Το ζήτημα του θανάτου και της απώλειας προβληματίζει και τους υπεύθυνους για τη λειτουργία των ψηφιακών κοινοτήτων, με πρώτους τους αρμόδιους για τη λειτουργία του Facebook, του δημοφιλέστερου εργαλείου κοινωνικής δικτύωσης μέχρι σήμερα. Εκ των πραγμάτων, όταν κάποιος φεύγει από η ζωή δεν αποχαιρετά μόνο τον πραγματικό κόσμο, αλλά αφήνει πίσω του και τη «θέση» ή τον «ρόλο» που κατείχε στο σύμπαν του διαδικτύου. Με πιο απλά λόγια: Ενώ οι φίλοι και συγγενείς μας πεθαίνουν, τα προφίλ τους στα κοινωνικά δίκτυα (μπορούν να) παραμένουν ανοιχτά.

Έχοντας υπόψη το παραπάνω γεγονός, που συχνά μάς προκαλεί στεναχώρια και αμηχανία -καθώς είμαστε υποχρεωμένοι να αποδεχτούμε τον θάνατο των οικείων, αλλά δεν θέλουμε να διαγράφουμε το προφίλ τους από τη λίστα των φίλων στα κοινωνικά δίκτυα- οι αρμόδιοι του Facebook ανακοίνωσαν (την Τρίτη 9/4) ότι θα χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να διασφαλίζουν ότι οι φίλοι χρηστών που έχουν φύγει από τη ζωή δεν θα λαμβάνουν ενημερώσεις για τα γενέθλιά εκείνων που έχουν πεθάνει ή ότι δεν θα τους προτείνεται να στέλνουν προσκλήσεις για εκδηλώσεις σε όσους δεν ζουν πια.

Όταν κάποιος πεθαίνει, οι φίλοι ή οι συγγενείς του μπορούν να ζητούν από το Facebook να μετατρέπει τη σελίδα του θανόντος σε «λογαριασμό μνήμης». Στην περίπτωση αυτή τον λογαριασμό διαχειρίζεται ένας «νόμιμος εκπρόσωπος», τον οποίο ο θανών έχει ορίσει ως υπεύθυνο για τη λειτουργία της ιστοσελίδας του προτού φύγει από τη ζωή. «Ελπίζουμε το Facebook να παραμείνει ένα μέρος όπου η μνήμη και το πνεύμα των αγαπημένων μας θα μπορεί να γιορτάζεται και να εξακολουθήσει να ζει», σχολίασε η Σέριλ Σάντμπεργκ υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.

Στους «λογαριασμούς μνήμης» δεν εμφανίζονται διαφημίσεις, υπενθυμίσεις για γενέθλια ή προτάσεις για νέους φίλους. Ωστόσο υπάρχουν και προφίλ νεκρών χρηστών που δεν έχουν μετατραπεί σε «λογαριασμούς μνήμης». Όπως εξηγούν οι αρμόδιοι του Facebook, αυτή η αλλαγή «μπορεί να αποτελεί ένα μεγάλο βήμα το οποίο δεν είναι όλοι έτοιμοι να κάνουν αμέσως». Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας του Facebook πάντως, περισσότεροι από 30 εκατομμύρια χρήστες κάθε μήνα προχωρούν σε μετατροπή ηλεκτρονικών λογαριασμών σε «λογαριασμούς μνήμης» στον συγκεκριμένο ιστότοπο.

Προσπαθώντας να δώσει λύση στο ζήτημα που αφορά τους λογαριασμούς στο Facebook των χρηστών που δε ζουν πια, η εταιρία που ίδρυσαν ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ και η ομάδα του εξήγησε ότι θα αξιοποιήσει τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης ώστε να μην λαμβάνουν οι φίλοι ενός νεκρού ειδοποιήσεις και προτάσεις σε σχέση με τον λογαριασμό του. Ακόμη, οι συγγενείς του νεκρού θα έχουν τη δυνατότητα να διαγράψουν τον λογαριασμό του, εφόσον το επιθυμούν.

«Αν ένας λογαριασμός δεν έχει μετατραπεί σε λογαριασμό μνήμης, θα χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να εμποδίζουμε το προφίλ να εμφανίζεται με τρόπο που θα προκαλεί οδύνη (…). Εργαζόμαστε για να γίνουμε καλύτεροι και πιο γρήγοροι στο θέμα αυτό», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: EPA

Μοιράσου το άρθρο: