Διευκρινίσεις σχετικά με το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου δίνει με ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη 29 Αυγούστου το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Όπως αναφέρει, «Μέσα ενημέρωσης χωρίς να διαβάσουν προσεκτικά το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου, γράφουν ότι «διπλασιάζονται οι εξετάσεις», μιλάνε για «πρόσθετες εξετάσεις», σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν κλίμα που δεν βοηθάει την ψύχραιμη αποτίμηση του σχεδίου.»

«Μπόνους» στους μαθητές οι εξετάσεις του Ιανουαρίου

«Η θέσπιση του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος), που είναι κοινό για όλους τους υποψήφιους, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου, να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται σε μια τρίωρη εξέταση.

Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές. Δίνει, δηλαδή, μια ευκαιρία για τη βελτίωση του βαθμού του Ιουνίου, δίνει ένα «μπόνους» που επιτρέπει στους υποψήφιους να μην αντιμετωπίζουν με το σημερινό δέος τη δοκιμασία των τελικών εξετάσεων.

Τα πλεονεκτήματα, όμως, του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος) δεν περιορίζονται στην «ελάφρυνση» της αγωνίας των υποψηφίων και την ψυχολογική βοήθεια που αυτή συνεπάγεται.

Λειτουργεί, ταυτόχρονα, και ως ένας «αντικειμενικός» δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του τετραμήνου (όπως και η εκτενής εργασία που θα παραπέμπεται σε εξωτερικό αξιολογητή) και εν τέλει στο κύρος και στην αξιοπιστία του απολυτηρίου.»

Βοήθεια σε μαθητές, γονιούς, εκπαιδευτικούς

«Το διαγώνισμα του Ιανουαρίου (για το οποίο επαναλαμβάνουμε η απόδοσή του δεν θα μετρά αν δεν βελτιώνει το βαθμό του Ιουνίου) βοηθά τους μαθητές/τριες να αντιληφθούν κατά πόσο η προετοιμασία τους βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους.

Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να περάσει κανείς στα ΑΕΙ για να αντιληφθεί ότι δεν υπάρχουν «εις διπλούν εξετάσεις», ούτε ότι «οι πανελλαδικές πολλαπλασιάζονται». Αν πολλαπλασιάζεται κάτι είναι η προστασία των μαθητών και των γονιών από τα συστήματα παραπαιδείας. Αλλά γι’ αυτά κουβέντα…» καταλήγει η ανακοίνωση.

Αντιδράσεις από ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ

Οι περιγραφές του υπουργού Παιδείας για το Λύκειο «απέχουν έτη φωτός από όσα χρειάζεται η νέα γενιά της πατρίδας μας, από όσα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατά καιρούς υποσχεθεί, από όσα ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει» σχολίασε το ΠΑΣΟΚ, συμπληρώνοντας ότι ο αρμόδιος υπουργός τον έχει αναιρέσει και συνεχίζει να τον αναιρεί.

«Μόνος στόχος να καλύψει με πυροτεχνήματα την πλήρη ανεπάρκεια των προτάσεών του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και να γίνει κομματικά απαραίτητος ενόψει μάλιστα πιθανού ανασχηματισμού» τονίζεται στην ανακοίνωση. Το ΠΑΣΟΚ επαναλαμβάνει τις βασικές αρχές των προτάσεών του για το Λύκειο και δεσμεύεται να τις καταθέσει αναλυτικά στον διάλογο που θα ξεκινήσει.

«Η κυβέρνηση συνεχίζει τον εμπαιγμό, παίζοντας με την αγωνία και υποτιμώντας τη νοημοσύνη των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών της, που ζουν από πρώτο χέρι τις συνέπειες και της εκπαιδευτικής της πολιτικής» αναφέρει ανακοίνωση του ΚΚΕ, για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Λύκειο.

«Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς να μην πιστέψουν ούτε λέξη από την προπαγάνδα της κυβέρνησης, να απορρίψουν τους σχεδιασμούς της και να βρεθούν σε θέση μάχης παλεύοντας για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Ένα σχολείο ενιαίο, δωδεκάχρονο που θα δίνει τη σύγχρονη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους» καταλήγει η ανακοίνωση του ΚΚΕ.

Μοιράσου το άρθρο: