Αντιστροφή του χρόνου σε εκλάμψεις ακτίνων γ από μαύρη τρύπα;

Οι εκλάμψεις ακτίνων γ (GRB) από την κατάρρευση άστρων σε μαύρες τρύπες ίσως περιέχουν φωτεινές υπογραφές αναστρέψιμες στον χρόνο σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Astrophysical Journal.

Υπενθυμίζεται ότι ερευνητές στην Γερμανία υποστηρίζουν πως η πηγή της ακτινοβολίας που χτύπησε τη Γη κάποια στιγμή τον 8ο αιώνα, όταν στην Ευρώπη μεσουρανούσε ο Καρλομάγνος, προερχόταν από την συγχώνευση δυο μελανών οπών στον γαλαξία μας και επρόκειτο για έκλαμψη ακτίνων γάμμα. Η συγχώνευση εκτιμάται ότι έγινε σε απόσταση κάπου 3 με 12 χιλιάδες έτη φωτός από τη Γη.

Οι εκρήξεις των ακτίνων γάμμα είναι οι πιο φωτεινές πηγές που είναι γνωστές στη φύση και παράγουν περισσότερη ενέργεια από ό,τι άλλο που εκπέμπει φως“, δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης Jon Hakkila, αστροφυσικός και κοσμήτορας στο Graduate School του College of Charleston στη Νότια Καρολίνα, προσθέτοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειάς τους έρχεται με την μορφή παλμών.

Όταν ο Hakkila έβγαλε τον κύριο, πιο φωτεινό παλμό από τα δεδομένα για να δει καλύτερα το υπόλοιπο σήμα του φωτός, διαπίστωσε ότι «το blip είχε κάποιες μικρές πλευρικές blips», είπε.

Εξετάζοντας τις έξι από τις πιο φωτεινές εκρήξεις ακτίνων γάμμα που εντοπίστηκαν από το Παρατηρητήριο Compton Gamma Ray της NASA, η επιστημονική ομάδα διαπίστωσε ότι οι εκρήξεις περιείχαν φωτεινές υπογραφές αναστρέψιμες στο χρόνο. “Ολες έχουν αυτή την υπογραφή φωτεινότητας που κυμαίνεται και στη συνέχεια γυρίζει γύρω και πηγαίνει προς τα πίσω με το χρόνο“, δήλωσε ο Hakkila.

Μια έκρηξη ακτίνων γάμμα αντιπροσωπεύει το σχηματισμό μιας μαύρης τρύπας και υπάρχουν πάρα πολύ παράξενα πράγματα που συμβαίνουν τόσο με το χώρο όσο και με το χρόνο και τη σχέση μεταξύ χώρου και χρόνου κοντά σε μια μαύρη τρύπα“, ανέφερε ο ίδιος. Αν και η έκρηξη δεν είναι πιθανόν «αντίστροφος χρόνος» με κάποιο μηχανισμό ακτινοβολίας όπως θα ήταν σε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, «δεν πρόκειται να αποκλείσω κάθε είδους παράξενο πράγμα», πρόσθεσε.

Ωστόσο, μια πιο πιθανή εξήγηση μπορεί να προκύψει από την εξέταση του τρόπου με τον οποίο ένα κύμα έκρηξης κινείται μέσα από την ύλη, είπε ο ίδιος. Όταν ένα αστέρι εκρήγνυται, ένα μεγάλο κύμα εκρήξεων μπορεί να κινηθεί προς τα έξω μέσα από το υλικό και να το ανάψει καθώς πηγαίνει. Για να προκαλέσει το σήμα που αντιστρέφεται στο χρόνο, το κύμα θα έπρεπε κάπως να επιστρέψει μέσα από αυτές τις συστάδες με αντίστροφη σειρά.

Σύμφωνα με τον Hakkila, υπάρχουν δυο τρόποι για να συμβεί κάτι τέτοιο. Είτε το κύμα θα πρέπει να χτυπήσει κάποια αντανακλαστική επιφάνεια, παρόμοια με έναν καθρέφτη, αντανακλώντας το κύμα εκρήξεων προς τα πίσω ή θα πρέπει να διανέμεται με κάποιο περίεργο τρόπο που δεν έχει νόημα με βάση τη συνηθισμένη φυσική.

ΠΗΓΗ: Live Science