Φεστιβάλ φωτορεπορτάζ “Visa pour l’image”: εικόνες που σοκάρουν

Η μάχη στο Μοσούλη, η θέση των γυναικών στον κόσμο, η ρύπανση και ο ρόλος του ανθρώπου στη φύση. Αυτές είναι μερικές από τις θεματικές εκθέσεις που παρουσιάζονται σε ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ φωτοειδησεογραφίας του κόσμου, το «Visa pour l’image» στο Περπινιάν της νότιας Γαλλίας.

Στην 29η έκδοσή του, το φεστιβάλ παρουσιάζει μια ανασκόπηση των σημαντικότερων ειδήσεων του κόσμου, μέσα από τον φακό σπουδαίων φωτογράφων και 25 εκθέσεις, συζητήσεις και προβολές. Φέτος, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ζαν-Φρανσουά Λερουά τολμά να θέσει το ερώτημα : «Μπορούμε να καλύψουμε υπερβολικά μια σύγκρουση; Γιατί, από τις 30 περίπου ένοπλες συγκρούσεις που καταγράφηκαν φέτος σε ολόκληρο τον πλανήτη, μόνο μερικές από αυτές προσελκύει την προσοχή των φωτορεπόρτερ; Ένας από τους μεγαλύτερους φωτορεπόρτερ, ο Ντον Μακ Κάλλιν, δήλωσε πριν από μερικά χρόνια στο φεστιβάλ: ‘Πριν να καλύψετε τον πόλεμο, καλύψτε τη φτώχεια που υπάρχει δίπλα σας. Αυτό επανέλαβε περίπου 100 φορές. Αλλά όπως κανείς δεν ακούει, εμείς πρέπει να το επαναλαμβάνουμε».

Οι δυνατές στιγμές του φεστιβάλ:

Ιράκ

Τρεις διαφορετικές εκθέσεις με θέμα το Ιράκ και τη μάχη της Μοσούλης, στο βόρειο Ιράκ που έγινε το θέατρο ενός πολέμου τον Οκτώβριο του 2016 μεταξύ των τζιχαντιστών της Daesh και των ιρακινών δυνάμεων. Οι φωτογράφοι Λοράν Ντερ Στοκτ, (νικητής του βραβείου Visa D’Or 2013), Αλβάρο Κανόβας και Λόρεντζο Μελόνι, καταγράφουν την καθημερινότητα του 1,5 εκατομμυρίου κατοίκων που ζουν εκεί.

Βασανισμένοι πληθυσμοί

Για πέντε χρόνια, η Ισαδόρα Κοκόφσκι ακολούθησε με τον φωτογραφικό της φακό, τους εφήβους που κρατήθηκαν σε φυλακές στην Αλμπουκέρκη του Νέου Μεξικού, από την φυλάκισή τους μέχρι την απελευθέρωσή τους. Η Έιμυ Τόνσινγκ, που ξεκίνησε την καριέρα της ως φωτογράφος του Λευκού Οίκου για τους New York Times, φωτογράφησε χήρες στην Ινδία, την Ουγκάντα και τη Βοσνία που έχουν περιθωριοποιηθεί από την κοινωνία μετά τον θάνατο του συζύγου τους.

Το 2014, η Ρενέ Μπάιερ, βραβευμένη με το Πούλιτζερ το 2007, είχε παρουσιάσει την έκθεσή της στο φεστιβάλ του Περπινιάν με τίτλο «Ζώντας με ένα δολάριο την ημέρα» (Living Up A Dollar A Day), επιστρέφει με μια νέα έκθεση στην οποία καταγράφει την περιπέτεια 2.000 Αφγανών που ξέφυγαν από τους Ταλιμπάν και φιλοξενήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου υπηρέτησαν ως διερμηνείς ή γιατροί δίπλα στον αμερικανικό στρατό.

Κίνα

Η έκθεση με τίτλο «Εδώ είναι η Κίνα», παρουσιάζει μια χώρα παραμορφωμένη από τη ρύπανση. Στο εσωτερικό της Μογγολίας, τα ρυπογόνα εργοστάσια είναι παντού, οι αγέλες δεν μπορούν πλέον να βόσκουν και αντικαθίστανται από ψεύτικα πρόβατα. Φωτογραφίες που σοκάρουν μέσα από τον φακό του Λου Γκουάνγκ, ο οποίος κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, είχε συλληφθεί και βασανιστεί, αλλά δεν σταμάτησε ποτέ να φωτογραφίζει. «Ο στόχος μου είναι να επιστήσω την προσοχή των αρχών στην σοβαρότητα της κατάστασης της ρύπανσης, αυτή είναι η αποστολή μου, επειδή όλη η Κίνα είναι μολυσμένη», εξηγεί ο φωτογράφος. «Οι καρκίνοι, τα αναπνευστικά και καρδιαγγειακά προβλήματα πολλαπλασιάζονται και η ρύπανση σκοτώνει περισσότερους από 4.000 ανθρώπους κάθε μέρα. Για να μην αναφέρουμε τα παιδιά που γεννιούνται με πολλές δυσπλασίες».

Βενεζουέλα 

Η Αμερικανίδα φωτογράφος Μέριντιθ Κοχούτ που δουλεύει για τους New York Times και ζει στο Καράκας της Βενεζουέλας από το 2007, παρουσιάζει το χρονικό της πτώσης μιας χώρας υπονομευμένης από τη διαφθορά. Οι άνθρωποι που έχει απαθανατίσει με τον φακό της και που παρουσιάζει στην έκθεσή της με τίτλο “Η Βενεζουέλα στην άκρη της αβύσσου” είναι οι επιζώντες. Στη Βενεζουέλα, η φτώχεια δεν επηρεάζει μόνο τους κατοίκους της παραγκούπολης. Λόγω της έκρηξης των τιμών των βασικών προϊόντων, ακόμη και όσοι εργάζονται δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για τις οικογένειές τους.

Το φεστιβάλ θα διαρκέσει έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2017.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος