Πιτσιόρλας: Eφικτή η επαναλειτουργία των ναυπηγείων αν αλλάξουν χέρια

Στο πλάνο της κυβέρνησης για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς επίσης και στις εξελίξεις γύρω από το εν λόγω θέμα αναφέρθηκε ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας μιλώντας χθες στην συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

Μόνο αν αλλάξουν χέρια τα ναυπηγεία, μέσω της διαδικασίας του ειδικού διαχειριστή, θα καταστεί εφικτό να επαναλειτουργήσουν ομαλά και να συντείνουν στην επιχείρηση ανάπτυξης της χώρα,” επεσήμανε ο κ. Πιτσιόρλας.

Σύμφωνα με το σχέδιο, στο ναυπηγείο θα εισέλθει ειδικός διαχειριστής, ένας από τους μεγαλύτερους ελεγκτικούς ‬ ‭ ομίλους ‬ ‭ στον ‬ ‭ κόσμο, ο ‭ οποίος ‬ ‭ θα ‬ ‭ αναλάβει ‬ ‭ όπως ‬ ‭ έχει ‬ ‭ καταρχήν ‬ ‭ συμφωνηθεί ‬ με ‬ ‭ την Ευρωπαϊκή ‭ επιτροπή ‬ ‭ να ‭ βγάλει σε ‬ πλειστηριασμό ‬ ‭ ορισμένα ‭ από ‬ τα ‬ περιουσιακά ‬ του ‭ στοιχεία.

Σε δεύτερη ‬ ‭ φάση ‬ ‭ το ‬ ‭ ναυπηγείο ‬ ‭ θα ‬ ‭ χωριστεί σε δύο κομμάτια ‬ ‭ όπως επιτάσσει ‬ ‭ και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ως αντιστάθμισμα για τις παράνομες επιδοτήσεις που δόθηκαν στα ΕΝΑΕ στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας από τις ελληνικές κυβερνήσεις. Το πρώτο θα είναι αποκλειστικά στρατιωτικό ναυπηγείο ‭ ‬και ‭ ‬θα ‭ ‬περιλαμβάνει ‭ ‬τη λεγόμενη ‭ ‬τέταρτη ‭ ‬σταθερή δεξαμενή‭ ‬ και‭ ‬ τους προβλήτες, που την υποστηρίζουν. Στο λεγόμενο εμπορικό κομμάτι, θα εμπλακούν και τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου.

Στο‭ ‬χαιρετισμό‭ ‬του,‭ ο ‬υφυπουργός‭, όπως αναφέρει ανακοίνωση του επιμελητηρίου, επισήμανε:‭ ‬ ‭ ‬«…βλέπουμε‭ ‬τα‭ ‬πρώτα‭ ‬θετικά‭ ‬ ‭ ‬αποτελέσματα‭ ‬στον Πειραιά από την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π. Η Ελλάδα έχει μπει στον παγκόσμιο χάρτη μεταφορών. Η θέση μας έχει αναβαθμιστεί και τα οφέλη για την οικονομία είναι μεγάλα. Σε αυτό το πλαίσιο, το θέμα των ναυπηγείων αποκτά τεράστια σημασία, καθώς πρόκειται για την «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας. Θεωρώ ότι δεν μπορεί να βρεθεί άλλη λύση και πιστεύω πως, μόνο αν αλλάξουν “χέρια” τα ναυπηγεία, μέσω της διαδικασίας του ειδικού διαχειριστή, θα καταστεί εφικτό να επαναλειτουργήσουν ομαλά και να συντείνουν στην επιχείρηση ανάπτυξης της χώρας».

Aπό την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τόνισε: «Η ναυπηγοεπισκευή, η οποία είχε ‬αφεθεί‭ ‬«στην‭ ‬τύχη ‬της»‭ ‬τα ‬τελευταία ‬είκοσι ‬χρόνια,‭ ‬μπορεί ‬να ‬γίνει ‬μοχλός ‬ανάκαμψης‭ ‬ ‭ ‬της ελληνικής οικονομίας. Εάν ο Πειραιάς αναπτύξει τη ναυπηγοεπισκευή και τα‭ ‬ Logistics, τα έσοδα θα αυξηθούν με γεωμετρική πρόοδο. Ο απώτερος στόχος μας είναι να καρπωθεί τον πλούτο του λιμανιού του Πειραιά, τόσο η πόλη, όσο και η επιχειρηματικότητα της ευρύτερης περιοχής και όχι να εγκλωβιστεί η εφοδιαστική και μεταφορική επιχειρηματικότητα μέσα στο λιμάνι. Ολοι οι επενδυτές επομένως πρέπει να δείχνουν μία εξωστρέφεια. Παλιά, η ναυτιλία συνεισέφερε στη χώρα μας 18 δις, ενώ τώρα μόνο 4 δις. Το γεγονός ότι λείπουν 14 δις, οφείλεται στα προβλήματα, τα οποία υφίστανται στη ναυπηγοεπισκευή και τον εφοδιασμό πλοίων».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος