Επιστήμονες κατασκεύασαν συσκευή που αυξάνει την ταχύτητα εκμάθησης κατά 40%

Διεθνής ομάδα επιστημόνων κατασκεύασε μια συσκευή που διεγείρει τον εγκέφαλο με σκοπό να βελτιώσει τη γνωστική του λειτουργία. Σε δοκιμές που έκαναν σε πιθήκους, φέρεται να αύξησε την ταχύτητα εκμάθησής τους κατά 40%.

Η έρευνα αυτή που χρηματοδοτήθηκε από την Υπηρεσία Έρευνας Προηγμένων Αμυντικών Προγραµµάτων (DARPA) του Αμερικανικού υπουργείου Άμυνας, πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες των HRL Laboratories στην Καλιφόρνια, του Πανεπιστημίου McGill στο Μόντρεαλ και του Soterix Medical της Νέας Υόρκης.

Στη μελέτη που δημοσίευσε στο περιοδικό Current Biology, η ομάδα εξηγεί πώς χρησιμοποίησε μια μη επεμβατική μέθοδο διακρανιακής διέγερσης μέσω συνεχούς ρεύματος (TDCs) για την ενεργοποίηση του προμετωπιαίου φλοιού των πιθήκων. Έπειτα, τους ζήτησαν να εκτελέσουν μια εντολή βασισμένη σε συσχετιστική μάθηση το οποίο και τα ζώα κατάφεραν να κάνουν επιτυχώς. Μετά από 21 δοκιμές, η συσκευή tDCS κατάφερε να αυξήσει την ταχύτητα εκμάθησής τους κατά 40%, σύμφωνα με τους ερευνητές.

«Σε αυτό το πείραμα, επικεντρωθήκαμε στον προμετωπιαίο φλοιό καθώς αυτή είναι η περιοχή που ελέγχει πολλές εκτελεστικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αποφάσεων, του γνωστικού ελέγχου και της ανάκτησης της μνήμης με βάση τα συμφραζόμενα. Συνδέεται με σχεδόν όλες τις άλλες φλοιώδεις περιοχές του εγκεφάλου και η διέγερσή του έχει ευρύτατα αποτελέσματα» εξηγεί σε ανακοίνωσή του ο ερευνητής του HRL, Praveen Pilly.

Βάσει των αποτελεσμάτων της μελέτης τους, οι ερευνητές δήλωσαν ότι η αυξημένη ταχύτητα εκμάθησης προκλήθηκε από τη διαμορφωμένη συνδεσιμότητα μεταξύ των περιοχών του εγκεφάλου και όχι από τον ρυθμό με τον οποίο πυροδοτήθηκαν οι νευρώνες.

Η ερευνητική ομάδα της DARPA σκοπεύει να χρησιμοποιήσει αυτή τη συσκευή όχι μόνο για την επιτάχυνση της εκμάθησης αλλά και για την θεραπεία ατόμων που πάσχουν από νευρικό εκφυλισμό που προκαλεί απώλεια λειτουργίας μνήμης.

ΠΗΓΗ: https://futurism.com/darpas-new-brain-device-increases-learning-speed-by-40/