Μια σειρά που «μυστικά» μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της συχνότητας ή της διάρκειας μιας γρίπης ή μιας ίωσης, σύμφωνα και με τις συμβουλές της Δρ. Ελένης Παπαγιαννίδου, κλινικής διαιτολόγου-διατροφολόγου, η οποία μίλησε για το συγκεκριμένο θέμα στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι προτάσεις των ειδικών ενόψει του χειμώνα βοηθούν στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος με αποτέλεσμα να αρρωσταίνουμε λιγότερο ή καθόλου.

Περιορισμός της ζάχαρης:

«Τα σάκχαρα, τα δημητριακά και άλλα αμυλούχα τρόφιμα επηρεάζουν αρνητικά το ανοσοποιητικό. Στην πραγματικότητα, πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι το ανοσοποιητικό μας καταστέλλεται για αρκετές ώρες μετά την κατανάλωση απλών σακχάρων (ζάχαρη, φρουκτόζη κλπ.) Φαίνεται πως η παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων μπορεί να μειωθεί ακόμα και 50%. Αν είστε άρρωστοι ή δεν θέλετε να αρρωστήσετε, είναι σημαντικό να δώσετε στο σώμα σας θρεπτικά συστατικά, όχι ζάχαρη», αναφέρει η κα Παπαγιαννίδου.

Περισσότερη πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών:

«Παρόλο που η βιταμίνη C θεωρείται ως η μαγική λύση για τα κρυολογήματα θέλω να στρέψω την προσοχή σας στη βιταμίνη D. Αυτή η λιποδιαλυτή βιταμίνη υποστηρίζει την αντιμικροβιακή διαδικασία στο σώμα ρυθμίζοντας την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Για αυτό και είναι πολύ πιο σημαντική από τη βιταμίνη C. Γενικά συστήνω από 2.000 έως 5.000 IU κάθε μέρα για να τα αυξήσετε αν είναι χαμηλά ή να τα διατηρήσετε σταθερά. Για υγιή μεταβολισμό, καλή διάθεση, ισχυρή ανοσολογική λειτουργία, εξαιρετική οστική πυκνότητα και πολλά άλλα, στα ιδανικά επίπεδα η D3 σας να είναι 50 έως 80 ng/ml».

Ο ψευδάργυρος αυξάνει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων και βοηθάει πολύ αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της λοίμωξης. Επισκόπηση στο Cochrane διαπίστωσε ότι ο ψευδάργυρος μείωσε τόσο τη διάρκεια όσο και τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος. Σύμφωνα με έκθεση τον Μάρτιο του 2008 στο The Journal of Infectious Diseases, συμπλήρωμα ψευδαργύρου μείωσε τη διάρκεια του κρυολογήματος από 7 σε 4 ημέρες και μείωσε τον βήχα από 5 σε 2 ημέρες. Βρίσκεται σε τρόφιμα όπως στρείδια, σκούρο κρέας κοτόπουλου, μοσχαρίσιο κρέας, αμύγδαλα και κολοκυθόσπορους».

Τα φυσικά αντιμικροβιακά τρόφιμα, όπως το σκόρδο και το τζίντζερ, καταπολεμούν τα μικρόβια και τους ιούς, αναφέρει η διαιτολόγος- διατροφολόγος.

Και τα σπιτικά υγρά δυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, αναφέρει η γιατρός: «Ένας σπιτικός ζωμός με κόκαλα είναι εξαιρετικά ευεργετικός για το ανοσοποιητικό μας σύστημα καθώς η ζελατίνη και το κολλαγόνο που βρίσκεται στον ζωμό είναι απαραίτητα για ένα υγιές έντερο, το οποίο οδηγεί σε ένα υγιές ανοσοποιητικό».

Ροφήματα από βότανα και ζεστό νερό με λεμόνι:

«Και τα δύο δεν είναι μόνο καταπραϋντικά για τον πονόλαιμο, αλλά παρέχουν στο σώμα ενυδάτωση, αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό».

Και τα προβιοτικά μας βοηθούν να παραμείνουμε υγιείς, επισημαίνει η Δρ. Ελένη Παπαγιαννίδου: «Ένα υγιές έντερο είναι απαραίτητο για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό έτοιμο να πολεμήσει όταν έρχεται μια μόλυνση. Κρατήστε το έντερο σας γεμάτο με καλά βακτήρια, έτσι ώστε να μπορεί να νικήσει τα κακά βακτηρίδια όταν μπαίνουν στο γαστρεντερικό σωλήνα. Συνιστώ καθημερινά προβιοτικά για να διατηρήσετε σε ισορροπία τη χλωρίδα του εντέρου. Αυτή την περίοδο του χρόνου, είναι καλή ιδέα να αυξήσετε τη δόση. Γενικά θα συνιστούσα να παίρνετε τουλάχιστον δύο κάψουλες ημερησίως…», αναφέρει η γιατρός.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: cc larry Hoffman 2.0

Μοιράσου το άρθρο: