Σπίρτζης: Δεν δικαιούται η “Fraport” να ζητά αυτό το ποσό (audio)

Ο υπουργός μεταφορών και υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα και στην Ευαγγελία Μπαλτατζή.

Ο υπουργός ρωτήθηκε, μεταξύ άλλων,  για το τι απαντά  στη  ΝΔ που κατηγορεί την κυβέρνηση για συμφωνία με τον πρόεδρο, Θύμιο Λυμπερόπουλο.

Ο κ. Λυμπερόπουλος προέρχεται από τα σπλάχνα της ΝΔ, και απ’ ότι γνωρίζω δεν έχει προσχωρήσει ούτε στον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε στους ΑΝΕΛ. Η ΝΔ καλό θα είναι να μας πει  πού είδε ότι καταργούμε τις πλατφόρμες όπως ισχυρίζεται ο Πρόεδρός της, γιατί τα στελέχη της στήριζαν πριν από λίγο την Uber;  Γιατί άφησαν γκρίζα ζώνη στο πλαίσιο που ρυθμίζει τη λειτουργία των εταιριών;  Και να απαντήσει εάν ο κ. Χατζηδάκης συναντήθηκε με τον διευθύνον τα σύμβουλο  μίας από τις εταιρίες.

Όλες οι αντιδράσεις στηρίζονται σε ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ»  και γνωστών ΜΜΕ που λειτουργούν ως γραφείο τύπου της ΝΔ.  Στο υπουργείο δεν υπάρχει οριστικό νομοσχέδιο επομένως τίποτα δεν έχει βγει από το υπουργείο , πέραν των βασικών αρχών με τις οποίες θα ρυθμίζονται οι εταιρίες διαμεσολάβησης.  

Εμείς δεν νομοθετούμε ούτε για την μία εταιρία ούτε για την άλλη. Θέτουμε ένα πλαίσιο που εξυγιαίνει το χώρο και που δείχνει  όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι στη διάθεση και του πολίτη και του ελληνικού δημοσίου  και των ελεγκτικών αρχών για να μπορεί να τηρείται ο νόμος, ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε: Τώρα έχουμε πολύ βαριά καταστρατήγηση του θεσμικού πλαισίου που υπάρχει, το οποίο δεν διαμορφώσαμε εμείς, από εταιρίες διαμεσολάβησης, είτε αυτές αναφέρονται στο  χώρο των ταξί , είτε στο χώρο ενοικίασης με οδηγό.

Είναι να γελάει κανείς με τις κατηγορίες της ΝΔ, ότι εμείς είμαστε ενάντια στα ηλεκτρονικά συστήματα. Η ΝΔ άφησε  εσκεμμένα γκρίζα ζώνη , γκρίζο τοπίο, ώστε κάποιοι εκλεκτικοί της να δραστηριοποιούνται και να κερδοσκοπούν εις βάρος του ελληνικού λαού.

Εμείς θα θεσμοθετήσουμε το πλαίσιο αυτό. Ο υπουργός  αρνήθηκε κατηγορηματικά  ότι δεν θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες,  αφού,  η κυβέρνηση  έχει κάνει πλατφόρμες για τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, για την παρακολούθηση των έργων κλπ.

Το ελληνικό δημόσιο δεν γνωρίζει ότι  υπάρχουν διαφορές μεταξύ των εταιριών , δεν γνωρίζει τον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας, αλλά το θέμα είναι στους δύο αυτούς χώρους, να μπουν κανόνες και οι κανόνες θα είναι ίδιοι και ίσιοι με όλους, συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης .

Απορώ γιατί αυτές οι εταιρίες,  χωρίς να έχουν ούτε μία γραμμή του νομοσχεδίου, έχουν βγει με ανακοινώσεις, να εκφραστούν για το νομοσχέδιο, αν και τις τελευταίες ώρες, έχουν βγει επανορθώνοντας και λέγοντας ότι αναμένουν  το νομοσχέδιο. Εν κατακλείδι, αυτές οι εταιρίες δεν γίνεται να μην έχουν έργο στην Ελλάδα, να μην έχουν νόμιμο εκπρόσωπο, να μην πληρώνουν φόρους, να μην είναι ασφαλισμένοι οι εργαζόμενοι –εάν έχουν-.

Πρέπει  κάποιοι να  έχουν δικαίωμα να επιλέγουν όποια ταξί θέλουν, όποιες εταιρίες θέλουν. Δεν μπορεί όμως μερικά στοιχεία αξιολόγησης που απευθύνονται στους πολίτες να έχουν φυλετικά χαρακτηριστικά, την στιγμή που υπάρχουν  άλλα κριτήρια αξιολόγησης ενός επαγγελματία.

Πρέπει να ολοκληρωθεί η συγγραφή, η διαμόρφωση του σχεδίου νόμου και η συζήτηση στη Βουλή, όπου εκτιμώ ότι θα αναδειχτούν πολλές πτυχές, πως πολλά στελέχη της ΝΔ σε προηγούμενο χρόνο στήριζαν με δηλώσεις τους  την uber και στη συνέχεια στήριζαν άλλες εταιρίες και να μας πουν και το γιατί, είπε ο κ. Σπίρτζης.

Μιλώντας για την επιστολή της εταιρίας στο υπουργείο και για τη διαφωνία της σχετικά με την έγκριση του αναμορφωμένου χρονοδιαγράμματος για την αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του αεροδρομίου «Μακεδονία», ο υπουργός ανέφερε:

Η «Fraport» προτείνει ένα μέρος του τμήματος του έργου να μην γίνει.  Αυτά τα έργα γίνονται από το ελληνικό δημόσιο εδώ και πολλά χρόνια και ένα μέρος του τελειώνει φέτος και τα υπόλοιπα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το ‘18. Είναι λογικό να υπάρχουν κάποιες ενστάσεις στην υλοποίηση του έργου, από τη στιγμή που, για πέντε μήνες, η δυναμικότητα του αεροδρομίου μειώνεται σημαντικά, δηλαδή τους χειμερινούς μήνες,  τα έργα συνήθως φέρνουν και αναστάτωση, αλλά  θα βρούμε λύση.  Τα έργα αυτά έπρεπε να είχαν τελειώσει από το ‘15, αλλά βρέθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», μεγάλος όγκος πολεμικού υλικού από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και γι’ αυτό υπήρξαν καθυστερήσεις. Τα δυόμιση τελευταία χρόνια τα έργα έχουν προχωρήσει και έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες για την επέκταση του αεροδρομίου.

Σχετικά με την αποζημίωση που ζητά η «Fraport», ο κ. Σπίρτζης ανέφερε: Το ελληνικό δημόσιο απάντησε πλήρως και εμπροθέσμως ότι δεν δικαιούται η εταιρία να ζητά αυτό το ποσό για κανέναν λόγο. Από κει και πέρα  υπάρχουν θεσμοθετημένες διαδικασίες στις οποίες μπορεί να προσφύγει κάποιος,  εάν δεν συμφωνεί.

Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμα

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος