Εκδήλωση μνήμης για τα παιδιά-πρόσφυγες (vid)

Εκδήλωση μνήμης για τα παιδιά-πρόσφυγες που χάθηκαν στο Αιγαίο διοργανώνει το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, από τις 6 ως τις 8 το απόγευμα, στην πλατεία Τράιμπερ 8 (από Λιοσίων 9 και Σωνιέρου, απέναντι από το Δημαρχείο Αθηνών).

Σε συνεργασία με το Ελληνικό Τμήμα ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, το 51ο  Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και την παιδική χορωδία του Εθνικού Ωδείου, το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού προσκαλεί μικρούς και μεγάλους ν’ ανάψουν ένα κεράκι για κάθε παιδί και να φωτίσουν την πλατεία Τράιμπερ, σε μια συμβολική εκδήλωση αλληλεγγύης, με συνείδηση, θέληση και ελπίδα.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παιδιά διαβάζουν ιστορίες παιδιών,  η Ζωή Βαλάση μιλάει για το δέντρο της ζωής, παρουσιάζονται φωτογραφίες και βίντεο της Δήμητρας Στασινοπούλου, ενώ παράλληλα λειτουργεί εικαστικό εργαστήρι για μικρά παιδιά.

 Συγγραφείς παιδικού βιβλίου που υπερασπίζονται με το έργο τους τα δικαιώματα του ανθρώπου και του παιδιού συμμετέχουν σ’ αυτή την εκδήλωση, καλώντας μικρούς και μεγάλους «να σκεφτούμε, να πάρουμε θέση απέναντι στην απανθρωπιά και την αδικία, να συμμεριστούμε τις περιπέτειες των προσφύγων, να υπερασπιστούμε τις κοινωνικές αξίες και να δείξουμε την κοινωνική μας αλληλεγγύη. Γιατί πρέπει να σταματήσουμε το κακό. Η Ευρώπη δεν μπορεί να χτιστεί πάνω σε εκατόμβες αθώων παιδιών».

Παράλληλα, στον νέο χώρο του «Δικτύου» (Τράιμπερ 8) θα λειτουργεί έκθεση με τους πίνακες που έφτιαξαν μαθητές από τα 25 σχολεία της περιοχής με θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των παιδιών.

Τo Παιδί- Πολίτης: Διεκδικώντας την παιδική μου ηλικία, οικοδομώ την ταυτότητα του πολίτη

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, που γιορτάζεται την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, και με κεντρικό σύνθημα “To Παιδί- Πολίτης”, και υπότιτλο «Διεκδικώντας την παιδική μου ηλικία, οικοδομώ την ταυτότητα του πολίτη», το Δίκτυο διοργανώνει, όπως κάθε χρόνο, την Καμπάνια για τα Δικαιώματα του Παιδιού με τη σύμπραξη συγγραφέων παιδικού βιβλίου, εκπαιδευτικών, οργανισμών, μουσείων και πολιτιστικών φορέων.

Δεκάδες εκδηλώσεις των φορέων που συμπράττουν θα πραγματοποιηθούν τον Νοέμβριο μέσα και έξω από τα σχολεία.

Τι σημαίνει πολίτης στη σύγχρονη δημοκρατία; Από πόσο νωρίς, με ποιους τρόπους και με ποια υλικά τα παιδιά οικοδομούν τη δημοκρατική τους ταυτότητα; Ποια τα περιεχόμενα αυτής της ταυτότητας; Ποιο το νόημα της συμμετοχής και της υπεύθυνης στάσης μέσα στην κοινωνία; Πώς ένα παιδί μπορεί να κατανοήσει τις έννοιες της ελευθερίας, της ισότητας, των διακρίσεων, των θεσμών, της διαφορετικότητας, της κοινωνικής αλληλεγγύης;

Κεντρικοί άξονες προβληματισμού είναι η συμμετοχή, ο διάλογος, η κριτική στάση, η προσέγγιση των νέων προβλημάτων, των αναγκών και των προτεραιοτήτων, η ισονομία, η δικαιοσύνη, οι δημόσιες πολιτικές, αλλά και η διαφθορά και η βία, που δεν έχουν θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία.

«Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αντιληφθούν ότι στις σύγχρονες κοινωνίες ο πολίτης πρέπει να ενημερώνεται και να διαμορφώνει άποψη για πολλά και διαφορετικά ζητήματα, που αφορούν την τοπική κοινωνία όπου ζει, τη χώρα του, καθώς και την παγκόσμια κοινότητα. Επίσης, αντιλαμβάνονται σταδιακά ότι κανένα από αυτά τα προβλήματα δεν είναι ξένο προς τη ζωή των ίδιων και της οικογένειές τους κι ότι αυτό συνεπάγεται τη συμμετοχή και την πρωτοβουλία τους για την καλύτερη αντιμετώπιση και τη λύση τους» τονίζει η πρόεδρος του Δ.Σ. Δικτύου Μυρσίνη Ζορμπά.

