Το ert.gr στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου στην Αχαΐα

Ένα σημαντικό έργο αναμένεται όταν φυσικά ολοκληρωθεί και λειτουργήσει, να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Αχαΐας. Ο λόγος για το φράγμα Πείρου – Παραπείρου, στην περιοχή της Ερυμάνθειας, που αν και αυτή τη στιγμή το έργο έχει σημειώσει μεγάλη καθυστέρηση, δεν παύει να είναι σημαντικό.

Στο χώρο κατασκευής του φράγματος, που επισκεφθήκαμε πριν από λίγες ημέρες, υπήρχε ο συνοικισμός Τόσκες, οι κάτοικοι του οποίου εδώ και λίγα χρόνια αποζημιώθηκαν για τις περιουσίες τους και έφυγαν, αφού στο μέλλον στο συγκεκριμένο χώρο θα βρίσκεται η λίμνη του φράγματος.

Το ert.gr στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου στην Αχαΐα
Κάποτε ο δρόμος θα είναι ο βυθμός της λίμνης και η κυκλοφορία θα γίνεται από παράκαμψη.

Μοναδικό σημάδι ότι στην περιοχή υπήρχαν κάτοικοι, είναι ένα εκκλησάκι και κάποια απομεινάρια τοίχων.
Ο δρόμος που συνδέει την περιοχή με την Πάτρα και την Ηλεία, θα βρεθεί στο βυθό της λίμνης και η κυκλοφορία θα γίνεται με παράκαμψη που ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή.

Αρκετές και διαφορετικές ήταν οι απόψεις που ακούστηκαν όλα αυτά τα χρόνια, για τη διαχείριση του νερού, το φορέα που θα το εποπτεύει, την ποιότητά του, την τιμολόγησή του, την αξιοποίησή του και όλα όσα εύλογα αποτελούν πεδίο ενδιαφέροντος για την τοπική κοινωνία.
Έχουν άλλωστε προηγηθεί ημερίδες από το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, αλλά και συνεδριάσεις σε όργανα αυτοδιοικητικών θεσμών, που είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Προβλήματα που αντιμετωπίζει η κατασκευαστική εταιρεία (πρόσφατα με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών η εταιρία Μηχανική Α.Ε., του Π. Εμφιετζόγλου, τέθηκε υπό αναγκαστική διαχείριση), έχουν αυξήσει το βαθμό ανησυχίας στην περιοχή για το χρονικό ορίζοντα ο οποίος θα τεθεί για την ολοκλήρωση του έργου.Το ert.gr στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου στην Αχαΐα

Πόσο όμως θα βοηθήσει την περιοχή το έργο; Ποιοί είναι οι ρυθμοί με τους οποίους προχωρούν οι εργασίες; Εκτός από την ύδρευση της Πάτρας και της ΒΙΠΕ, προβλέπεται αξιοποίησή του και για την περιοχή της Ερυμάνθειας;

Θέσαμε τα ερωτήματα αυτά σε εκπροσώπους φορέων της περιοχής και δημοσιεύουμε τις πρώτες απαντήσεις που λάβαμε, στα χρονικά πλαίσια που δώσαμε, με τη δέσμευση να επανέλθουμε με νέα ανάρτηση όταν έχουμε και άλλες απαντήσεις.

Το ert.gr στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου στην ΑχαΐαΓια το θέμα αυτό, ο βουλευτής Αχαΐας των ΑΝΕΛ Νίκος Νικολόπουλος, μας δήλωσε: “Το φράγμα Πείρου αποτελεί όραμα δεκαετιών για να λυθεί οριστικά και ποιοτικά το ζήτημα ύδρευσης της Πάτρας, αλλά και ολόκληρης της βορειοδυτικής Αχαΐας, που δυστυχώς όμως έχει μετατραπεί σε ένα ακόμα… “γεφύρι της Άρτας” για την περιοχή, καθώς κατασκευάζεται επί περίπου δέκα χρόνια και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.

Το έργο έχει αντιμετωπίσει πολλά και σημαντικά προβλήματα, πολλά εκ των οποίων αφορούν την κατασκευάστρια εταιρεία, ενώ επίσης ζητούμενο παραμένει ο τρόπος με τον οποίο το έργο θα διοικηθεί και θα λειτουργήσει, ώστε να διασφαλίζεται το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας, αλλά και η οικονομική βιωσιμότητα του έργου.
Η νέα κυβέρνηση, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική δυσπραγία, οφείλει να κινήσει όλες τις διαδικασίες που θα επιτρέψουν στο έργο να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει άμεσα”.

Το ert.gr στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου στην ΑχαΐαΓια το ίδιο θέμα ο βουλευτής Αχαΐας με το Ποτάμι, Ιάσονας Φωτήλας, μας απάντησε:

“Το Φράγμα Πείρου – Παραπείρου είναι ένα έργο που βρίσκεται  δυστυχώς ακόμα υπό κατασκευή στο νομό μας Αχαΐα. Με την αποπεράτωση του φράγματος θα δημιουργηθεί μια τεχνητή λίμνη που με τα νερά της θα κατακλύσει το χωριό Τόσκες που από το 2009 έχει ερημώσει γι αυτό τον λόγο. Η ολοκλήρωσή του είναι πολύ σημαντική για  το νομό μας, καθώς μπορεί να λύσει το πρόβλημα ύδρευσης της Πάτρας, της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας και όλης της βορειοδυτικής Αχαΐας.

Δυστυχώς, η καθυστέρηση ολοκλήρωσής του εντάσσεται στη γενικότερη καθυστέρηση υλοποίησης των μεγάλων έργων υποδομών που τόσο έχει ανάγκη ο νομός μας αλλά και συνολικά η Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας (Εθνική οδό Πάτρας -Πύργου, σιδηρόδρομος, εμπορικός βραχίονας λιμανιού Πάτρας). Τα μεγάλα έργα δεν αντιμετωπίζονται υπό το πρίσμα της επίδρασής τους στην οικονομική δραστηριότητα της περιοχής μας ούτε και από αυτή την κυβέρνηση.
Υπεύθυνος φορέας υλοποίησης του έργου είναι το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2005 και ξεκίνησε το 2006 ως συγχρηματοδοτούμενο αλλά τώρα καλύπτεται από εθνικούς πόρους. Η ολοκλήρωση των εργασιών έχει γίνει πεδίο συνεχών παρατάσεων καθώς το έργο κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έχει συναντήσει πολλά εμπόδια. Τελευταίο από αυτά η υπαγωγή της κατασκευάστριας εταιρείας του έργου σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης (Μηχανική Α.Ε) λόγω της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας  που έχουν περιέλθει οι κατασκευαστικές εταιρείες (έλλειψη ρευστότητας από οφειλές του κράτους και αδυναμία πρόσβασης σε τραπεζικό δανεισμό).

Η τελευταία παράταση δόθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και ορίζει ως νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης των έργων στις 30 Νοεμβρίου 2015. Οι εργαζόμενοι έχουν να πληρωθούν από τον Δεκέμβριο του 2014 και περιμένουν αυτές τις ημέρες να τους καταβληθούν οι οφειλόμενοι μισθοί. Υπολογίζεται πως αν επανεκκινήσουν τα έργα θα ολοκληρωθούν σε λιγότερο από 3 μήνες. Πρέπει άμεσα να επανεκκινήσουν οι εργασίες και να αντιμετωπιστεί το θέμα της ύπαρξης ενός δημόσιου φορέα διαχείρισης του έργου από τους δήμους της περιοχής  προς όφελος της ανάπτυξης και των πολιτών.

Θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί το έργο και παράλληλα να δούμε τον δημόσιο φορέα που θα αναλάβει τη διαχείρισή του. Γνωρίζουμε πως υπάρχει μελέτη επέκτασης για όλη την περιοχή της Δυτικής Αχαΐας που αν εφαρμοστεί μπορεί άμεσα να δώσει  λύση στην ύδρευση και της Ερυμάνθειας και των γειτονικών  περιοχών”.

Κείμενο – φωτο: Νάσος Μπράτσος

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος