Βρέθηκε ο πρώτος οργανισμός που παράγει χλωροφύλλη χωρίς να κάνει φωτοσύνθεση

Ένας οργανισμός που μπορεί να παράγει χλωροφύλλη– χωρίς να κάνει φωτοσύνθεση– ανακαλύφθηκε από Καναδούς επιστήμονες. Πρόκειται για τον οργανισμό με την ονομασία corallicolid και ζει στη γαστρική κοιλότητα μιας ευρείας γκάμας κοραλλιών και ανεμώνων. Παρόλο που υπάρχει περίπου στο 70% των κοραλλιών σε ολόκληρο τον κόσμο, ο οργανισμός αυτός είχε περάσει απαρατήρητος μέχρι σήμερα.

Ο επικεφαλής της έρευνας, βοτανολόγος Πάτρικ Κίλινγκ, του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας, δήλωσε σχετικά: «Είναι ο δεύτερος σε αφθονία συγκάτοικος των κοραλλιών πάνω στον πλανήτη, αλλά μέχρι σήμερα δεν τον είχε βρει κανένας. Αυτός ο οργανισμός εγείρει νέα βιοχημικά ερωτήματα. Μοιάζει με παράσιτο και σίγουρα δεν είναι φωτοσυνθετικός, μολονότι παράγει χλωροφύλλη».

Η πράσινη χρωστική ουσία των φυτών και φυκιών (χλωροφύλλη) τους επιτρέπει να απορροφούν ενέργεια από τον ήλιο μέσω της φωτοσύνθεσης, αλλά στην περίπτωση του corallicolid η «παράλειψη» ή πιο σωστά η μη αναγκαιότητα της φωτοσύνθεσης προβληματίζει τους επιστήμονες: «Να έχει κανείς χλωροφύλλη χωρίς φωτοσύνθεση, είναι κάτι πραγματικά πολύ επικίνδυνο, επειδή η χλωροφύλλη είναι πολύ καλή στο να απορροφά ενέργεια, αλλά χωρίς τη φωτοσύνθεση να απελευθερώνει στη συνέχεια αργά αυτή την ενέργεια, είναι σα να ζει κανείς με μια βόμβα στα κύτταρα του», εξήγησε ο επικεφαλής της έρευνας.

Ο ερευνητής Γουάλνταν Κουόνγκ δήλωσε από τη μεριά του: «Δεν γνωρίζουμε για ποιο λόγο αυτοί οι οργανισμοί διατηρούν τα γονίδια της φωτοσύνθεσης. Κάποια άγνωστη έως τώρα βιολογία εμπλέκεται στην περίπτωση τους, κάτι που ποτέ πριν δεν έχουμε ξαναδεί» και ανέφερε ότι η έρευνα θα συνεχιστεί.

Τα αποτελέσματα και οι λεπτομέρειες της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό “Nature”.

Φωτογραφία: Patrick Keeling/ Lab-UBC