Ως επείγον ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την παραχώρηση του ΟΛΘ

Με την διαδικασία του επείγοντος ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ με τον υπουργό Ναυτιλίας,  να τονίζει ότι είναι επωφελής για το Δημόσιο.Το νομοσχέδιο εισήχθη στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης μέμφονται τον ίδιο και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι «πολέμησαν τις ιδιωτικοποιήσεις» και θέτουν σειρά ερωτημάτων προς διευκρίνιση.

Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής  υποστήριξε με έμφαση ότι οι ιδιωτικοποιήσεις που είναι αναγκασμένη η κυβέρνηση να προωθήσει, γίνονται με τρόπο, που εξυπηρετείται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, το δημόσιο συμφέρον. Ανέφερε επίσης πως αυτό κυριάρχησε και στα θέματα των εργαζομένων ώστε να διασφαλιστούν πλήρως.
Για το τίμημα, είπε ότι έγινε προσπάθεια για το μεγαλύτερο δυνατό, όταν «πολλοί υποστήριζαν ότι δεν θα είχαμε φτάσει σε αυτό το ύψος των 232 εκατομμυρίων. Ήταν μια επιτυχία. Πολλοί έλεγαν ότι δεν θα υπάρξουν επενδυτές, υπήρχε και φόβος εδώ, στο περιβάλλον το ευρύτερο ότι μπορεί να μην υπάρξουν και επενδυτές. Εξασφαλίσαμε λοιπόν ένα υψηλό τίμημα και 180 εκατομμύρια επενδύσεις που πρέπει να γίνουν μέσα στην πρώτη επταετία», υπογράμμισε ο κ.Κουρουμπλής.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Μάρδας, τόνισε ότι στην σύμβαση διαπιστώνεται ότι ο ρυθμιστικός ρόλος του κράτους και η εποπτεία και ο έλεγχος, που ασκεί, είναι αρκετά ισχυρός, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζουν τα άρθρα, που εισάγουν όρους περί ελάχιστων επιπέδων διακίνησης, ετησίως, εκ μέρους του Ο.Λ.Θ., εμπορευμάτων. Ακόμη, προβλέπονται συγκεκριμένες απαγορεύσεις, όπως συγχωνεύσεις και μετασχηματισμός του Ο.Λ.Θ., χωρίς τη συναίνεση του κράτους. Το αντάλλαγμα της παραχώρησης, εκ μέρους του Ο.Λ.Θ., είναι συνάρτηση του μικρού κύκλου εργασιών και αυτό το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο, σε σχέση με το παρελθόν. Προβλέπονται κυρώσεις στη μη εκπλήρωση δεσμεύσεων και υπάρχουν διαδικασίες, με σκοπό την καταγγελία της σύμβασης, στην περίπτωση κατά την οποία ο ανάδοχος δεν πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις, τις οποίες έχει αποδειχθεί και έχει υπογράψει και θα υπογράψει.

Ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης σημείωσε ότι εάν δεν ενθαρρύνουμε τις επενδύσεις σε αυτή τη χώρα, θα αργήσουμε να βγούμε από το σημερινό αδιέξοδο. Η Ν.Δ., θα στηρίξει κάθε επενδυτική πρωτοβουλία, αφού υπάρξει ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο, εάν υπάρξουν ξεκάθαροι κανόνες, είπε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Επί της ουσίας της Σύμβασης, παρατήρησε ότι δεν λέει η κυβέρνηση ότι το ποσό των 548 εκατ. ευρώ, που υπολογίζεται, αφορά σε «άγνωστες εκτιμώμενες επενδύσεις», «δηλαδή αοριστίες, χωρίς καμία δέσμευση, κανένα προ-διάγραμμα, καμία απολύτως ασφάλεια».
Τέλος ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η Ν.Δ. σαφώς, επί της αρχής, είναι θετική, και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι άργησε να τρέξει τη συγκεκριμένη επένδυση, επειδή έχει ιδεολογικές αγκυλώσεις. «Αναγκάζεστε να τις προχωρήσετε, επειδή ακριβώς πρέπει να υλοποιήσετε τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις του μνημονίου, που κατά τα άλλα, θα το σκίζατε και θα το καταργούσατε» ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ.

Ο Γεώργιος – Δημήτριος Καρράς από την ΔΗΣΥ ανέφερε ότι μπορεί να είναι καλή η Σύμβαση, αλλά και οικονομικό της σκέλος δεν είναι καλό γιατί αυτά τα 500 εκατ. που έβαλε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα ήθελα να είναι στην ελληνική Οικονομία μέσα, στη ζωντανή οικονομία να μην καλύπτουν τρύπες του ελληνικού κράτους.
«Η ιστορία του ΟΛΠ επαναλαμβάνεται με τον ΟΛΘ. Στην ουσία από αυτά που λέγατε δεν έχετε τηρήσει τίποτα και εκχωρείτε εθνική κυριαρχία», υποστήριξε εκ μέρους της ΧΑ, ο Ν. Κούζηλος, ο οποίος δήλωσε ότι το κόμμα του καταψηφίζει επί της αρχής την Σύμβαση.

Ο ειδικός αγορητής του Κ.Κ.Ε, Αθ. Βαρδαλής δήλωσε ότι το ΚΚΕ καταψηφίζει την σύμβαση και επισήμανε ότι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα έχει ως αποτέλεσμα, ανάμεσα στα άλλα: Την αύξηση της τιμής βασικών αγαθών μέσα από την αύξηση της τιμής των λιμενικών υπηρεσιών, με μοναδικό κερδισμένο το μονοπώλιο που θα αναλάβει το λιμάνι, την περαιτέρω χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων για τους εργαζόμενους, τον αφανισμό μιας σειράς αυτοαπασχολούμενων που δραστηριοποιούνται σήμερα γύρω από το λιμάνι (μεταφορές, εκτελωνιστές και άλλοι) και την ιδιωτικοποίηση μιας στρατηγικής πύλης εισόδου της χώρας, κρίσιμη για την ‘Αμυνα και την Ασφάλεια του λαού και της χώρας. Τέλος, ο κ. Βαρδαλής παρατήρησε ότι για τις αρνητικές αυτές εξελίξεις, βαριές ευθύνες φέρνουν και οι Δημοτικές Αρχές της Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας, του Εργατικού Κέντρου της πόλης και άλλων Φορέων που με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο έβαζαν «φαρδιά πλατιά» όλο αυτό το διάστημα την υπογραφή τους στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Ο Ειδικός Αγορητής των ΑΝ.ΕΛ, Γ. Λαζαρίδης τόνισε ότι η αναθεώρηση της Σύμβασης δεν επηρεάζει το πλήρες, αποκλειστικό και αδιαμφισβήτητο δικαίωμα κυριότητας του ελληνικού δημοσίου επί της χερσαίας λιμενικής ζώνης, των γηπέδων που τη συναποτελούν και των επ’ αυτής κτιρίων και εγκαταστάσεων, ούτε το χαρακτήρα της χερσαίας λιμενικής ζώνης ως δημόσιου κοινόχρηστου πράγματος. ¨Όπως ακόμη σημείωσε, μεταξύ άλλων μέσω της νέας τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης το ελληνικό δημόσιο θα βγει κερδισμένο καθώς θα εισπράττει πλέον ποσοστό 3,5% επί του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ, από 2% που ήταν ως σήμερα με την υφιστάμενη σύμβαση.

Ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων, Ιω. Σαρίδης ανέφερε ότι «η σύμβαση, που εξετάζουμε, έχει γίνει με όρους διαφάνειας και τα οφέλη για το δημόσιο είναι γνωστά και ανοιχτά στην κρίση των πολιτών, του κάθε Έλληνα πολίτη. Η παρούσα σύμβαση είναι, σε μεγάλο βαθμό, συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο. Η κατάσταση, που επικρατεί στο λιμάνι της πόλης, έπρεπε να αλλάξει, έπρεπε ήδη να είχε αλλάξει, έχει ήδη καθυστερήσει. Κάποια ευθύνη, από αυτές, οφείλεται στην κυβέρνηση, κάποια μικρότερη ευθύνη, ενδεχομένως, να οφείλεται σε άλλους λόγους» είπε, ο οποίος ωστόσο ζήτησε να εξετασθούν κάποια νομικά θέματα, που προκύπτουν από τη διαδικασία μεταβίβασης, αλλά και από τις ανάγκες μιας ισχυρής, αποτελεσματικής και χρήσιμης εποπτείας. Ο κ. Σαρίδης, ενημέρωσε την Επιτροπή ότι το κόμμα του εκφράζει προς το παρόν, τις επιφυλάξεις του και θα τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.

Υπερ. της ιδιωτικοποίησης τάσσεται «Το Ποτάμι» θεωρώντας ότι θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης και ολόκληρης της Βορείου Ελλάδος. Ο ειδικός αγορητής, Γιώργος Αμυράς, ζήτησε όλο αυτό το σχέδιο να συνοδεύεται και από το έναν αναλυτικότατο σχεδιασμό των έργων υποδομής, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθούν τα αποτελέσματά, αλλά και για το ποιο είναι το στρατηγικό αναπτυξιακό πλάνο έως το 2051. Επισήμανε ότι πρέπει να υπάρξει κινητοποίηση πολλών κλάδων της οικονομίας. Όχι μόνο για τα λιμενικά έργα, αλλά και για τα ιδιαίτερα έργα υποδομής, αλλά και για την υπεραξία της οικονομικής κίνησης και επιχειρηματικής δράσης, δορυφορικά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ανέφερε ότι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛ «πετροβολούσαν» τις ιδιωτικοποιήσεις και του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ σήμερα βιάζονται να ψηφίσουν το νομοσχέδιο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος