192 γκαλερί από 29 χώρες δίνουν ραντεβού με το φιλότεχνο κοινό στο Παρίσι και στο πλαίσιο της 44ης έκδοσης της FIAC, μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης του κόσμου, από τις 19 έως 22 Οκτ 2017.

Η έκθεση φιλοξενείται στο Grand Palais και συγκεντρώνει μερικές από τις πιο διάσημες γκαλερί τέχνης από όλο τον κόσμο αλλά και τις καλύτερες ανερχόμενες. 40 γκαλερί συμμετέχουν για πρώτη φορά ενώ έξι χώρες κάνουν το ντεμπούτο τους στο FIAC: η Αίγυπτος, το Κόσοβο, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Σουηδία και η Τυνησία.

Η συνταγή της επιτυχίας της οφείλεται και στο γεγονός ότι η FIAC δημιουργεί διαρκώς καινούργια δεδομένα. Όπως για παράδειγμα την ενότητα με τίτλο «On Site» που εγκαινιάστηκε το 2016 και που φέτος παρουσιάζει σαράντα γλυπτά και εγκαταστάσεις σε περιοχές του Petit Palais και τη λεωφόρο Winston Churchill.

Το παράλληλο πρόγραμμα της FIAC συμπεριλαμβάνει δωρεάν παραστάσεις και προβολές ταινιών στον κήπο Tuileries, το Βοτανικό Κήπο, στην πλατεία Place Vendôme και στις όχθες του Σηκουάνα.

Αυτό η κολοσσιαία έκθεση σύγχρονης τέχνης επεκτείνεται κι εκτός του κεντρικού χώρου με την ενότητα «FIAC Hors Murs» (Πέρα από τα Τείχη). Από το 2006, το Hors les Murs des Tuileries και το Μουσείο του Λούβρου, ιστορικός θεσμικός συνεργάτης της FIAC, παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα πολύ δημοφιλές στο κοινό, με υπαίθρια έργα κι εγκαταστάσεις, συχνά διαδραστικές, παραστάσεις και ηχητικά έργα κοντά στο Grand Palais.

Λίγες μέρες πριν την έναρξη της έκθεσης όμως, ένα γλυπτό γίνεται αντικείμενο διαμάχης και απόσυρεται. Πρόκειται για το «Domestikator» του Ολλανδού καλλιτέχνη Youp Van Lieshout που απορρίφθηκε από την διεύθυνση του Λούβρου ως άσεμνo. Σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Libération, ο πρόεδρος του Λούβρου Jean-Luc Martinez αναγνώρισε ότι το ‘Domestikator’ μιλάει για την κυριαρχία του ανθρώπου στον πλανήτη Γή με έναν παιχνιδιάρικο και καλλιτεχνικό τρόπο», αλλά εξήγησε ότι το γλυπτό μπορεί ίσως να σοκάρει το παραδοσιακό κοινό που επισκέπτεται τον κήπο των Tuileries ο οποίος βρίσκεται δίπλα σε έναν χώρο που είναι για τα παιδιά.

Από τη μεριά της, η γκαλερί Carpenters Workshop που εκπροσωπεί τον καλλιτέχνη, χαρακτηρίζει την απόσυρση του έργου ως πράξη λογοκρισίας. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης δήλωσε ότι το έργο του είναι μια αλληγορία του βιασμού της φύσης από τον άνθρωπο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει ήδη παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό στο πλαίσιο της έκθεσης Ruhrtriennale στη Γερμανία.

 

 

 

Μοιράσου το άρθρο: