Συνάντηση με την αναπληρώτρια υπουργό Εργασίας Θ. Φωτίου με θέμα δεσμεύσεις για τα προαπαιτούμενα, είχε την Πέμπτη 20 Ιουλίου η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).

Όπως αναφέρει η συνομοσπονδία: «Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε για να ζητηθούν σαφείς δεσμεύσεις, υπό τη σκιά της δημοσιοποίησης των 113 προαπαιτούμενων που ζητούν οι δανειστές της χώρας και τα οποία έχουν θορυβήσει το αναπηρικό κίνημα, καθώς εάν εφαρμοστούν, αίρεται η προστασία των ατόμων με αναπηρία, όπως ορίζεται από το Σύνταγμα της χώρας. Τα άτομα με αναπηρία θα οδηγηθούν σε καθαρή φτωχοποίηση.
Υπενθυμίζεται ότι για το ίδιο θέμα είχε σταλεί από την ΕΣΑμεΑ επείγουσα ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό λίγες ημέρες νωρίτερα.

Ειδικά για το θέμα των επιδομάτων, η αντιπροσωπεία της ΕΣΑμεΑ ζήτησε την προστασία των αναπηρικών επιδομάτων, που είναι γνωστό ότι έχουν σχεδιαστεί και δίδονται αποκλειστικά για την κάλυψη των αναγκών που πηγάζουν από την κάθε αναπηρία. Επισημαίνεται η πρόσφατη δέσμευση του πρωθυπουργού στη συνάντηση της 8ης Μαΐου, ότι δεν υφίσταται θέμα θέσπισης εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων για τη χορήγηση των αναπηρικών επιδομάτων.
Τα προνοιακά επιδόματα βρίσκονται διαρκώς στο στόχαστρο των δανειστών της χώρας. Πρόκειται για αδικαιολόγητη, αψυχολόγητη, εξωπραγματική και απάνθρωπη εμμονή.

Παράλληλα η αντιπροσωπεία δήλωσε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι το αναπηρικό κίνημα δεν θα επιτρέψει να περικοπεί ο αριθμός των δικαιούχων καρτών μετακίνησης και να θιγεί περαιτέρω το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση.
Η υπουργός τόνισε ότι ισχύει στο ακέραιο η δέσμευσή της όπως και του πρωθυπουργού σε προηγούμενο χρόνο: «Η Κυβέρνηση δεν έχει καμία πρόθεση αλλαγής στο θέμα των αναπηρικών επιδομάτων αλλά ούτε και σε κάποιου άλλου είδους υφιστάμενη παροχή, όπως αυτές τις μετακίνησης, προς τα άτομα με αναπηρία».

Συνεχίζοντας η ΕΣΑμεΑ αναφέρει πως: «Στη λίστα των δανειστών επανέρχεται η διφορούμενη και αμφισβητούμενη έννοια της λειτουργικότητας του αναπήρου, σε αντιδιαστολή με τις μέχρι σήμερα διαβεβαιώσεις του υπουργείου Εργασίας περί του αντιθέτου. Όπως και σε προηγούμενες προσπάθειες που επιχειρήθηκαν για την επιβολή αυτού του συστήματος, η αντιπροσωπεία της ΕΣΑμεΑ τόνισε ότι το αναπηρικό κίνημα δεν θα επιτρέψει τα άτομα με αναπηρία να γίνουν πειραματόζωα στη δημιουργία ενός συστήματος που δεν έχει εφαρμοστεί πραγματικά και ολοκληρωμένα σε καμία ευρωπαϊκή χώρα.

Η απαίτηση των δανειστών να εισαχθεί στην Ελλάδα το ICF είναι παράλογη και ανιστόρητη. Θα είναι μεγάλο χτύπημα να οδηγηθούν εκ νέου εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις που έχουν ήδη εξεταστεί από τα ΚΕΠΑ σε νέα επανεξέταση. Η αντιπροσωπεία της ΕΣΑμεΑ ζήτησε επίσης την ουσιαστική βελτίωση του ΚΕΠΑ.

Η κ. Φωτίου από την πλευρά της ξεκαθάρισε ότι εφαρμογή του ICF δεν συζητείται. Ο σχεδιασμός που υπάρχει είναι η ουσιαστική αναμόρφωση των ΚΕΠΑ, η αναθεώρηση του Ενιαίου Πίνακα Προσδιορισμού Αναπηρίας, καθώς και η μετατροπή του ΟΓΑ σε Ενιαία Αρχή Πληρωμής Επιδομάτων».

Καταγγελία για μη μεταφορά ΑμεΑ

Επίσης η ΕΣΑμεΑ απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στην AEGEAN AIR, διότι όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, αρνήθηκε τη «μεταφορά σε πτήση οικογένειας ατόμων με προβλήματα όρασης. Η επιστολή κοινοποιείται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και στη Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Για το ίδιο θέμα η ΕΣΑμεΑ απηύθυνε επιστολή και προς την ηγεσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η άρνηση μεταφοράς της οικογένειας με το 16 μηνών τέκνο και τους δύο σκύλους – οδηγούς αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Κανονισμού ΕΚ 1107/2006 σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς, όσο και του Ν.4074/2012 «Κύρωση της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες» και αυτού του ίδιου του Συντάγματος της χώρας.

Ιδιαίτερα μάλιστα όταν προ ενός έτους η εν λόγω εταιρεία είχε αποδεχθεί και υλοποιήσει χωρίς πρόβλημα παρόμοια μεταφορά της οικογένειας τρεις φορές χωρίς επίκληση λόγων ασφαλείας ή παράβασης των ισχυόντων ευρωπαϊκών και διεθνών κανονισμών ασφαλείας.

Τα άτομα με αναπηρία είναι πολίτες και καταναλωτές με ίσα δικαιώματα, οι δε σκύλοι οδηγοί ουδεμία σχέση έχουν με τα κατοικίδια συντροφιάς.

Ζητά επίσης την πραγματοποίηση συνάντησης εκπροσώπων των φορέων της από κοινού με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Κέντρο ΣΚΥΛΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ για την οριστική αντιμετώπιση παρόμοιων θεμάτων εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία».

H AEGEAN

Σε απάντησή της η εταιρία αναφέρει εμταξύ άλλων ότι: «Σε συνέχεια των δημοσιευμάτων με αφορμή τοποθέτηση της ΕΣΑμεΑ, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε πως σε όλες τις πτήσεις της εταιρείας μας, επιτρέπεται η μεταφορά σκύλων οδηγών για άτομα που χρήζουν επιπλέον υποστήριξης, όπως ορίζει ο κώδικας συμπεριφοράς για τις υπηρεσίες εδάφους, για άτομα με μειωμένη κινητικότητα της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Πολιτικής Αεροπορίας (ECAC), καθώς επίσης, και από όσα ορίζονται σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA).

Ο συνολικός αριθμός των σκύλων οδηγών που επιτρέπεται να ταξιδέψουν ανά πτήση μας, εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες όπως ενδεικτικά ο τύπος του αεροσκάφους».

Μοιράσου το άρθρο: