Πολύπλοκα οργανικά μόρια στον δορυφόρο του Κρόνου αυξάνουν τις πιθανότητες ανακάλυψης ζωής

Από τις ρωγμές στην παγωμένη επιφάνεια του Εγκέλαδου, του δορυφόρου του Κρόνου, εκτινάσσονται μεγάλα πολύπλοκα οργανικά μόρια, πλούσια σε άνθρακα. Σε αυτή τη διαπίστωση οδηγήθηκαν Αμερικανοί και Γερμανοί επιστήμονες, οι οποίοι ανέλυσαν στοιχεία του σκάφους Cassini της NASA.

Από την εν λόγω ανακάλυψη προκύπτει ότι ο Εγκέλαδος -περισσότερο από κάθε άλλο πλανήτη ή δορυφόρο πέρα από τη Γη- πληρεί τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία ζωής (νερό, ενέργεια, οργανικές ουσίες).

Τον Οκτώβριο του 2015, το Cassini είχε ανιχνεύσει μοριακό υδρογόνο στον πίδακα του Εγκέλαδου, ενώ πιο παλιά με το ίδιο σκάφος είχαν έρθει στο φως στοιχεία που μαρτυρούσαν την ύπαρξη ενός μεγάλου υπόγειου ωκεανού νερού, γύρω από τον βραχώδη πυρήνα του δορυφόρου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων, με επικεφαλής τον διαστημικό επιστήμονα δρα Κρίστοφερ Γκλάιν του Νοτιοδυτικού Ερευνητικού Ινστιτούτου στο Σαν Αντόνιο του Τέξας, τα οργανικά μόρια είναι πιθανό να προέρχονται από χημικές αντιδράσεις ανάμεσα στο βραχώδη πυρήνα του δορυφόρου και στο ζεστό νερό του υπόγειου ωκεανού του.

Ο επικεφαλής της έρευνας δήλωσε σχετικά: «Για μια ακόμη φορά ο Εγκέφαλος μας ξάφνιασε τελείως. Μέχρι σήμερα είχαμε ανιχνεύσει τα απλούστερα οργανικά μόρια, που περιέχουν μόνο λίγα άτομα άνθρακα. Τώρα βρήκαμε μεγάλα οργανικά μόρια, πάνω από δέκα φορές βαρύτερα από ό,τι το μεθάνιο».

«Με την ανακάλυψη πολύπλοκων μορίων να αναδίδονται από τον υγρό ωκεανό νερού που διαθέτει, αυτός ο δορυφόρος είναι το μόνο σώμα πέρα από τη Γη, το οποίο είναι γνωστό ότι ικανοποιεί ταυτόχρονα όλες τις βασικές απαιτήσεις της ζωής, όπως την ξέρουμε», πρόσθεσε ο Κρίστοφερ Γκλάιν.

Περισσότερα στοιχεία-πληροφορίες για τον τρόπο δημιουργίας των οργανικών μορίων του Εγκέλαδου, καθώς και για το αν αυτά έχουν βιολογική προέλευση, ίσως να συλλεχθούν στο μέλλον από κάποιο άλλο διαστημικό σκάφος που ενδέχεται να περάσει μέσα από τον πίδακα του Εγκέλαδου.

Φωτογραφία: NASA