Ανακαλύφθηκαν 44 νέα γονίδια σχετικά με την υπέρταση

Χάρη σε τρεις διεθνείς έρευνες, με συμμετοχές Ελλήνων μελετητών, οι επιστήμονες κατάφεραν να μάθουν περισσότερα για την αρτηριακή πίεση και συγκεκριμένα για την υπέρταση. Εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στο γενετικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης πάθησης, ανακάλυψαν 44, άγνωστα έως τώρα γονίδια που σχετίζονται με αυτήν.

Όπως είναι γνωστό, η υπέρταση οφείλεται, κατά το ήμισυ, σε κληρονομικούς παράγοντες και ενδέχεται να είναι αιτία καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού, καθώς και χρόνιας νεφροπάθειας.

Οι τρεις νέες μελέτες, που αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες άτομα η κάθε μία, οδήγησαν στην ανακάλυψη δεκάδων γονιδίων. Σύμφωνα με τα πορίσματά τους, αυξάνονται πλέον σε περισσότερους από 100 οι γενετικοί παράγοντες εξαιτίας των οποίων μπορεί κανείς να εμφανίσει υπέρταση. Το συμπέρασμα αυτό καθιστά, βεβαίως, αναγκαία την εύρεση νέων θεραπειών, ανάλογα με την περίπτωση.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι, περίπου ο ένας στους τρεις ενηλίκους έχει πίεση υψηλότερη από το κανονικό και, από αυτούς, μόνο οι μισοί την ελέγχουν με χρήση φαρμακευτικής αγωγής.

Στις εν λόγω μελέτες έλαβαν μέρος οι εξής Έλληνες επιστήμονες, που ζουν και εργάζονται τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό: Φώτης Δρένος, Πάνος Δελούκας, Γιώργος Δεδούσης, Γενοβέφα Κολοβού, Ευάγγελος Ευαγγέλου, Όλγα Γιαννακοπούλου, Ανδριανός Γιόρκας, Αλίκη-Ελένη Φαρμάκη, Ειρήνη Μαρούλη, Γιώργος Παπανικολάου, Σταυρούλα Κανόνη, Λουκιανός Ραλλίδης και Λάζαρος Λατανιώτης.

Ως επισήμανση στις μελέτες τους, οι επιστήμονες αναφέρουν ότι στο μέλλον πρόκειται να ανακαλύψουν και άλλα γονίδια που σχετίζονται με την υπέρταση.