Διαφορετικοί παράγοντες επηρεάζουν τις κριτικές των χρηστών στο ίντερνετ

Σύμφωνα με μια νέα αμερικάνικη έρευνα, οι κριτικές και οι βαθμολογήσεις που κάνουν οι χρήστες στο διαδίκτυο, τείνουν να είναι περισσότερο αρνητικές όταν κάποιος έχει χρησιμοποιήσει άμεσα ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και περισσότερο θετικές όταν γίνονται μετά από την πάροδο ενός χρονικού διαστήματος.

Αντίστοιχα, οι ψυχολόγοι επισημαίνουν ότι, όταν οι χρήστες του διαδικτύου αξιολογούν προορισμούς (και υπηρεσίες σχέση με τους προορισμούς αυτούς), οι κριτικές τους τείνουν να είναι πιο θετικές όταν αναφέρονται σε μακρινά μέρη και λιγότερο ενθαρρυντικές όταν έχουν να κάνουν με κοντινούς προορισμούς.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Νίνα Χουάνγκ του Πανεπιστημίου Τεμπλ της Πενσιλβάνια ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 166.000 κριτικές εστιατορίων που γράφτηκαν στον δικτυακό τόπο TripAdvisor.com.

Χρησιμοποιώντας τους Χάρτες της Google και τα στοιχεία διαμονής κάθε χρήστη, οι ερευνητές υπολόγισαν πόσο απείχε κάθε εστιατόριο από το σπίτι του χρήστη-κριτικού και με πόση χρονική απόσταση έκανε την κριτική του.

Το συμπέρασμα, κατά τους ερευνητές, είναι ότι μια επιχείρηση ή άλλος οργανισμός δεν πρέπει να βιάζεται να ζητήσει τις απόψεις και κριτικές των χρηστών, αλλά να αφήσει να περάσει χρόνος, αν θέλει να πάρει πιο καλό «βαθμό».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τη μελέτη, τις πιο θετικές κριτικές από όλους κάνουν όσοι συνδυάζουν και τα δύο: γεωγραφική απόσταση και χρονική καθυστέρηση. Αντίθετα, τις πιο αρνητικές κριτικές τείνουν να κάνουν όσοι γράφουν αμέσως για ένα μέρος, για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που απόλαυσαν ή χρησιμοποίησαν κοντά στο σπίτι τους.

Οι ερευνητές έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ψυχολογίας καταναλωτών “Journal of Consumer Psychology” της Εταιρείας Ψυχολογίας Καταναλωτών (τμήμα της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος