Κανονικά προχωρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι παρουσιάστηκαν κάποια προβλήματα. Ο Χρήστος Σπίρτζης επανέλαβε την προειδοποίησή του για πειθαρχικές κυρώσεις εις βάρος όσων δεν εκτελούν τις υποχρεώσεις τους.

«Ανασχεδιασμός των δρομολογίων των λεωφορείων»

Μεγάλη αναφορά στο ζήτημα των ηλεκτρονικών εισιτηρίων έκανε ο υπουργός μιλώντας στην Επιτροπή Ακροάσεων της Βουλής για τον προτεινόμενο, από τον ίδιο, για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΟΣΥ ΑΕ), Γιώργο Γλυκό. Η διατύπωση γνώμης της Επιτροπής για τον κ. Γλυκό είναι θετική κατά πλειοψηφία.

Κατά τη διαδικασία που προηγήθηκε της συνεδρίασης της Επιτροπής, ο Χρήστος Σπίρτζης υπογράμμισε ότι σήμερα το φαινόμενο των πλαστών καρτών και εισιτηρίων είναι πρόβλημα με απώλειες μεγαλύτερες στα έσοδα από αυτές του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής.

Παράλληλα, ο υπουργός ενημέρωσε τους βουλευτές ότι, εκτός από την προετοιμασία της υποδομής που απαιτεί η υλοποίηση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προετοιμάζεται ο ανασχεδιασμός των δρομολογίων των λεωφορείων και μελετάται το είδος των λεωφορείων για το μέλλον, καθώς με τις επεκτάσεις του μετρό δεν χρειάζονται πλέον μεγάλα λεωφορεία αλλά μικρότερα με βάση τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Ταυτόχρονα, ήταν κατηγορηματικός ότι η ηλεκτρονική κάρτα δεν παραβιάζει κατά κανένα τρόπο τα προσωπικά δεδομένα, καθώς έχει προηγηθεί στενή και λεπτομερειακή συνεργασία με τη Αρχή Προστασία Προσωπικών Δεδομένων. Όπως υπογράμμισε, είναι τόσο αυστηρό το πλαίσιο και το software που κανείς δεν μπορεί να παρακολουθήσει.

Ο Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα είναι έτοιμος να ενημερώσει τη Βουλή και τους πολίτες για το εύρος της δραστηριότητας του κυκλώματος με τα πλαστά εισιτήρια και τις πλαστές κάρτες, διατυπώνοντας σαφείς αιχμές για τους λόγους που επί σειρά ετών έμενε κολλημένος ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Στο σημείο αυτό ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε ειδική μνεία και στην έρευνα των εισαγγελικών Αρχών για τα πλαστά εισιτήρια στη ΣΤΑΣΥ, πιθανολογώντας σφόδρα ότι η υπόθεση ακουμπάει την ΟΣΥ. Αναφέρθηκε δε και στην εξάρθρωση κυκλώματος και τη σύλληψη εργοστασίου που τύπωνε πλαστά εισιτήρια.

Όσο για τις αντιδράσεις εργαζομένων, ο υπουργός είπε ότι δεν θα υπάρξει ανοχή σε όσους θέλουν να συνεχίσει η έκδοση πλαστών εισιτηρίων και καρτών, επισημαίνοντας ότι για τους υπαλλήλους που αρνούνται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να κάνουν τη δουλειά τους «υπάρχει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας και υπάρχουν οι πρόνοιες του πειθαρχικού δικαίου».

Καταλόγισε επίσης πολιτικές ευθύνες για το γεγονός ότι δεν προχώρησε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σημειώνοντας ότι ο σημερινός γενικός διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας, ως πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, αν και είχε εκθέσεις στη ΣΤΑΣΥ για το πώς πρέπει να προχωρήσει, δεν είχε για αρκετά χρόνια ανταποκριθεί στις εισηγήσεις.

Ο κ. Σπίρτζης ρωτήθηκε από τον Χρ. Σταϊκούρα για τη ληξιπρόθεσμα χρέη του Οργανισμού. «Από τα 120 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμα το 2015, το 2016 μειώθηκαν στα 55 εκατομμύρια και σήμερα είναι στα 12,7 εκατομμύρια» είπε ο κ. Σπίρτζης.

Αναφερόμενος στον στόλο των λεωφορείων, ενημέρωσε τους βουλευτές ότι έχει έναν φάκελο με στοιχεία που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο δεν φτιάχνονται λεωφορεία στις βάσεις της ΟΣΥ, σε συγκεκριμένα αμαξοστάσια, αν και υπάρχουν διαθέσιμα ανταλλακτικά, προκειμένου να σαμποτάρεται το έργο και ο αριθμός των λεωφορείων.

Σχετικά με την επένδυση στο Ελληνικό, ο υπουργός είπε ότι «η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να προχωρήσει τον διαγωνισμό που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση, έγινε διαπραγμάτευση που άλλαξε επί τα βελτίω πολύ σημαντικά ζητήματα και τώρα είναι η μπάλα στα πόδια τού επενδυτή. Τώρα θα δούμε πως ο τομέας αυτός θα ανταποκριθεί γρήγορα στο να μπούνε οι μπουλντόζες».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο: