Μνημόνιο συνεργασίας ΟΛΠ, COSCO και λιμανιού της Σαγκάης

Με στόχο το λιμάνι του Πειραιά να αποτελέσει πλέον τον κόμβο των μεταφορικών διαδρόμων One Belt One Road (OBOR), και ως ένα από τα βασικότερα σημεία εμπορικής διασύνδεσης της Ασίας με την Ευρώπη, COSCO, ΟΛΠ και Shanghai International Port Group (SIPG), ένωσαν τη Δευτέρα τις δυνάμεις τους, υπογράφοντας δύο σημαντικά μνημόνια συνεργασίας παγκόσμιας σημασίας, στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

H Shanghai International Port Group που διαχειρίζεται το 25,7% του διεθνούς όγκου συναλλαγών στην Κίνα, διακινώντας περίπου 35 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως με 2.700 προσεγγίσεις πλοίων μηναίως, υπέγραψε ξεχωριστά μνημόνια συνεργασίας με την COSCO και τον ΟΛΠ.

Η πρώτη συμφωνία αφορά τη συνεργασία μεταξύ του ΟΛΠ και του λιμανιού της Σαγκάης, για τη διακίνηση και αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα σε ΕΕ, αλλά και τη μεταφορά τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης προσωπικού στην Ελλάδα. Από ελληνικής πλευράς υπέγραψαν ο Αθανάσιος Λιάγκος, σύμβουλος διοίκησης και μέλος του ΔΣ του ΟΛΠ και από κινεζικής πλευράς ο πρόεδρος της Shanghai International Port Group Chen Xuyuan.

Η δεύτερη συμφωνία μεταξύ της COSCO και της Shanghai International Port Group αφορά σε θέματα διεθνούς συνεργασίας και την υπέγραψαν ο πρόεδρος της China Cosco Shipping Corporation Limited, Hu Lirong, και ο πρόεδρος της SIPG, Chen Xuyuan.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τόνισε ότι στρατηγικός στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου.

Επιχειρηματικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η υπογραφή των δύο αυτών μνημονίων μπορεί να φέρει σημαντικά οφέλη για τη χώρα, καθώς υπάρχει πιθανότητα άμεσα να εγκατασταθούν παραρτήματα κινεζικών επιχειρήσεων μεταποίησης και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Εκτιμάται ότι ο Πειραιάς και η ευρύτερη περιοχή εκτός από τις συμφωνημένες επενδύσεις των 350 εκατ. ευρώ της COSCO, στην επόμενη δεκαετία θα πλαισιωθεί και από επενδύσεις συγγενών επιχειρήσεων που θα παρέχουν υποστήριξη στις δραστηριότητες της SIPC.

Σύμφωνα με στοιχεία της Porteconomics το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στην 3η θέση στη διακίνηση κοντέινερ στη Μεσόγειο και στην όγδοη στην Ευρώπη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος