Βρέθηκε το απολίθωμα του αρχαιότερου σαρκοβόρου ψαριού που μοιάζει με πιράνχα

Το απολίθωμα ενός μικρού ψαριού με κοφτερά δόντια ανακάλυψαν παλαιοντολόγοι στη νότια Γερμανία. Πρόκειται για το Piranhamesodon pinnatomus, το αρχαιότερο γνωστό σαρκοβόρο ψάρι με σκελετό από κόκαλα και όχι από χόνδρο.

Όπως εκτιμούν οι επιστήμονες, το αρχαίο πιράνχα ζούσε πριν από 152 εκατομμύρια χρόνια παράλληλα με τους δεινόσαυρους. Παρότι είχε μήκος μόνο 9 εκατοστά, μπορούσε να κόβει τα θηράματά του σε μικρά κομμάτια, ενώ ήταν ικανό να επιτεθεί ακόμα και σε μεγαλύτερα ψάρια από το ίδιο.

Σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Γερμανίδα παλαιοντολόγο Μαρτίνα Κελμπλ-Έμπερτ του Μουσείου ‘Αιχστετ του Ιούρα, βρήκαν το απολίθωμα στην ίδια βαυαρική περιοχή όπου είχε ανακαλυφθεί ο Αρχαιοπτέρυξ, το αρχαιότερο γνωστό πουλί. Εκεί κοντά ανακαλύφθηκαν επίσης απολιθώματα ψαριών που είχαν πέσει θύματα του αρχαίου σαρκοβόρου ψαριού, καθώς έφεραν σημάδια από συγκεκριμένες δαγκωματιές.

Η περιοχή της σημερινής Βαυαρίας, στην οποία εντοπίστηκε το αρχαίο ψάρι, ήταν πριν από εκατομμύρια χρόνια μια ρηχή τροπική θάλασσα με κοραλλιογενείς υφάλους. Τα σημερινά πιράνχας είναι ψάρια του γλυκού νερού που, κατά κύριο λόγο, ζουν στα ποτάμια και στις λίμνες της Νότιας Αμερικής.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι, παρότι το Piranhamesodon pinnatomus (που ανήκει στην οικογένεια των πυκνοδοντιδών) μοιάζει με τα σημερινά πιράνχας, δεν πρέπει να θεωρηθεί πρόγονος του πιράνχα, ούτε καν στενός συγγενής του, αφού τα αρχαιότερα γνωστά πιράνχας ζούσαν πριν περίπου 15 εκατομμύρια χρόνια.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Reuters/ BBC