Πιθανό να υπάρχουν μορφές ζωής στους εξωπλανήτες του Trappist-1

Εφέτος τον Φεβρουάριο ανακαλύφθηκαν επτά «γήινοι» εξωπλανήτες, που περιφέρονται γύρω από το κοντινό άστρο Trappist-1 και είναι πιθανό να διαθέτουν ατμόσφαιρα (ιδιαίτερα ο ένας από αυτούς) εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις που προέκυψαν από την ανάλυση στοιχείων σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Οι επιστήμονες, που δεν έχουν ακόμα καταφέρει να επιβεβαιώσουν την αξιοπιστία των ενδείξεων, υποστηρίζουν πως, αν αυτό ισχύει τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να έχει αναπτυχθεί κάποιο είδος ζωής σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Υπό ορισμένες προϋποθέσεις, αυτό που καθιστά δυνητικά κατοικήσιμους τους εξωπλανήτες που βρίσκονται μακρύτερα από το άστρο τους, είναι το γεγονός ότι για δισεκατομμύρια χρόνια έχουν διατηρήσει την ατμόσφαιρά τους, αναφέρουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Πρίνστον και της NASA, με επικεφαλής τον δρα Τσουανφέι Ντονγκ.

Το σύστημα του Trappist-1, σε απόσταση περίπου 39 ετών φωτός στον αστερισμό του Υδροχόου, αποτελεί πλέον πρωτεύοντα στόχο για την αναζήτηση ζωής, ιδιαίτερα για τον 6ο κατά σειρά πλανήτη του, τον Trappist-1g, που θεωρείται ο πιθανότερος να διαθέτει κατάλληλη ατμόσφαιρα.

Για τη μελέτη του εξωπλανήτη, από το 2019, αναμένεται να αξιοποιηθεί το μελλοντικό μεγάλο επίγειο τηλεσκόπιο «Τζέημς Γουέμπ» της NASA.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί περίπου 3.600 εξωπλανήτες διαφόρων μεγεθών και μορφών. Οι αστρονόμοι και αστροβιολόγοι αναζητούν κυρίως βραχώδεις και με ωκεανούς, αν και αυτό συνήθως δεν θεωρείται αρκετό για να αναπτυχθεί ζωή, αν δεν υπάρχει επίσης κάποια κατάλληλη ατμόσφαιρα.