Εκδήλωση μνήμης για τα παιδιά-πρόσφυγες (vid)

Κατά τη διάρκεια της Καμπάνιας και των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν, τα παιδιά μπορούν να πληροφορηθούν, να εντοπίσουν και να επιλέξουν προβλήματα που αφορούν την αξία της ζωής, την παιδεία, τη φτώχεια, την προσφυγιά και τη μετανάστευση, την υγεία, το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την ειρήνη, την ασφάλεια κλπ.

Οι δράσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα παιχνίδια ρόλων δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία να αντιληφθούν ότι σημαντικό ρόλο στη σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία έχει ο ενεργός πολίτης, δηλαδή ένας πολίτης ενημερωμένος και συμμέτοχος σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής. Επίσης, έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν πόση διαφορά στα αποτελέσματα έχει μια κοινότητα παθητικών από μια κοινότητα ενεργών πολιτών.

«Στη διάρκεια της Καμπάνιας θα αναπτύξουμε δράσεις ώστε να αντιληφθούν, τα παιδιά μέσα από γεγονότα και παραδείγματα της καθημερινής ζωής, πως κάθε δραστηριότητα των ατόμων και των ομάδων που αφορά τη συλλογική ζωή συνδέεται με μια πολιτική απόφαση, με την ευρεία έννοια, καθώς και με τις νοοτροπίες και τις συμπεριφορές που επικρατούν στην κοινωνία. Τα παιδιά ενθαρρύνονται ακόμη να προχωρήσουν σε ανάλυση, προβληματισμό, διαχείριση και αποφάσεις επιλεγμένων παραδειγματικών περιπτώσεων» επισημαίνει η βιβλιοθηκονόμος και υπεύθυνη και υπεύθυνη της καμπάνιας του Δικτύου, Φωτεινή Αβδελλή.

Ειδικότερα, υπάρχουν ενδεικτικές θεματικές ενότητες μέσα από «παιχνίδι» ερωτήσεων- απαντήσεων, βιωματικές ασκήσεις, λογοτεχνικά κείμενα, όπως:

  • Οι ανθρώπινες ανάγκες και πώς συνδέονται με την ατομική, οικογενειακή, τοπική και ευρύτερη κοινωνική ζωή
  • Η αναζήτηση προτεραιοτήτων σε μια λίστα ατομικών και κοινωνικών αναγκών
  • Η πληροφόρηση για θεσμούς (κρατικούς, αυτοδιοικητικούς, ιδρυμάτων, κλπ) που έχουν την αρμοδιότητα να συνδράμουν συγκεκριμένες ανάγκες
  • Η αλληλεπίδραση διαφορετικών κοινωνικών ομάδων απέναντι στην ικανοποίηση των αναγκών
  • Η ταυτότητα του πολίτη
  • Ο πολίτης και η υπεύθυνη στάση του στην καθημερινή ζωή
  • Η διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο
  • Τα δικαιώματα και οι ελευθερίες
  • Ο διάλογος και η επίλυση διαφορών και κρίσεων
  • Η κοινωνία των πολιτών και η κοινωνική αλληλεγγύη

«Μέσα από τα παραπάνω, τα παιδιά συνειδητοποιούν τον ρόλο που έχει καθένας και καθεμιά μας στην καλύτερη συμβίωση με τους άλλους και τη διαμόρφωση της κουλτούρας της κοινωνίας μας. Επίσης, κατακτούν τη συνειδητοποίηση της συλλογικής δράσης, της σημασίας των διαφορετικών ομάδων συμφερόντων, τη γνώση των ιεραρχικών δομών, των σχέσεων εξουσίας που διαμορφώνονται και των μηχανισμών αλλαγής τους».

Όσο για τον στόχο της καμπάνιας αλλά και γενικότερα του Δικτύου, οι υπεύθυνοι για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που ξεκίνησε την άνοιξη του 2000 από μια μικρή παρέα φίλων εκπαιδευτικών, συγγραφέων, καλλιτεχνών και δημοσιογράφων, διευκρινίζουν:

«Στόχος μας είναι η καλλιέργεια της ατομικής ευθύνης σε συνάρτηση με τις αξίες της κοινωνικής αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και το ενδιαφέρον για τα ανθρώπινα δικαιώματα: την ελευθερία, την ισονομία, τη δικαιοσύνη, την ανοχή στη διαφορετικότητα, τον πλουραλισμό, το δικαίωμα συμμετοχής στη δημόσια ζωή, τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, το δικαίωμα στην πολιτισμική πολυμορφία και ταυτότητα.

Στο έντυπο ταυτότητας που διαθέτουμε στο Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, κάθε παιδί μπορεί να συμπληρώσει το ίδιο τα στοιχεία της δικής του ταυτότητας, που απεικονίζει πώς σκέφτεται ως παιδί- πολίτης».

Για τη δράση του Δικτύου, που αποτελεί ένα δίχτυ προστασίας για όλα τα παιδιά, που βρίσκεται κοντά στα παιδιά, ανεξαρτήτως θρησκείας, γλώσσας, καταγωγής,  απολαμβάνοντας την πολυπολιτισμικότητα, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και στην Ειρήνη Γιανναρά, η πρόεδρος του Δικτύου, Μυρσίνη Ζορμπά.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος