Γιοβαζολιάς: Η συνεργασία σχολείου -γονιών το “κλειδί” για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού (audio)

Η αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας απαιτεί πλέον ένα συνεργατικό μοντέλο μεταξύ σχολείου και γονέων επεσήμανε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού ο κ. Θεόδωρος Γιοβαζολιάς Αναπληρωτής Καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και στην εκπομπή «Αναμενόμενα και Μη» με την Κωνσταντίνα Δημητρούλη, ο κ. Γιοβαζολιάς εξήγησε ότι είναι πολύ διαφορετικές οι καθημερινές συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών, από τις οποίες μάλιστα αναπτύσσονται και συγκεκριμένες δεξιότητες από το φαινόμενο της άσκησης επανειλημμένης και μακροχρόνιας άσκησης βίας. Το bullying ορίζεται ως η συστηματική χρήση ασυμμετρίας της δύναμης με συγκεκριμένο στόχο και με σκοπό να κάνει το θύμα να νιώσει άβολα και αδύναμα. Τόσο, τα θύματα παιδιά όσο και οι δράστες του εκφοβισμού έχουν ανάγκη τη φροντίδα μας.

Ο κ. Γιοβαζολιάς υποστήριξε ότι τα μεν θύματα της ενδοσχολικής βίας είναι συνήθως παιδιά με μειωμένη αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση, ευαίσθητα παιδιά ή ακόμα και άριστες μαθητές που εγείρουν συμπεριφορές ζήλειας και ανταγωνισμού. Από την άλλη πλευρά τα παιδιά δράστες της ενδοσχολικής βίας είναι αποδεδειγμένο ότι παρουσιάζουν καταθλιπτικά συμπτώματα, τα οποία είτε προέρχονται είτε από ατομικά αίτια είτε από το οικογενειακό είτε από το ευρύτερο περιβάλλον. Ως εκ τούτου οι δράστες εκφοβισμού ζητούν και αυτοί βοήθεια με τη συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Ως προς το νέο μοντέλο του διαμεσολαβητή, όπου παιδιά εκπαιδεύονται για να παρεμβαίνουν επιλύοντας τέτοιου είδους φαινόμενα μέσα στο ίδιο το σχολείο τους φαίνεται ότι έχει αποτελέσματα και βοηθά στην βελτίωση του κλίματος ενδοσχολικά. Πρόκειται πάντως για ένα φαινόμενο, το οποίο υπάρχει από καταβολής του κόσμου σύμφωνα με τον κ. Γιοβαζολιά και σχετίζεται με την ανάγκη του ανθρώπου να επιβληθεί στο περιβάλλον του. Επίσης πρόκειται για ένα φαινόμενο που προϋπήρχε στο σχολικό περιβάλλον απλά εκφραζόταν με άλλους τρόπους. Θα πρέπει λοιπόν σύμφωνα με τον Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης να ξεπεράσει το σχολείο και οι γονείς μία σχέση ρήξης που είχε αναπτυχθεί μεταξύ τους λόγω κατάλοιπων του παρελθόντος και να υπάρχει πλέον μία συνεχής επικοινωνία με απόλυτη διάθεση συνεργασίας. Η ειλικρινής επικοινωνία μεταξύ αυτών των δύο άμεσα εμπλεκόμενων αλλά και η συνεχής επικοινωνία γονέων και παιδιών με διάθεση κατανόησης και ενδυνάμωσης των παιδιών αποτελούν μία από τις λύσεις του προβλήματος. Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Γιοβαζολιά αποτελεσματικές έχουν αποδειχθεί και οι ολιστικές παρεμβάσεις μέσα στο ίδιο το σχολείο, προγράμματα όπου συμμετέχουν ενεργά όλοι οι μαθητές.

Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμα

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος