Τις πρώτες δοκιμές αυτοματοποιημένων τρένων πρόκειται να πραγματοποιήσει εφέτος στην Ολλανδία, σε πραγματικές συνθήκες, η γαλλική εταιρεία Alstom.

Σε αυτά τα υπερσύγχρονα τρένα ο οδηγός υπάρχει, αλλά ο ρόλος του είναι καθαρά εποπτικός, καθώς τα «αυτόνομα» τρένα μπορούν να διανύσουν μια απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων χωρίς καμιά απολύτως ανθρώπινη παρέμβαση.

Προτού η Alstom θέσει τα τρένα της σε λειτουργία για την εξυπηρέτηση του κοινού, χρειάζεται να είναι σίγουρο πως τα οχήματά της κινούνται με ασφάλεια. Κατά συνέπεια είναι απαραίτητες οι δοκιμές, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι το αυτοματοποιημένο τρένο και το σύστημα σηματοδότησης επικοινωνούν σωστά.

Όπως αναφέρει το BBC, η γαλλική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με τις ολλανδικές εταιρείες ProRail και Rotterdam Rail Feeding για να πραγματοποιήσουν τα τεστ σε μια διπλή γραμμή μήκους 150 χιλιομέτρων, που συνδέει το Ρότερνταμ με τη Γερμανία.

Σε κάθε περίπτωση, οι εκτιμήσεις των ειδικών είναι ότι, παρά την πρόοδο της τεχνολογίας στο πεδίο κατασκευής και λειτουργίας αυτόνομων οχημάτων (αυτοκίνητα, πλοία και αεροπλάνα) όπου τροχοφόρα και όχι μόνο θα μπορούν να κινούνται σχεδόν μόνα τους μέσα σε λίγα χρόνια, κάτι τέτοιο δεν είναι εξίσου πιθανό να συμβεί στην περίπτωση των τρένων, όπου η παρουσία του οδηγού αναμένεται να είναι σχεδόν απαραίτητη, ακόμα και αν τα καθήκοντα του περιοριστούν σημαντικά.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις στον τομέα της αυτόνομης κίνησης των τρένων, από στοιχεία σχετικών μελετών προκύπτει ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 30 με 50 χρόνια για την επίσημη λειτουργία των αυτόνομων τρένων στην Ευρώπη. Μια τόσο μεγάλη καθυστέρηση οφείλεται κυρίως στο ότι χρειάζεται αρκετός χρόνος για την αυτοματοποίηση του δικτύου των σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς και του συστήματος σηματοδότησης σε μεγάλες αποστάσεις.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ BBC

Φωτογραφία αρχείου

Μοιράσου το άρθρο: