Η κούκλα Barbie μάς εξοικειώνει με την αναπηρία

Πριν από λίγα χρόνια ίσως μας φαινόταν απίθανο να δούμε την Barbie να χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο ή να έχει ένα προσθετικό μέλος. Και όμως, η κούκλα-«σύμβολο» της αρτιμέλειας και της αψεγάδιαστης ομορφιάς έρχεται τώρα να μας εξοικειώσει με  την αναπηρία.

Από τον Ιούνιο, η αγαπημένη ξανθιά εκατομμυρίων κοριτσιών στον κόσμο θα κυκλοφορήσει στην αγορά σε δύο ακόμα «εκδοχές»: Στη μια θα έχει το δικό της αναπηρικό αμαξίδιο, ενώ στην άλλη θα έχει ένα προσθετικό μέλος.

Σε ανάρτηση της Mattel -κατασκευάστριας εταιρείας της Barbie- στο Instagram αναφέρεται:  «Στο πέρασμα των χρόνων, η σειρά Barbie έχει εξελιχθεί στο να γίνει πιο στοχαστική σχετικά με τον κόσμο που τα κορίτσια βλέπουν γύρω τους. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα μπορούμε να διευρύνουμε αυτό που προσφέρουμε, ώστε να είναι η πιο ποικίλη σειρά από κούκλες στον κόσμο, μια σειρά που δεν θα αποκλείει κανέναν».

Η αποδοχή της διαφορετικότητας μοιάζει, περισσότερο από ποτέ, απαραίτητη προϋπόθεση για να ζήσουμε αρμονικά και να κατανοήσουμε τη ζωή (τη δική μας και των συνανθρώπων μας) στις πραγματικές της διαστάσεις. Αλλά και με τους όρους της σύγχρονης αγοράς κάτι φαίνεται να αλλάζει ως προς τη διαμόρφωση «προτύπων» προς υιοθέτηση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Από τη μια η σκληρή πραγματικότητα: Ότι η ανοχή –ίσως ένα «βήμα» πριν από την αποδοχή- απέναντι στη διαφορετικότητα των ανθρώπων (εθνότητα, πεποιθήσεις κλπ.) δεν είναι καθόλου δεδομένη. Από την άλλη η συνειδητοποίηση ότι οι άνθρωποι είναι τόσο ξεχωριστοί, όσο ξεχωριστές είναι και οι ανάγκες τους, οδήγησαν τους υπεύθυνους στο συμπέρασμα ότι, αν θέλουν η Barbie να γίνει αγαπητή από ακόμα περισσότερα παιδιά και ενήλικες, χρειάζεται να αλλάζουν κάθε τόσο την εικόνα της, καθιστώντας την δημοφιλή κούκλα ένα είδος «εκπροσώπου»-τρόπος του λέγειν- όλο και περισσότερων πληθυσμιακών ομάδων.

Συγκεκριμένα, η Mattel αναφέρει σε  ανακοίνωσή της:  «Ως εμπορικό σήμα, μπορούμε να ανεβάσουμε σε υψηλότερο επίπεδο τη συζήτηση για τις σωματικές αναπηρίες με το να τις συμπεριλάβουμε στη σειρά μας από κούκλες, ώστε να αναδείξουμε ακόμη περισσότερο μια πολυδιάστατη θεώρηση της ομορφιάς και της μόδας».

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία παιχνιδιών προσπαθεί να έρθει πιο κοντά στους ανθρώπους με αναπηρία: Το 1977, η Mattel παρουσίασε την Wheelchair Becky. Ο λόγος για μια φίλη της Barbie, που χρησιμοποιούσε αναπηρικό αμαξίδιο. Αποδείχθηκε ότι το αμαξίδιο δεν ήταν συμβατό με τα άλλα αξεσουάρ της κούκλας. Η εταιρεία προσπάθησε να την αναμορφώσει δίνοντάς της διαφορετικό αμαξίδιο και εμφανίζοντάς την με πιο κοντά μαλλιά, μιας και τα προηγούμενα πιάνονταν στις ρόδες του αμαξίδιου. Τελικά, η Wheelchair Becky έπαψε να κυκλοφορεί στο εμπόριο και επανεμφανίστηκε αργότερα – με εμπορική επιτυχία – ως Share-a-smile Becky.

Η νέα Barbie σε αναπηρικό αμαξίδιο, που σύντομα θα διατίθεται στην αγορά, θα έχει αρθρωτό σώμα ώστε να έρχεται εύκολα σε καθιστή θέση. Στην ίδια σειρά και άλλες κούκλες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το αμαξίδιο. Ακόμα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο και κούκλες με καινούριους σωματότυπους (μικρότερο μπούστο, λιγότερο έντονο περίγραμμα της μέσης κλπ).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: Mattel/Instagram

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος