Γαλλία: Μηχανικοί κατασκεύασαν το πρώτο ρομπότ που κινείται χωρίς GPS (video)

Το πρώτο ρομπότ που μπορεί να κινηθεί χωρίς να διαθέτει GPS κατασκευάστηκε από ομάδα μηχανικών στη Γαλλία. Το καινοτόμο ρομπότ προσανατολίζεται χάρη σε οπτική πυξίδα πολωμένου φωτός, ενώ ένας οπτικός αισθητήρας κίνησης μετράει την απόσταση που αυτό διανύει.

Πριν προχωρήσουν στην πρωτότυπη κατασκευή τους, οι επιστήμονες άντλησαν έμπνευση από τις περιπτώσεις ορισμένων μυρμηγκιών (κυρίως της ερήμου) τα οποία –σε αντίθεση με τους ανθρώπους- αντιλαμβάνονται το πολωμένο υπεριώδες φως του Ήλιου και το χρησιμοποιούν για να προσανατολίζονται σε ένα χώρο ή για να βρίσκουν τον προορισμό τους.

Το AntBot ζυγίζει 2,3 κιλά, έχει έξι πόδια που του επιτρέπουν να κινείται σε δύσκολα περιβάλλοντα και προς το παρόν μπορεί να διασχίσει απόσταση έως 14 μέτρα. Κατόπιν είναι σε θέση να επιστρέψει ακριβώς εκεί από όπου ξεκίνησε, σημειώνοντας απόκλιση το πολύ ενός εκατοστού από το αρχικό σημείο της εκκίνησής του.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Αιξ-Μασσαλίας και του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (CNRS) της Γαλλίας, με επικεφαλής τον Στεφάν Βιολέ, αναφέρουν ότι χρειάζεται να δουλέψουν περισσότερο ώστε να βελτιώσουν το δημιούργημά τους. Το AntBot, στη βελτιωμένη του εκδοχή, όποτε αυτή είναι έτοιμη, θα μπορεί να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ, στόχος είναι να κινείται και τη νύχτα, όταν δεν υπάρχει ηλιακό φως.

Σε πρώτη φάση, οι επιστήμονες ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ τους ως ένα εναλλακτικό «εργαλείο-βοήθημα» που θα αντικαθιστά τα άλλα ρομπότ όταν το GPS τους δεν λειτουργεί.

Οι ερευνητές δημοσίευσαν λεπτομέρειες σχετικά με την κατασκευή και λειτουργία του AntBot στο αμερικανικό περιοδικό ρομποτικής “Science Robotics”.

Φωτογραφία: Julien Dupeyroux-ISM (CNRS-AMU)