Έρχονται τα «έξυπνα» φορτηγά με αυτόματους πιλότους

Στο μέλλον δεν θα  τριγυρνούν  στους δρόμους « με τα φώτα  νυσταγμένα και βαριά».  Ο λόγος για τα φορτηγά νέας  τεχνολογίας  που  θα κυκλοφορούν  σχεδόν αυτόνομα και  θα ελέγχονται   πλήρως  από ηλεκτρονικούς υπολογιστές .

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler σκοπεύει να δοκιμάσει τα αυτόνομα μεγάλα φορτηγά της στους δημόσιους γερμανικούς δρόμους έως το τέλος του έτους. Μέχρι στιγμής οι δοκιμές της, που είχαν ξεκινήσει φέτος τον Μάιο, γίνονταν στη Νεβάδα των ΗΠΑ και σε εγκαταστάσεις της Daimler στη Γερμανία.

Η εταιρεία, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς, ήδη έχει καταθέσει αίτηση για τη δοκιμή των «έξυπνων» φορτηγών της κοντά στη Στουγκάρδη. Η Daimler αισιοδοξεί ότι θα εξασφαλίσει τη σχετική άδεια μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Προς το παρόν, για καλό και για κακό, η νταλίκα είναι ημιαυτόνομη, καθώς ένας οδηγός βρίσκεται μέσα στο όχημα, ο οποίος όμως, θα εκτελεί  χρέη παρατηρητή έτοιμου να επέμβει  σε κάθε περίπτωση.

Εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι ήλθε πλέον η ώρα να υπάρξει εμπειρία από την κυκλοφορία μιας αυτόνομης νταλίκας σε πραγματικές συνθήκες στους γερμανικούς δρόμους. Εμφανίσθηκε επίσης καθησυχαστικός, λέγοντας ότι το σύστημα μπορεί να συγκριθεί με τον αυτόματο πιλότο που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στα αεροπλάνα.

Πιστεύουμε ότι είναι ασφαλέστερό και πιο αποτελεσματικό, όταν το φορτηγό οδηγείται μόνο του στη διάρκεια ενός μακρού ταξιδιού σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, ανέφερε ο Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ.

Τα φορτηγά χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό από υπολογιστές, κάμερες, λέιζερ και ραντάρ για να εντοπίζουν τα εμπόδια και τα όρια του δρόμου, ενώ ο «εγκέφαλος» του οχήματος κάθε στιγμή επεξεργάζεται τα δεδομένα και λαμβάνει αποφάσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα, στρίψιμο κ.α.). Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ο άνθρωπος οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχο της νταλίκας.

Οι ειδικοί εκτιμούν πάντως ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια, εωσότου τόσο μεγάλα οχήματα επιτραπεί να κυκλοφορήσουν στους δρόμους πλήρως αυτόνομα, δηλαδή χωρίς την παθητική παρουσία οδηγού σε ρόλο επόπτη-παρατηρητή. Θεωρείται ότι δύσκολα η κοινωνία θα αποδεχθεί ένα πλήρως αυτόνομο φορτηγό, αν δεν πεισθεί ότι αυτό στην πράξη τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο οδηγό (ο οποίος μπορεί να έχει αδυναμίες, που δεν έχει ένας υπολογιστής).

Η παραγωγή των «έξυπνων» φορτηγών αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο έως τρία χρόνια.

ΠΗΓΗ : ΑΠΕ –ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος