Ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής, ο Alexandre Desplat, ήρθε στην Αθήνα με αφορμή τη συναυλία που θα δώσει στο Ηρώδειο την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου, με τίτλο «Τα best of του Αλεξάντρ Ντεσπλά».

Ο βραβευμένος με Όσκαρ και κατά το ήμισυ ελληνικής καταγωγής συνθέτης, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών όπου τον καλωσόρισαν ο νέος διευθυντής του Ινστιτούτου, Mikael Gabilloux, καθώς και ο διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Στέφανος Τσιαλής.

Ο Alexandre Desplat δήλωσε ότι κάθε φορά που έρχεται στην Ελλάδα νιώθει σαν στο σπίτι του και εξέφρασε τη βαθιά συγκίνησή του για τη συναυλία στο Ηρώδειο, ένα χώρο που, όπως τόνισε, θαυμάζει και επισκέπτεται με δέος κάθε φορά που βρίσκεται στην Αθήνα.

Ο διάσημος δημιουργός ήταν απλός κι αυθόρμητος και η συνέντευξη Τύπου εξελίχτηκε σε μια ανοιχτή συζήτηση, όπου ξετύλιξε τη μουσική διαδρομή του στο σινεμά. Παράλληλα, επισήμανε ότι ξεκίνησε από το φλάουτο που το αγάπησε πολύ, αποκάλυψε ότι έπαιξε και ως φλαουτίστας, αλλά καθώς η επιθυμία του ήταν να μάθει να παίζει όλα τα όργανα, αντιλήφθηκε ότι ο καλύτερος τρόπος να το κάνει αυτό είναι μέσα από τη σύνθεση. Κι έτσι πολύ γρήγορα ανακάλυψε το πάθος του για την κινηματογραφική μουσική

Ο Alexandre Desplat ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Κάθε μουσική μου στις ταινίες είναι διαφορετική γιατί ακολουθώ αυτό που χρειάζεται κάθε φορά, γι’ αυτό άλλωστε και επιθυμώ να έχουν διαφορετικό περιεχόμενο από πλευράς σεναρίου. Έχω βέβαια διαπιστώσει επανειλημμένα ότι το ίδιο σενάριο με άλλο σκηνοθέτη μπορεί να φωτίζεται εντελώς διαφορετικά και να κινητοποιεί και εμένα σε άλλους δρόμους έκφρασης».

«Έχω επηρεαστεί από πολλούς συνθέτες και ενδεικτικά μπορώ να αναφέρω από τους Γάλλους τον DEBUSSY και τον Ravel , από τους Έλληνες τον Μάνο Χατζιδάκι και τον Μάρκο Βαμβακάρη, αλλά και τον Stravinsky, τον Prokofief, την τζαζ με προεξάρχοντες τον Duke Ellington και τον Miles Davis και βεβαίως τον Mozart».

«Όταν ακούς Mozart, ανακαλύπτεις ότι στόχος είναι αυτή η υπέροχη απλότητα που εκπέμπει η σύνθεσή του και ταυτόχρονα συνειδητοποιείς πόσο δύσκολα επιτυγχάνεται αυτό».

«Έχω μελετήσει πολλά μουσικά ρεύματα χωρίς δογματισμούς και συνειδητά δεν επέλεξα να ανήκω σε μία σχολή, επηρεάστηκα από πολλές, αλλά επέλεξα στοιχεία μινιμαλιστικά και τα συνδύασα με λυρικά ακόμα και πολυφωνικά».

«Εν τέλει πιστεύω ότι η μουσική μου είναι λυρική, όχι ρομαντική, με μια πιο εκλεπτυσμένη ενορχήστρωση που δημιουργεί αίσθημα διαφάνειας των μουσικών οργάνων και κάποιες ιδιαίτερες πινελιές».

«Αν ξεκινούσα από την αρχή, πάλι με τη μουσική θα ασχολιόμουν, θεωρώ την κινηματογραφική μουσική πέρα από προσωπικό πάθος και ένα εξαιρετικό μέσο έκφρασης για τον συνθέτη με μεγάλες βέβαια δυσκολίες, γιατί πρέπει συνέχεια να βρίσκεται σε βαθιά σχέση με τον σκηνοθέτη και τον παραγωγό και να ακολουθεί πολύ αυστηρές προθεσμίες».

«Όταν γράφω, όμως, τη μουσική, δεν παύω να προσπαθώ κάθε φορά να ενταχθεί στην ταινία, αλλά ταυτόχρονα να είναι διακριτή και ζωντανή, ει δυνατόν, να διαπερνά την εικόνα και να συνομιλεί μαζί της».

«Εύχομαι να συνεχίσω να δέχομαι προτάσεις για κινηματογραφικές παραγωγές στην Ευρώπη και στην Αμερική χωρίς να αποκλείω στο μέλλον να ασχοληθώ και με άλλου τύπου μουσικές μορφές εκτός σινεμά».


Info

Ηρώδειο, Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου, 21:00

Μοιράσου το άρθρο: