Οι επιστήμονες θεωρούν πιθανό το «διαστημικό Tesla» να πέσει κάποτε στη Γη

Μετά από την εκτόξευση του πυραύλου Falcon Heavy από την Space X (στις 6/2/18), επιστήμονες από τον Καναδά και την Τσεχία, ξεκίνησαν ήδη να κάνουν προβλέψεις για το πού και πότε μπορεί να πέσει το κόκκινο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο Tesla Roadster που μεταφέρει στο εσωτερικό του, μαζί με ένα ομοίωμα ανθρώπου- οδηγού, ο γρηγορότερος και μεγαλύτερος πύραυλος στον κόσμο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, υπάρχει πιθανότητα 6% το Tesla να πέσει στη Γη και 2,5% να πέσει στην Αφροδίτη μετά από ένα εκατομμύριο χρόνια. Ο υπολογιστής βοήθησε τους ειδικούς να σχεδιάσουν και να δουν προσομοιώσεις της μελλοντικής τροχιάς του οχήματος. Από τις εικόνες φάνηκε ότι υπάρχει πολύ μικρή πιθανότητα το αυτοκίνητο να πέσει στον Ήλιο και ελάχιστη έως καμία πιθανότητα να πέσει στον ‘Αρη. Η πιθανότητα να πέσει στον πλανήτη μας αυξάνεται στο 10% μετά από τρία εκατομμύρια χρόνια και στο 50% μετά από μερικές δεκάδες εκατομμύρια χρόνια, επισημαίνουν οι ειδικοί.

Σύμφωνα με το BBC και το Science oι ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Χάνο Ράιν του Πανεπιστημίου του Τορόντο, σχεδίασαν 240 προσομοιώσεις για να προβλέψουν ποια θα είναι η τροχιά του Falcon Heavy (και του αυτοκινήτου που μεταφέρεται στο εσωτερικό του).

Σε κάθε περίπτωση, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι, ακόμα και αν το Tesla Roadster προσγειωθεί στον πλανήτη μας, το πιθανότερο είναι πως μέχρι να φθάσει στο έδαφος το μεγαλύτερο μέρος του θα έχει καταστραφεί κατά τη διέλευσή του από την ατμόσφαιρα.

Ο πύραυλος της αμερικανικής ιδιωτικής εταιρείας, επικεφαλής της οποίας είναι ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μάσκ, ακολουθεί μια πολύ ελλειπτική τροχιά γύρω από τον Ήλιο, η οποία εκτείνεται πέρα και από τον ‘Αρη. Ως προς το ταξίδι του διαστημικού αυτοκινήτου πάντως, το πιθανότερο είναι πως αυτό θα πλησιάζει στη Γη κάθε περίπου 30 χρόνια, ενώ η πρώτη στενή επαφή του με τον πλανήτη μας προβλέπεται να πραγματοποιηθεί το 2091.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ BBC/ Science