Με γνώμονα την ενίσχυση του branding name της χώρας μας, το οποίο συνδέεται παραδοσιακά με την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη, προτείνεται η ίδρυση δύο υπουργείων που θα χτίσουν την κεντρική στρατηγική που θα στηρίξει το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών επισημαίνει ο κ. Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης, ομότιμος Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Συνέντευξη: Μέρος Α

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και στην εκπομπή «Αναμενόμενα και Μη»  με την Κωνσταντίνα Δημητρούλη, ο κ. Αυλωνίτης πρότεινε την ίδρυση ενός Υπουργείου που θα φέρει την ονομασία Εξωτερικού Εμπορίου, Επενδύσεων και Τουρισμού. Θα εκπονεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική, η οποία θα εστιάζει σε τομείς και αγορές του εξωτερικού όπου η Ελλάδα διαθέτει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την αύξηση εξαγωγών, ΑΞΕ και τουριστικού συναλλάγματος, προωθώντας παράλληλα την άριστη συνεργασία μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών φορέων που ασχολούνται με τα θέματα αυτά. Στο ίδιο υπουργείο θα μπορούσαν να συσταθούν τρεις γενικές γραμματείες: Στρατηγικού Εξαγωγικού Μάρκετινγκ, Στρατηγικού Τουριστικού Μάρκετινγκ και Στρατηγικών Επενδύσεων. Οι συνέργειες που θα αναπτυχθούν με τις συντονισμένες προσπάθειες των τριών αυτών γενικών γραμματειών θα μπορούσαν να συμβάλουν σημαντικά στη βελτίωση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, η οποία θα αντανακλάται στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Μια εκτενής βιβλιογραφική επισκόπηση έδειξε τους βασικούς πυλώνες του Nation Branding:

-Εξαγωγές

-Κάλυψη της χώρας από τα διεθνή ΜΜΕ

-Μετανάστευση

-Εξέλιξη των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων (ΑΞΕ)

-Περιβαλλοντική απόδοση και προστασία του οικοσυστήματος

-Κουλτούρα

-Ανάπτυξη του τουρισμού

-Επιστημονικές επιδόσεις

-Ποιότητα διακυβέρνησης (με την έννοια της πολιτικής σταθερότητας, της κυβερνητικής αποτελεσματικότητας, της υπευθυνότητας, της ποιότητας του θεσμικού πλαισίου, της εφαρμογής των νόμων, του ελέγχου της διαφθοράς).

Συνέντευξη: Μέρος Β

Καταλήγοντας ο κ. Αυλωνίτης σημείωσε ότι η κρίση στη χώρα δεν οφειλόταν μόνο στο δημοσιονομικό έλλειμμα αλλά στο γεγονός ότι η χώρα δεν παρήγαγε προϊόντα και υπηρεσίες μα ισχυρό branding name.

Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμα

Μοιράσου το άρθρο: