Ο Νίκος Παναγιώτου Επίκουρος Καθηγητής  τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ στο ΑΠΘ  , μίλησε στους Ανδρέα Παπασταματίου και Στεφανία Χαρίτου, στην εκπομπή «Απολύτως Σχετικό», που μεταδίδεται από το Πρώτο Πρόγραμμα, τη Φωνή της Ελλάδας και τους Περιφερειακούς σταθμούς της ΕΡΤ για την έρευνα του ινστιτούτου  Reuters για τη ψηφιακή ενημέρωση στην Ελλάδα – 2016 που  θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017, και ώρες 11.00 – 13.30, στην ΕΣΗΕΜ-Θ.

Η 5η ετήσια Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters για τη μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης ερευνά το μεταβαλλόμενο περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας σε 26 χώρες. Η έρευνα είναι η μεγαλύτερη συγκριτική μελέτη της χρήσης διαδικτυακών ειδήσεων στον κόσμο στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 50.000 άτομα. Η άνοδος της χρήσης κοινωνικών δικτύων για ενημερωτικούς σκοπούς, η μείωση της απήχησης των τηλεοπτικών ειδήσεων, η κυριαρχία των κινητών τηλεφώνων ως συσκευών πρόσβασης στους ειδησεογραφικούς ιστότοπους, καθώς και η αυξανόμενη δυσαρέσκεια των χρηστών με τη διαδικτυακή διαφήμιση, συνιστούν κάποια από τα σημαντικότερα ευρήματα.

Όπως επεσήμανε ο κ. Παναγιώτου το ελληνικό κοινό έχει πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους. Μόνο το 7% θεωρεί πως τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα είναι ανεξάρτητα από αθέμιτη πολιτική επιρροή, ενώ μόνο το 5% πως δεν επηρεάζονται από επιχειρηματικά συμφέροντα.

Η Ελλάδα ήταν η τελευταία χώρα από τις 26 και στις δύο αυτές μεταβλητές. Οι Έλληνες που ενημερώνονται στο διαδίκτυο στρέφονται προς καινούργιες ενημερωτικές σελίδες που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά στο διαδίκτυο (digital-born outlets) αντί να επισκέπτονται τις σελίδες των παραδοσιακών μέσων, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες.

Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμα

Φωτογραφία: Αρχείο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο: