ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2015: 15νθήμερο σύγχρονης θεατρικής δημιουργίας

Με τρεις ακόμα παραστάσεις ολοκληρώνεται το 15νθήμερο της σύγχρονης θεατρικής δημιουργίας που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2015 στην πόλη της Ελευσίνας.

Τετάρτη 22 Ιουλίου: Θρυμματισμένη Ανάμνηση

ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2015: 15νθήμερο σύγχρονης θεατρικής δημιουργίας
“Θρυμματισμένη Ανάμνηση “

Η ιδέα της παράστασης εντοπίζεται στο «ζωντάνεμα» παραστάσεων που εικονίζονται σε αρχαία ελληνικά αγγεία που έχουν διασωθεί. Καθένα από τα «ζωντανέματα» αυτά, «ντύνεται» με το αρχαίο κείμενο (πρωτότυπο ή μετάφραση), το οποίο διηγείται την ιστορία του αγγείου. Οι ηθοποιοί δίνουν πνοή στις αγγειογραφικές παραστάσεις, ενώ η μουσική με αρχαιοελληνικές κλίμακες ενσωματώνεται στα δρώμενα ως ρόλος και όχι ως υπόκρουση, μετέχοντας ενεργά στη δράση. Πρόκειται για ένα παγανιστικό μωσαϊκό με ρίζα τις ιστορίες του παρελθόντος και καρπό το πάθος της παρούσας στιγμής.

Ηθοποιοί: Ιωάννα Λιούτσια, Μιχάλης Γιαγκουνίδης, Διονύσης Καραθανάσης
Β’ διανομή: Ράνια Παπακώστα, Παναγιώτης Ράιος, Μιχάλης Μερκουλίδης
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ζαμπία Ισαβέλλα Πατεράκη
Σκηνοθεσία, Δραματουργική επεξεργασία, Μουσική: Τριαντάφυλλος Μποσταντζής
Σύνθεση κειμένου, αρχαιολογική έρευνα: Ιωάννα Λιούτσια

Παρασκευή 24 Ιουλίου: Το Νεκρό Σπίτι, του Γιάννη ΡίτσουΤέταρτη Διάσταση, 1959, Εκδόσεις Κέδρος

ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2015: 15νθήμερο σύγχρονης θεατρικής δημιουργίας
“Το Νεκρό Σπίτι”, του Γιάννη Ρίτσου

Σε ένα παλιό μισοερειπωμένο αρχοντικό μια γυναίκα αναθυμάται τη ζωή της μέσα από μια χειμαρρώδη εξομολόγηση, αφήγηση ζωής.
Η γυναίκα αυτή είναι η Ηλέκτρα.. είναι η τραγική ιστορία της οικογένειας των Ατρειδών…;
«Η λεπτή σφαγμένη γυναίκα με άσπρο χιτώνα» είναι η Ιφιγένεια;
«Ο τυφλός με μια λύρα στα γόνατα, ο Όμηρος…»; Ίσως…
«Οι δώδεκα γενειοφόροι πολέμαρχοι με το νεκρό αρχηγό τους που αν και νεκρός τους οδήγησε στην έξοδο…» οι Απόστολοι και ο Χριστός…;
«Τα τρόπαια τόσων μάταιων πολέμων..»
«Ο αδελφός που λείπει χρόνια…”
«Τα μάρμαρα που ιδρώνουν αίμα…”
«Ο γυάλινος αφέντης…» Τίποτα δεν κατονομάζεται ακριβώς…

Στο Νεκρό Σπίτι διακρίνει κανείς τη συνύπαρξη της μυθολογίας, την ταραγμένη ιστορία της νεώτερης Ελλάδας, το αυτοβιογραφικό, το υπαρξιακό, το πολιτισμικό, τα πρόσωπα του μύθου και της ιστορίας, τρομακτικές μνήμες και παρηγορητικές ελπίδες… να δένουν αρμονικά μέσα σε ένα πνεύμα μαγικού ρεαλισμού.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Βασίλης Βασιλάκης
Κοστούμια: Γιούλα Ζωϊοπούλου
Σκηνικό: Βασίλης Βασιλάκης/Αλεξία Καραβέλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Μίνα Αλεξάκη-Κουγιουμτζή
Video: Ιλένια Λέκκα/Γιώργος Αποστολόπουλος
Φωτογραφίες παράστασης: Χριστίνα Σαρλάμη

Παίζουν (αλφαβητικά): Βασίλης Βασιλάκης, Μαρία Γεωργοπούλου, Mελίνα Ζαχαροπούλου, Ειρήνη Καράογλου, Βάσια Πασπάλη

Κυριακή 26 Ιουλίου: PERSEPHONE II [der Raub der Persephone]

ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2015: 15νθήμερο σύγχρονης θεατρικής δημιουργίας
PERSEPHONE II [der Raub der Persephone]
H Sisyphus Projects παρουσιάζει το Θεατρικό Τρίδραμα της Καλλιόπης Μπρεδολόγου PERSEPHONE II [der Raub der Persephone]

…………………..Τρία Πρόσωπα

…………………………………………..αιώνια

…….καταδικασμένα

…………………………………………………………….απ’ την αρχή

να αφηγούνται

…………………………………………………………..ξανά

………………………………τον Μύθο

Π.: Μάκης Παπαδημητρίου
Δ.: Κατερίνα Λυπηρίδου
Κ1.: Έλσα Λεκάκου
Κ2.: Στέλλα Ψαρουδάκη
Κ3.: Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη

Κείμενο: Καλλιόπη Μπρεδολόγου
Σκηνοθεσία/Παραγωγή: Κώστας Αθουσάκης
Καλλιτεχνική Δ/νση: Κλεοπάτρα Αμπατζόγλου
Σκηνικά / Κοστούμια: Γιούλα Ζωϊοπούλου
Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου
Φωτισμοί: Γιάννης Κανάκης

INFO και για τις τρεις παραστάσεις:

Τόπος: Παλαιό Ελαιουργείο – Παραλία Ελευσίνας (είσοδος από τον πεζόδρομο της οδού Κανελλοπούλου)
Ώρα έναρξης: 21:15
Γενική είσοδος: 5€

Για τρόπους πρόσβασης επισκεφθείτε το site του Φεστιβάλ www.aisxylia.gr

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος