«Μη χορέψεις» – Συνέντευξη με τον Χρήστο Καρασαββίδη

Συνέντευξη στη Δώρα Χειράκη

Στο BIOS παρουσιάζεται, έως την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου, η παράσταση «Μη χορέψεις» σε κείμενο-σκηνοθεσία Χρήστου Καρασαββίδη. Με σκοτεινές, αλλά και τρυφερές στιγμές, ξεδιπλώνεται η ιστορία ενός μεγάλου έρωτα…

Τι θα γίνει αν στα πριβέ ενός στριπ-κλαμπ ζητήσεις να μη σου χορέψουν; Πόσο δυσδιάκριτα μπορούν να γίνουν τα όρια μεταξύ θεάτρου και πραγματικότητας; Όταν δυο άνθρωποι με κοινό παρελθόν συναντιούνται σε ένα στριπ-κλαμπ, ο μόνος τρόπος να μιλήσουν αληθινά είναι να ακούσουν το βασικό τους ένστικτο…

Ο Χρήστος Καρασαββίδης μάς μιλάει για το νέο έργο του με τίτλο «Μη χορέψεις», το οποίο καταπιάνεται με το δίπολο έρωτας-εξουσία και με την επιρροή που ασκεί το θέατρο στην ψυχοσύνθεση του ατόμου. Επίσης, αναφέρεται στη «Φιλοσοφία στο Μπουντουάρ» του Μαρκησίου ντε Σαντ που ετοιμάζει για το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

«Μη χορέψεις» – Συνέντευξη με τον Χρήστο Καρασαββίδη

-Μετά τις «Περσινές βροχές» που παίζονται στο θέατρο “Θησείον” και, επίσης, υπογράφετε κείμενα-σκηνοθεσία, παρουσιάζετε στο BIOS το «Μη χορέψεις». Τι θα δούμε στη νέα αυτή παράσταση;

Ο βασικός άξονας του “Μη χορέψεις” είναι η προδοσία. Η προδοσία απέναντι στα όνειρα που δεν τολμήσαμε, απέναντι στους ανθρώπους που μας εμπιστεύτηκαν, απέναντι στους έρωτες που φοβηθήκαμε να ζήσουμε, απέναντι στον ίδιο μας το εαυτό. Σε μια συνεκδοχή του θεάτρου και της εξουσίας, δυο άνθρωποι αναμετρώνται με το παρελθόν τους, χαμένοι στη δυσλειτουργικότητα των σχέσεων και στην έλλειψη επικοινωνίας. Τοποθετημένο στον πριβέ χώρο ενός στριπ κλαμπ κι ορμώμενο από τα βασικά μας ένστικτα, το “Μη Χορέψεις” είναι στην ουσία ένας ύμνος απέναντι στον έρωτα, τα απωθημένα κι -εν γένει- στις αγάπες που ποτέ δεν ξεπεράσαμε.

-Περιγράψτε μας τον ήρωα που υποδύεστε…

Ο χαρακτήρας που υποδύομαι είναι ένας σκηνοθέτης, κυνικός και με έλλειψη συναισθημάτων που ξανασυναντά, έπειτα από ένα διάστημα χωρισμού, τον έρωτα που δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει: τη νεαρή ηθοποιό που γνώρισε στην ακρόαση και που τώρα, ως έκπτωτη καλλιτέχνις, δουλεύει χορεύτρια σε στριπ κλαμπ. Προσπαθεί να νικήσει τον σνομπισμό και τη ματαιοδοξία του, στοιχεία εγγενή του χαρακτήρα του, και σε μια ύστατη προσπάθεια να της ζητήσει να ξαναγυρίσει κοντά του. Σαν ένα σύννεφο, που πλανάται διαρκώς πάνω από τη σκέψη του, όμως, το ερώτημα παραμένει: μπορούν να συγχωρεθούν τα πάντα;

«Μη χορέψεις» – Συνέντευξη με τον Χρήστο Καρασαββίδη

Στο έργο έχετε τριπλό ρόλο: συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού…Όλες αυτές οι ιδιότητες συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους ή κάποια έχει πρωτεύουσα θέση στη ζωή σας;

Ανήκοντας σε μια νέα γενιά δημιουργών, αντιλαμβάνομαι το θέατρο ως ολότητα και -υπό μία έννοια- τα όρια ανάμεσα στον ηθοποιό, τον σκηνοθέτη και τον συγγραφέα είναι αρκετές φορές, μέσα μου, δυσδιάκριτα. Θεωρώντας, όμως, πως ο κάθε καλλιτέχνης υπηρετεί την τέχνη από τη δική του θέση κι αν έπρεπε να υπερισχύσει κάποια ώστε να με χαρακτηρίσει, θα έλεγα πως είμαι ηθοποιός. Από τα χρόνια μου στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης, έγραφα και σκηνοθετούσα εξίσου, οπότε μου είναι γνώριμα μονοπάτια, αλλά αν έπρεπε να ορίσω με κάποιο τρόπο την καλλιτεχνική μου ιδιότητα θα έλεγα πως είμαι ένας ηθοποιός που γράφει και σκηνοθετεί. Έτσι κι αλλιώς, το θέατρο είναι, ουσιαστικά, ο ηθοποιός.

-Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι καλλιτέχνες αυτή τη χρονική περίοδο στη χώρα μας;

Ζούμε σε δυσλειτουργικούς καιρούς, σε μια οικονομική κρίση και μια ηθικοκοινωνική κατάπτωση που μας εμποδίζει να σκεφτούμε αισιόδοξα. Επειδή, όμως, ως καλλιτέχνες οφείλουμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελεί για μας τροχοπέδη. Ένας νέος καλλιτέχνης ασφαλώς και μπορεί να εξελιχθεί στις μέρες μας, όσο δύσκολο κι αν φαντάζει αυτό. Χωρίς να θέλω να μιλήσω για “ποιοτικά ξεκαθαρίσματα” σε περιόδους κρίσης ή για “ευκαιρίες που παρουσιάζονται”, θα πω απλώς πως αν ένας φοιτητής δραματικής σχολής έχει αρχίσει να απογοητεύεται τόσο νωρίς, θα χάσει όποια μαγεία είναι κρυμμένη στα χρόνια που έρχονται.

-Έχετε επιλέξει ήδη το επόμενο έργο που θα ανεβάσετε;

Θα έχω τη χαρά να σκηνοθετώ, από τις αρχές Μαΐου, για το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το πλέον άγριο και προκλητικό έργο του Ντε Σαντ, τη “Φιλοσοφία στο Μπουντουάρ”, και για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθεί ολόκληρος ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος του Ιδρύματος, σε ένα από τα μεγαλύτερα επαγγελματικά στοιχήματα που έχω βάλει μέχρι τώρα.

«Μη χορέψεις» – Συνέντευξη με τον Χρήστο Καρασαββίδη

Κείμενο – σκηνοθεσία: Χρήστος Καρασαββίδης

Ενδυματολόγος – σκηνογράφος: Βασιλική Σύρμα

Βοηθοί σκηνοθέτη: Ντάνη Γιαννακοπούλου, Στεφανία Σαμαρά

Μουσική επιμέλεια: Στεφανία Σαμαρά

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ζαμακούπης

Παίζουν: Άρτεμις Γρύμπλα, Χρήστος Καρασαββίδης

info

BIOS, Πειραιώς 84, 210 3425335

Διάρκεια παραστάσεων: Έως την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Παραστάσεις: Από Πέμπτη έως Κυριακή

Ώρα έναρξης: 20:30

Διάρκεια: 60’

Τιμή εισιτηρίου:10 ευρώ (ενιαίο)

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος