Ο Ήλιος είχε, πιθανότατα, έναν δίδυμο αδελφό όταν γεννήθηκε

Σύμφωνα με την εκτίμηση Αμερικάνων επιστημόνων, όταν γεννήθηκε ο ήλιος, πριν από περίπου 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια, θα πρέπει να είχε και ένα δίδυμο «αδελφό».

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι, πιθανότατα κάθε άστρο σαν τον Ήλιο στο σύμπαν δεν γεννιέται μόνο του, αλλά είναι ζευγάρι με κάποιο άλλο. Αν η παραπάνω θεωρία είναι ορθή, τότε ο Ήλιος μας είχε κάποτε ένα σύντροφο, ένα άστρο που έχει ονομασθεί «Νέμεσις», αλλά δεν βρέθηκε ποτέ. Υπάρχει περίπτωση, η Νέμεσις κάποια στιγμή να «δραπέτευσε» και να ανακατεύθηκε με τα άλλα άστρα του γαλαξία μας.

Οι ερευνητές, αφού μελέτησαν -με την αμερικανική συστοιχία ραδιοτηλεσκοπίων Very Large Array στο Νέο Μεξικό– ένα γιγάντιο μοριακό νέφος γεμάτο με νεογέννητα άστρα στον αστερισμό του Περσέα, το οποίο έχει μήκος 50 ετών φωτός και βρίσκεται σε απόσταση 600 ετών φωτός από τη Γη, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλα τα άστρα σαν τον Ήλιο μας γεννιούνται με παρέα.

Οι υποθέσεις ορισμένων μελετητών κάνουν λόγο για το εξής: Το άστρο-σύντροφος του ήλιου, πριν από 65 εκατ. χρόνια επηρέασε βαρυτικά έναν αστεροειδή και τον έστειλε να πέσει πάνω στη Γη, εξαφανίζοντας τους δεινόσαυρους.

«Πιθανότατα κάποτε, πριν από πολύ καιρό, υπήρξε μία Νέμεσις» δήλωσε ο αστρονόμος και φυσικός Στίβεν Στάλερ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, ο οποίος έκανε τη σχετική επιστημονική δημοσίευση στο βρετανικό αστρονομικό περιοδικό “Monthly Notices of the Royal Astronomical Society”, μαζί με τη ραδιοαστρονόμο Σάρα Σανταβόϊ του Αστροφυσικού Παρατηρητηρίου Σμιθσόνιαν του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.

Όπως προκύπτει από τις διαπιστώσεις των μελετητών, η απόσταση ανάμεσα στα δίδυμα άστρα μπορεί να ξεπερνά και τις 500 αστρονομικές μονάδες (η μονάδα αυτή είναι η μέση απόσταση Γης-Ήλιου). Ένας τέτοιος δίδυμος εκτιμάται ότι θα βρισκόταν σε απόσταση 17 φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο από ό,τι ο πιο μακρινός πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος, ο Ποσειδώνας.