Εντοπίσθηκαν άστρα που δημιουργήθηκαν 250 εκ. έτη μετά το Big Bang

Σχηματισμός αστεριών σ’ ένα πολύ μακρινό γαλαξία που δημιουργήθηκε περίπου 250 εκ. χρόνια μετά την γέννηση του σύμπαντος (Big Bang) εντόπισαν επιστήμονες χρησιμοποιώντας την μεγάλη συστοιχία χιλιοστόμετρου/υποχιλιοστόμετρου της Ατακάμα (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array), γνωστό ως ΑLMA, στη Χιλή σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν το τηλεσκόπιο ALMA για να παρατηρήσουν τον μακρινό γαλαξία MACS1149-JD1, μια από τις πιο μακρινές πηγές φωτός ορατές από την Γη.

Σημειώνεται ότι οι ειδικοί αναλύουν το χρώμα του φωτός για να υπολογίσουν την απόσταση που χωρίζει τον γαλαξία από εμάς. Το σύμπαν διαστέλλεται με αποτέλεσμα τα αντικείμενα που βλέπουμε να απομακρύνονται από τη Γη και τα κύματα του φωτός που εκπέμπουν να επιμηκύνονται και να φαίνονται πιο κόκκινα από ότι είναι στην πραγματικότητα. Αυτή η αλλαγή στο χρώμα ονομάζεται μετατόπιση προς το ερυθρό και μετράται με μια συγκεκριμένη κλίμακα.

Οι αστρονόμοι ανέλυσαν το χρώμα του φωτός και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η εκπομπή έγινε όταν το σύμπαν ήταν περίπου 550 εκ. έτη φωτός. Ομως, τα άστρα ήταν ήδη εκεί 300 εκ. έτη πριν και επομένως εκτιμάται ότι δημιουργήθηκαν περίπου 250 εκ. έτη μετά το Big Bang. Κοινώς, o σχηματισμός των αστεριών απέχει περίπου 13,55 δισ. έτη φωτός από την Γη.