Ο Θωμάς Κοροβίνης γράφει στις “Βιβλιοπαρουσιάσεις”

ΕΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ
Επιμέλεια: Μαρία Σφυρόερα

Συμβαίνει σε όλους τους συγγραφείς. Με κάποιους προγόνους -διόλου τυχαία, είμαι σίγουρος- ο δεσμός των νεότερων δημιουργών είναι πολύπλευρος και ισχυρός. Από το -για ένα σωρό λόγους- πλέον πάντων λατρεμένο μου τρίπτυχο ΒΙΖΥΗΝΟΣ – ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ – ΚΑΒΑΦΗΣ ευτύχησα μέχρι τώρα να εμπνευστώ δις (ο Αλεξανδρινός δε με καταδέχτηκε ακόμη).

Μετά την ευρηματική σύλληψη του αποχαιρετιστηρίου ΤΟ ΑΓΓΕΛΟΚΡΟΥΣΜΑ – Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ συνέθεσα το εκτενές αφήγημα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα με τον τίτλο ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΙΛΙ – ΕΝΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΒΙΖΥΗΝΟΥ ΣΤΟ ΧΑΡΕΜΙ ΤΟΥ ΑΜΠΝΤΟΥΛΑΖΙΖ. Πρόκειται για ένα ανατολίτικο παραμύθι με κεντρικό ήρωα τον Βιζυηνό σε ηλικία δώδεκα ετών, το 1862, που δέχεται το πρώτο άγγιγμα του έρωτα από την εκπάγλου καλλονής ευνοούμενη του σουλτάνου. Το βλέμμα του ανυποψίαστου ερωτικά αλλά υποψιασμένου ως προς τα ανθρώπινα πάθη Γιωργάκη αποθησαυρίζει εκλεκτές εμπειρίες απ’ τη ζωή του χαρεμιού.

Η σκηνοθεσία του χώρου μού δίνει την αφορμή να συνδέσω ποικίλα δρώμενα με τα πρώιμα βιώματα του παιδιού στη γενέτειρα και με τα θρυλικά έθιμα της θρακικής παράδοσης με κυρίαρχα την ανάκληση των “Αναστεναρίων” μέσω του δαιμονικού χορού των χανουμισσών και του “παιδομαζώματος” μέσω της νοερής επικοινωνίας του μικρού Θρακιώτη με τον μυστικό κόσμο του αρχιευνούχου. Ο παππούς Γιωργής και η μάννα του η Μιχαλιέσσα, παίζουν έναν ρόλο συμπαραστάτη μέσα στο ασφυκτικό και αλλότριο περιβάλλον.

Αναγνωρίσιμα σημεία από το πεζογραφικό ύφος και το περιεχόμενο του έργου του Βιζυηνού, και ιδιαίτερα από “Το μόνον της ζωής του ταξείδιον” συνδιαλέγονται γόνιμα με την παραμυθένια πραγματικότητα που ζει ο Βιζυηνός, ενώ γίνεται και διακριτική προοικονομία της τραγικής εξέλιξης του βίου του.

Θωμάς Κοροβίνης

Ο Θωμάς Κοροβίνης γράφει στις “Βιβλιοπαρουσιάσεις”Η νουβέλα του Θωμά Κοροβίνη Το πρώτο φιλί – Ένα απόγευμα του Γιωργάκη Βιζυηνού στο χαρέμι του Αμπντουλαζίζ κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΑΓΡΑ και ΙΣΤΟΣ (σελ.: 64, τιμή: 9,00 €).

ΕΡΓΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ: Θεόδωρος Ράλλης (1852-1909)

Συνέντευξη του συγγραφέα στο Πρώτο Πρόγραμμα μπορείτε να ακούσετε εδώ.

O ΘΩΜΑΣ ΚΟΡΟΒΙΝΗΣ, φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση, έζησε για μια οχταετία στην Κωνσταντινούπολη. Εδώ και χρόνια ερευνά πτυχές του ελληνικού και του τουρκικού λαϊκού πολιτισμού καθώς και τις σχέσεις μεταξύ τους. Συνεργάζεται με διάφορα περιοδικά πολιτιστικού προσανατολισμού.

Έγραψε τα βιβλία: Τουρκικές παροιμίες, Κανάλ ντ’ Αμούρ, Τα πρόσωπα της Σωτηρίας Μπέλλου, Φαχισέ Τσίκα, Σκανδαλιστικές και βωμολοχικές ελληνικές παροιμίες, Κωνσταντινούπολη – Λογοτεχνική ανθολογία, Τούρκοι ποιητές υμνούν την Κωνσταντινούπολη, Ο Μάρκος στο χαρέμι, Το χτικιό της Άνω Τούμπας, Τρία ζεϊμπέκικα και ένα ποίημα για τον Γιώργο Κούδα, Οι Ασίκηδες – Εισαγωγή και ανθολογία της τουρκικής λαϊκής ποίησης από τον 13ο αιώνα μέχρι σήμερα, Οι Ζεϊμπέκοι της Μικράς Ασίας, Αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη, Θεσσαλονίκη 2005 – Ρεπορτάζ – Στον αδελφό Γιώργο Ιωάννου που λείπει 20 χρόνια στην καταπακτή, Σμύρνη, μια πόλη στη λογοτεχνία, Όμορφη Νύχτα ‒ Χρονογραφία-μυθιστόρημα για 20 χρόνια λαϊκού τραγουδιού στη Θεσσαλονίκη [1985-2005], Ο Καραγκιόζης λαϊκός τραγουδιστής, Ο γύρος του θανάτου, Θεσσαλονίκη 1912-2012 ‒ Μέσα στα στενά σου τα σοκάκια, Το αγγελόκρουσμα – Η τελευταία νύχτα του κυρ-Αλέξανδρου, ’55 (μυθιστόρημα), Τ’ αγαπημένα – ποιήματα και πεζά, Τί πάθος ατελείωτο (αφηγήματα). Το 1995 τιμήθηκε με το βραβείο Ιπεκτσί. Για το μυθιστόρημά του Ο γύρος του θανάτου τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος 2011, ενώ για το ’55 τιμήθηκε με το βραβείο «Νίκος Θέμελης» το 2013.

Είναι συνθέτης, στιχουργός και ερμηνευτής λαϊκών τραγουδιών.
Δισκογραφία: Από έβενο κι αχάτη, Φουζουλή: Λεϊλά και Μετζνούν, Τακίμια, Το Κελί.
Συχνά παρουσιάζει συναυλίες με το δικό του ρεπερτόριο ή με θέματα του ρεμπέτικου και του λαϊκού τραγουδιού.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος