Εκδότες και ηλεκτρονικά Μέσα συνεργάζονται για το μέλλον της ειδησεογραφίας

Από τη μία οι γίγαντες του διαδικτύου (Facebook, Google, Twitter, Instagram), από την άλλη μεριά οι εκδότες των εφημερίδων, που συνεχίζουν να παράγουν ειδήσεις: Δύο κόσμοι που βασίζονται στη διάδοση πληροφοριών και –καθώς οι ανάγκες για ενημέρωση αυξάνονται, πάντα σύμφωνα με το πλαίσιο που ορίζεται κυρίως από τα σύγχρονα Μέσα Ενημέρωσης και πληροφορίας- μοιραία πρόκειται να «συναντηθούν».

Η παραγωγή και διάδοση ψευδών ειδήσεων (fake news) από τους διαδικτυακούς ιστοτόπους και τις ηλεκτρονικές κοινότητες, η ανάγκη για συμμόρφωση με τους αντιμονοπωλιακούς κανονισμούς, καθώς και το ζήτημα της φορολογίας των ψηφιακών ειδησεογραφικών Μέσων, σε συνδυασμό με το πρόβλημα των παραδοσιακών Μέσων Ενημέρωσης να παραμείνουν σε λειτουργία παρά τον ανταγωνισμό και τις προκλήσεις συνιστούν λόγους για την εφαρμογή μιας σύζευξης των Μέσων.

Την τελευταία κίνηση προς την κατεύθυνση αυτή έκανε το Facebook που αριθμεί, μέχρι σήμερα, δύο δισεκατομμύρια χρήστες. Πρόκειται για την ανακαίνιση της υπηρεσίας Instant Articles (Στιγμιαία Άρθρα), που ενσωματώνεται στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης και είχε δημιουργηθεί από το 2015 με στόχο να προσφέρει άμεσα τα νέα στους χρήστες των Μέσων. Η ανακαινισμένη λειτουργία του Instant Articles, ίσως αποτρέψει τις εφημερίδες να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα αυτή παροχής ειδήσεων εξαιτίας της μικρής ανταποδοτικότητας.

Το εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να κρατήσει τους εκδότες των Μέσων στην πλατφόρμα, δοκιμάζει πλέον την τακτική της προώθησης συνδρομών και εγγραφών χρήστη στο περιεχόμενο των εφημερίδων εκείνων που μετέχουν στο Instant Articles.

Στο πλαίσιο λειτουργίας του Instant Articles θα δίνεται αρχικά στους χρήστες η δυνατότητα για δωρεάν ανάγνωση κάποιου αριθμού ειδήσεων, μετά την συμπλήρωση του οποίου θα εμφανίζεται η ειδοποίηση (paywall) πως θα πρέπει κάποιος να είναι πλέον συνδρομητής ώστε να έχει πλήρη πρόσβαση. Μια άλλη εναλλακτική δυνατότητα θα είναι το Facebook να μεταφέρει άμεσα τα στοιχεία του χρήστη στην εφημερίδα, η οποία κατόπιν θα μπορεί ανεξάρτητα να χειρισθεί την οικονομική συναλλαγή της με τους αναγνώστες.

Από τον περασμένο Φεβρουάριο, έχοντας να αντιμετωπίσει την πίεση των εκδοτών και του κανονιστικού πλαισίου (αναφορικά με την ιδιωτικότητα, τους φόρους, τον ανταγωνισμό, την δέσμευση μεγάλου τμήματος της διαφημιστικής αγοράς, τις ψευδείς ειδήσεις), αλλά και τον ανταγωνισμό από την Google, το Facebook ανακοίνωσε την λειτουργία του Journalism Project εντός της σελίδας του.

Η ανταλλαγή των δεδομένων που προκύπτουν από τη διάδραση των αναγνωστών με τα περιεχόμενα του υλικού των εφημερίδων, η ψηφιακή καταγραφή των χρηστών, η διαφημιστική διατίμηση των βίντεο και των Στιγμιαίων Άρθρων και η προώθηση των προσφορών, συνδρομών και εγγραφών στις εφημερίδες που μετέχουν στην υπηρεσία Instant Articles είναι μόνο μερικά απ’ όσα συνεπάγεται το «πάντρεμα» μεταξύ των ψηφιακών και των «παραδοσιακών» ειδήσεων στο Facebook.

Πριν από δύο ημέρες το Facebook, το δημοφιλέστερο εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης έχει αρχίσει να προσθέτει τους λογότυπους των εφημερίδων δίπλα στα άρθρα που παρουσιάζει στα τμήματα του trending και του search. Και μάλιστα ευκρινώς, ώστε να παρέχει στους αναγνώστες τη βεβαιότητα ότι προέρχονται από αξιόπιστη πηγή. Σταδιακά, η υπηρεσία αυτή θα εμφανίζεται στις σελίδες Facebook όλων των χωρών.

Πρόσφατα και η Google ανακοίνωσε πως σκοπεύει να θέσει σε λειτουργία μια υπηρεσία, η οποία θα επιτρέπει τη συνεργασία ανάμεσα στα σύγχρονα και τα παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ / La Repubblica

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος