Διαμάντια σε μετεωρίτη από «χαμένο» πλανήτη εντοπίστηκαν στη Γη

Από ένα χαμένο πλανήτη του πρώιμου ηλιακού μας συστήματος προέρχονται τα διαμάντια που βρέθηκαν μέσα σε μετεωρίτη, που είχε πέσει κάποτε στη Γη.

Επιστήμονες από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ελβετία, με επικεφαλής τον Φαρχάνγκ Ναμπιέι του Εργαστηρίου Επιστήμης της Γης και των Πλανητών του Ινστιτούτου Φυσικής της Ελβετικής Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), ανέλυσαν στοιχεία από τη σύσταση του μετεωρίτη Αλμαχάτα Σίτα, ο οποίος είχε πέσει στην έρημο Νουβία του Σουδάν το 2008.

Για τη μελέτη τους, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους και ηλεκτρονικά μικροσκόπια προκειμένου να ερευνήσουν σε βάθος οτιδήποτε σχετικό με τον μετεωρίτη.

Το συμπέρασμα των ειδικών ήταν ότι, οι κρύσταλλοι των μικροσκοπικών διαμαντιών που εντοπίστηκαν στο εσωτερικό του μετεωρίτη είναι πιθανό να σχηματίσθηκαν σε συνθήκες τεραστίων πιέσεων άνω των 20 γιγαπασκάλ. Οι υψηλές πιέσεις αυτές αποτελούν ένδειξη ότι τα διαμάντια δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα πρωτοπλανήτη μεγέθους μεταξύ του Ερμή και του ‘Αρη, ο οποίος υπήρχε κατά τα πρώτα δέκα εκατομμύρια χρόνια του ηλιακού μας συστήματος. Κατά συνέπεια ένα από τα «απομεινάρια» εκείνου του πλανήτη, που πια δεν υπάρχει, φαίνεται να είναι ο μετεωρίτης του Σουδάν.

Η συγκεκριμένη ανακάλυψη αποτελεί μια ακόμα ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες, που με τις γιγάντιες συγκρούσεις τους συνέβαλαν στη δημιουργία των σημερινών πλανητών.