H Deepika Mohan, γιατρός και αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Κρίσιμης Ιατρικής Φροντίδας και Χειρουργικής του Πανεπιστημίου του Pittsburgh, σε συνεργασία με την εταιρεία εκπαιδευτικών βιντεοπαιχνιδιών Schell Games, σχεδίασαν ένα ιατρικό βιντεοπαιχνίδι που βοηθά τους γιατρούς στην ακριβή διάγνωση τραύματος σε ασθενείς, προκειμένου να τους παράσχουν την κατάλληλα θεραπεία.

Το Night Shift «βάζει» τους παίκτες στο ρόλο ενός νεαρού γιατρού που πρέπει να θεραπεύσει ασθενείς που έχουν υποστεί σοβαρό τραύμα. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ενεργοποιεί το σημείο του εγκεφάλου που αναγνωρίζει μοτίβα χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και την υπάρχουσα εμπειρία του παίκτη για να μπορεί να πάρει άμεσες αποφάσεις. Το παιχνίδι, συχνά, αμφισβητεί τη διάγνωση του γιατρού και τον βοηθά να την επανεξετάσει.

Σύμφωνα με άρθρο του διαδικτυακού περιοδικού Futurism, οι γιατροί πρέπει συχνά να λαμβάνουν αποφάσεις άμεσα κι ανεξάρτητα από τις πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους. Ωστόσο, οι περισσότεροι που δεν εργάζονται σε κέντρα τραύματος, καθώς σπάνια αντιμετωπίζουν ασθενείς που πάσχουν από σοβαρό τραύμα, ενδέχεται να δώσουν λάθος προτεραιότητα σε σχετικά μικρότερους τραυματισμούς.

Για τη δημιουργία και την ανάπτυξη του παιχνιδιού, 368 γιατροί από τις Ηνωμένες Πολιτείες που εργάζονται σε κέντρα κρίσιμης ιατρικής φροντίδας αλλά δεν ειδικεύονται σε τραύματα, επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν. Οι μισοί από αυτούς, ανέλαβαν να παίξουν το παιχνίδι, ενώ οι άλλοι μισοί έπρεπε να διαβάσουν για τουλάχιστον μία ώρα το εκπαιδευτικό υλικό. Τελικά, όσοι έπαιξαν το παιχνίδι είχαν καλύτερη απόδοση από εκείνους που απλά διάβασαν το υλικό. Σύμφωνα με την Mohan, ο λόγος για το υψηλό ποσοστό επιτυχίας του παιχνιδιού, είναι η ικανότητά του να επικοινωνεί καλύτερα τις συνέπειες των πράξεων και των σφαλμάτων του γιατρού.

«Χρησιμοποιήσαμε διάφορα σενάρια για να δώσουμε στους γιατρούς να καταλάβουν τις συνέπειες των σφαλμάτων τους σε κρίσιμες περιπτώσεις» εξηγεί η Mohan. «Για παράδειγμα, αντί να τους λέμε να μεταφέρουν τους ασθενείς που είχαν κάταγμα στα πλευρά τους, όπως υποδεικνύει το εκπαιδευτικό υλικό, βάλαμε τους γιατρούς σε ένα σενάριο όπου ένας ασθενής με αντίστοιχο τραύμα, πέθανε επειδή δεν έλαβε την κατάλληλη θεραπεία».

«Οι παίκτες δεν είδαν μόνο τις συνέπειες των αποφάσεών τους, αλλά μέσω του παιχνιδιού, συνομίλησαν με άλλους χαρακτήρες που τους παρείχαν τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις αποφάσεις τους. Νομίζω ότι οι γιατροί θυμούνται καλύτερα αυτές τις ιστορίες όταν ολοκληρώνουν την εικονική προσομοίωση», δήλωσε η Mohan.

ΠΗΓΗ

Futurism.com

 

 

Μοιράσου το άρθρο: