στην παραπέρα μείωση των συντάξεων για τους απόμαχους του κύματος
•    Στις περικοπές στις εφάπαξ παροχές
•    Στην επιδείνωση των όρων ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης
•    Στην αύξηση της ανεργίας, εντατικοποίηση της εργασίας, παραβίαση της νομοθεσίας για τα ωράρια εργασίας και τις ώρες ανάπαυσης και επιστροφή των εργασιακών σχέσεων στην εποχή της γαλέρας. Κίνδυνοι για την ασφάλεια των πλοίων, των επιβαινόντων και των Ναυτεργατών”.

Ειδικότερα για τις οργανικές συνθέσεις επισήμανε ότι συνιστά τον ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στα πλοία και δεν πρόκειται, όπως δήλωσε: “να την παζαρέψει ο κλάδος ούτε με την κυβέρνηση, ούτε με την τρόϊκα, ούτε όπως με τους εφοπλιστές που κρύβονται πίσω από αυτές τις άθλιες μεθοδεύσεις”.

Σε ότι αφορά τα ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά ζητήματα, o κ. Δρίτσας  παρέπεμψε στον αρμόδιο Υπουργό κ. Κατρούγκαλο.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, που η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ τη χαρακτήρισε “αρνητική”, το Δ.Σ  θα συνεδριάσει στις 19/10/2015 ενώ ανακοίνωσε πως “πραγματοποιείται και η Γενική Συνέλευση των μελών του σωματείου στις 21/10/2015 όπου θα πάρει αποφάσεις για τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την οργάνωση αγωνιστικών και απεργιακών αγώνων.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει στην ομαλή λειτουργία των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών την ευθύνη θα έχει εξ ολοκλήρου η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Πιστεύουμε ότι μετά από αυτές τις εξελίξεις σύσσωμο το συνδικαλιστικό κίνημα, οι εν ενεργεία και οι συνταξιούχοι Ναυτικοί έχουν μόνο έναν δρόμο μπροστά τους να ακολουθήσουν, αυτόν του αγώνα για να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους και σε αυτόν ενωμένοι και αποφασισμένοι θα πορευθούν”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος