Οι πρωτεΐνες της τρίχας, πιο αποτελεσματικές στην ταυτοποίηση ανθρώπων

Οι εγκληματολόγοι, οι αρχαιολόγοι και οι βιολόγοι μπορούν να χρησιμοποιούν και μια εναλλακτική μέθοδο για την ταυτοποίηση ανθρώπων πέρα από αυτή της ανάλυσης του γενετικού υλικού (DNA). Ερευνητές από τις ΗΠΑ προτείνουν τώρα την ανάλυση των πρωτεϊνών της τρίχας, ως μια νέα πιο αξιόπιστη και σταθερή μέθοδο για να ανακαλύπτουν την ταυτότητα ενός ανθρώπου.

Εκτός του ότι οι πρωτεΐνες της τρίχας έχουν το δικό τους προφίλ, μοναδικό για κάθε άνθρωπο, αποτελούν επίσης πιο σταθερό και αναλλοίωτο υλικό σε σχέση με το DNA, οι «πληροφορίες» του οποίου είναι περισσότερο ευάλωτες προς αλλοίωση, εξαιτίας των μεταβολών του περιβάλλοντος ή των συνθηκών, κάτω από τις οποίες το γενετικό υλικό λαμβάνεται ή διατηρείται (υψηλή θερμοκρασία, έκθεση σε νερό, δυνατό φως κ.α.).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γκλέντον Πάρκερ του Εθνικού Εργαστηρίου Λόρενς Λίβερμορ, ανέλυσαν δείγματα τριχών από έξι ανθρώπους που έζησαν μεταξύ του 1750 και του 1850, καθώς και από 76 εν ζωή ανθρώπους.

Οι επιστήμονες εντόπισαν 185 πρωτεΐνες στις ανθρώπινες τρίχες, οι οποίες είναι δυνατό να λειτουργήσουν ως «αποτύπωμα» ανάλογο του DNA. Χάρη στους εν λόγω βιοδείκτες, θα μπορούσαν να διακρίνουν έναν άνθρωπο ανάμεσα σε ένα εκατομμύριο άλλους.

«Η μέθοδος ταυτοποίησης μέσω πρωτεϊνών βρίσκεται σήμερα εκεί που βρισκόταν η ταυτοποίηση μέσω DNA κατά το αρχικό στάδιο της ανάπτυξής της. Η νέα τεχνική θα αλλάξει τους κανόνες του παιγνιδιού στην εγκληματολογία, αλλά ακόμη έχουμε δρόμο, ώσπου η νέα μέθοδος φθάσει στις πλήρεις δυνατότητές της», δήλωσε ένας από τους ερευνητές, ο χημικός, Μπραντ Χαρτ.

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι για τη συγκεκριμένη μέθοδο ταυτοποίησης ανθρώπων χρειάζονται, μέχρι στιγμής, περισσότερες από μια, τρίχες, πράγμα το οποίο δυσκολεύει κάπως τα πράγματα για τους ειδικούς που αγωνίζονται να πραγματοποιήσουν μια έρευνα ή να εξιχνιάσουν ένα έγκλημα. Οι επιστήμονες δημοσίευσαν τη μελέτη τους στο περιοδικό PLoS One.