Νέο σχεδόν διπλάσιο ρεκόρ απόστασης στη ραδιο-αστρονομία

Πολλούς λόγους να είναι  υπερήφανοι  έχουν οι αστρονόμοι από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες που πέτυχαν ένα νέο ρεκόρ απόστασης στη ραδιο-αστρονομία.

Ανίχνευσαν  τις  ραδιο εκπομπές  από ατομικό υδρογόνο, σε έναν γαλαξία σε απόσταση σχεδόν πέντε δισεκατομμυρίων ετών από τη Γη. Η ανακάλυψη ρίχνει περισσότερο φως στον τρόπο που οι γαλαξίες αναπτύσσονται προσελκύοντας νέφη υδρογόνου και πώς τα χάνουν στην πορεία της εξέλιξής τους.

Η παρατήρηση έγινε με την Πολύ Μεγάλη Συστοιχία ραδιοτηλεσκοπίων Καρλ Γιάνσκι (Karl Janski Very Large Array) στο Νέο Μεξικό, η οποία ανήκει στο Εθνικό Παρατηρητήριο Ραδιοαστρονομίας (NRAO) του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών των ΗΠΑ.

Η διεθνής αστρονομική ομάδα, με επικεφαλής τη Χιμένα Φερνάντεζ του Πανεπιστημίου Ράτγκερς, έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής “Astrophysical Research Letters”.

Οι αστρονόμοι ανίχνευσαν το αχνό ραδιο-σήμα του υδρογόνου στον μεγάλο σπειροειδή γαλαξία Cosmos J10054, στο πλαίσιο του προγράμματος CHILES, το οποίο θα μελετήσει με ραδιοτηλεσκόπια το υδρογόνο σε γαλαξίες που έχουν απόσταση έως έξι δισ. ετών φωτός.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