Το πρώτο ρομποτικό ταξί, χωρίς τιμόνι και χωρίς ταχύμετρο, με πεντάλ που δεν είναι ορατά στο σημείο των ποδιών στη θέση του οδηγού ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει στην αγορά από το 2019 η αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, σύμφωνα και με δημοσίευμα της εφημερίδας Die Welt.

Στην πρώτη σειρά των καθισμάτων, το παρμπρίζ προσφέρει απεριόριστη θέα για όσους κάθονται μπροστά και αυτό είναι μάλλον λογικό εφόσον, από το αυτοκίνητο του μέλλοντος λείπουν πολλά βασικά όργανα που αφήνουν ελεύθερο το «πεδίο» ορατότητας για όσους βρίσκονται μέσα σε αυτό. Το υπερσύχρονο αυτοκίνητο αναμένεται να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ από του χρόνου. Να σημειωθεί ότι, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors (GM), στην οποία παλαιότερα ανήκε και η Opel, σκοπεύει να φέρει στην αγορά περίπου 2.500 αυτοκινούμενες εκδόσεις του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Chevrolet Bolt από το 2019.

Με αυτόν τον τρόπο φαίνεται να «ανοίγει» περισσότερο ο δρόμος για την επίσημη προώθηση, εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών, των αυτόνομων ή ημιαυτόνομων οχημάτων που μας ταξιδεύουν στην καινούρια εποχή της αυτοκίνησης.

Η φιλοσοφία λειτουργίας για τα αυτοκινούμενα δοκιμαστικά αυτοκίνητα θέλει, προς παρόν, αυτά να εξασφαλίζουν την ευκαιρία στους επιβάτες να παρεμβαίνουν στην οδήγηση του οχήματος, αν και όποτε αυτό χρειάζεται.

Όπως αναφέρουν τα σχετικά δημοσιεύματα, κάτι τέτοιο δεν θα είναι εφικτό με το μοντέλο Cruise AV της General Motors αφού από το όχημα λείπουν τιμόνι και πεντάλ. Η GM έχει ήδη ζητήσει άδεια από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για ρομποτικά ταξί. Ωστόσο, οι αρχές δεν έχουν δώσει ακόμη την έγκρισή τους, καθώς η ανάπτυξη της τεχνολογίας συμβαίνει σε ταχύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που απαιτείται για την αλλαγή της νομοθεσίας. Σύμφωνα με τη GM υπάρχουν ακόμα λεπτομέρειες προς διευθέτηση. Ένα παράδειγμα είναι πως το καινούριο όχημα δεν μπορεί να διαθέτει ενσωματωμένο αερόσακο στο τιμόνι (αφού, όπως προαναφέρθηκε, δεν διαθέτει τιμόνι).

Σε κάθε περίπτωση η GM κατέστησε σαφές (στις αρχές) ότι το Robo-Taxi θα παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας χωρίς να συμβαδίζει απόλυτα με τις επιταγές του νόμου. Για παράδειγμα, το όχημα θα διαθέτει υποχρεωτικά εγκατάσταση αερόσακων συνοδηγού και στις δύο πλευρές. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό το αν και πότε οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου θα δώσουν «το πράσινο φως» για την κυκλοφορία του οχήματος στους δρόμους (ξεκινώντας πιθανότατα από το Σαν Φρανσίσκο όπου η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία με αυτόνομα οχήματα που εξακολουθούν να έχουν τιμόνια και πεντάλ).

Οι χρήστες των υπερσύγχρονων οχημάτων θα μπορούν να καλέσουν τα ρομποτάκια ταξί μέσω μιας εφαρμογής για κινητά. Κατά την άφιξη του οχήματος, ο κλιματισμός και το σύστημα ψυχαγωγίας ρυθμίζονται αυτόματα, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του χρήστη. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν οθόνες αφής, που θα επιτρέπουν την εποπτεία της διαδρομής και την επικοινωνία με το κέντρο εξυπηρέτησης. Στην οθόνη θα εμφανίζεται επίσης ένα κουμπί, το μόνο που επιτρέπει παρέμβαση στην οδήγηση σε περίπτωση ανάγκης, πατώντας το η πορεία του αυτοκινήτου θα μπορεί να διακόπτεται άμεσα, πριν από την ολοκλήρωση της διαδρομής.

Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα της Die Welt και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πειραματίζονται εντατικά ως προς την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων. Η BMW δοκιμάζει ήδη στόλο αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων στην κίνηση, μέσα και γύρω από το Μόναχο. Η Daimler και η Bosch ανακοίνωσαν την κυκλοφορία ενός robo-taxi για την αρχή της επόμενης δεκαετίας. Εδώ και καιρό, νέοι ανταγωνιστές όπως η Tesla έχουν προστεθεί στο πεδίο.

Και η εταιρία υπηρεσιών του διαδικτύου της Google έχει ήδη δοκιμάσει να κυκλοφορήσει αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι, φυσικό αέριο και φρένο. Τα οχήματα κατασκεύασε η θυγατρική της εταιρεία, η Waymo. Πληροφορίες θέλουν τη συγκεκριμένη εταιρία να έχει ετοιμάσει έναν στόλο Chrysler-Minivans, στα οποία επιθυμεί μέσα στο 2019 να καταργήσει τους δοκιμαστικούς οδηγούς. Όπως αναφέρεται, σε περίπτωση που οι επιβάτες έχουν επιφυλάξεις ως προς την ασφάλεια της οδήγησης, θα μπορούν να παρεμβαίνουν οι ίδιοι.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Die Welt

Μοιράσου το άρθρο: